Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-29, 11:57
  #121
Medlem
mikaellovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har klurat lite på ett för mig nytt nummer eller nummer kombination som ploppar upp lite här och där.

144,000

Gör man en sökning här på FB så förekommer den på lite olika ställen, framförallt i religionsdelen där detta nummer verkar ha betydelse, bland bla, Jehovas Vittnen och vilka som kommer in i himlen osv.
Här finns det en uppsjö med tolkningar.

a hundred and forty-four thousand, sealed from every tribe of the sons of Israel:


12,000X12=144,000

http://en.wikipedia.org/wiki/144000_(number)

Inte bara Kristna, judar utan även hos muslimerna verka 144,000 vara omnämnt.

I Mayakalendern så är en baktun 144.000 dagar.

144.000 delat med 40=3600, vilket är antal år som det tar för den mystiska planeten Nibiru att återkomma till jorden, en cykel på 3600 vill säga.

Sen så har vi då Nibirufreaket mikaellov här på FB som främst framför sina teorier i Nibirutråden, han ska bygga en ark, ett bergrum i Kinnekulle som får/ska innehålla vare sig mer eller mindre än 144,000 människor som ska räddas från undergång och mer teorier om att de ska bli kungar och drottningar osv, trots att mikaellov är muslim så låter det väldigt mycket som inspiration är hämtad från Jehovas Vittnen.

Nåväl han är inte ensam att blanda in Nibiru med 144,000, på ett annat forum så såg jag en beskrivning att Nibiru var en rymdfarkost som färdades i ljusets hastighet och innehöll 144,000 passagerare.

Känns som jag kan hålla på ett tag ang, 144,000. Men vad tror ni? Ang, religösa teorier och Nibirukopplingar m,m m,m osv,.

Och varför detta tal?

Tack för inbjudan!

Jo, 144.000 är ett tal som handlar om vår mänskliga känslomässiga design.
Utan känslor vore vi ingenting, utan projektioner, utan spegelbilder.

"Pathways
The life-force, or consciousness, flows through specific paths in our body. For example it flows every two hours through the central pathways called “Governing Vessel” (Dumo) and “Conception Vessel” (Renmo), making a vertical cycle around the torso. There are 12 of this main-pathways and much more of “side roads”, called nadis in Indian tradition. A human has exactly 72000 nadis. Two humans, man and woman, has together 144000 nadis, forming a complete microcosm."
http://www.hydrogen2oxygen.net/tag/144000/

I upptakten till cykelns slut och nystart 2012-12-21 kommer vi att samlas till ett nytt sätt att leva, eller rättare sagt, hem till vårt naturliga varande tillsammans som en kropp.

Vi är holografiska, viket innebär att vi speglar denna globala kropp i vår egen individuella kropp. De tolv stamledarna är även våra tolv par revben, där våra känslor sitter i forma av nervsignaler, som är kopplade till våra energicentra, Nadis som står i förbindelse med våra vänner "utanför oss."

I mikrokosmos är vår individuella kropp en galax av elektroner och protoner och eoner av tid på denna nivå, där du existerar i lager på lager och där partiklar uppför sig som planeter, är endast ett ögonblck i detta universa som vi nu är medvetna om.

Vi har 72000 manliga och lika många kvinnliga nadis, de är givande och tagande energier eller små chakran och det är genom dem vi känner av vår omgivning. Du vet säkert att man kan känna när någon tittar på en bakifrån (ögon i nacken.)

Vid cykelns slut 2012-12-21 kommer en stark energi att väcka våra energikroppar och vår merkabah och vi måste därför samla oss till ett samhälle som bygger på kärlek och vänskap tillsammans.
http://www.crystalinks.com/merkaba.html

Genom att endast leva tillsammans med sina vänner och inte tillåta någon form av stöld, girighet, fåfänga eller liknande, och endast med naturliga ledare under en global Drottning, så kommer vi alla att få del av "duvan" eller den heliga ande som man kallar den kosmiska intelligensen som rör sig genom alla som vågar ta emot den. Detta är vad "New World Order" handlar om och det är endast av godo, Drottningen är från norge och hon är en fantastisk god människa, som en moder för jorden. Någon måste vara urmodellen för mänsklighetens nya gemensamma kropp och jag påstår att det är hon och hennes man tillsammans, 72.000 + 72.000=144.000 och du är förhoppningsvis del av hennes familj i Arken Q1 i Kinnekulle

Jörgen Mikael Löv i samtal om aktuella händelser i världen med en psykolog:
http://www.ubetoo.com/player.aspx?mediaid=44387

Ett bevis på att "kometen" ELEnin är ett system av planeter och månar, denna kille har filmat med ett teleskop över flera dagar mot LEO och man ser tydligt månarnas rörelse, första videon på sidan:
http://mikaellov.blogspot.com/2011/0...to-9nania.html

http://sweden2012.bloggplatsen.se
Citera
2011-03-30, 22:00
  #122
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaellov
Tack för inbjudan!

Jo, 144.000 är ett tal som handlar om vår mänskliga känslomässiga design.
Utan känslor vore vi ingenting, utan projektioner, utan spegelbilder.

"Pathways
The life-force, or consciousness, flows through specific paths in our body. For example it flows every two hours through the central pathways called “Governing Vessel” (Dumo) and “Conception Vessel” (Renmo), making a vertical cycle around the torso. There are 12 of this main-pathways and much more of “side roads”, called nadis in Indian tradition. A human has exactly 72000 nadis. Two humans, man and woman, has together 144000 nadis, forming a complete microcosm."
http://www.hydrogen2oxygen.net/tag/144000/

I upptakten till cykelns slut och nystart 2012-12-21 kommer vi att samlas till ett nytt sätt att leva, eller rättare sagt, hem till vårt naturliga varande tillsammans som en kropp.

Vi är holografiska, viket innebär att vi speglar denna globala kropp i vår egen individuella kropp. De tolv stamledarna är även våra tolv par revben, där våra känslor sitter i forma av nervsignaler, som är kopplade till våra energicentra, Nadis som står i förbindelse med våra vänner "utanför oss."

I mikrokosmos är vår individuella kropp en galax av elektroner och protoner och eoner av tid på denna nivå, där du existerar i lager på lager och där partiklar uppför sig som planeter, är endast ett ögonblck i detta universa som vi nu är medvetna om.

Vi har 72000 manliga och lika många kvinnliga nadis, de är givande och tagande energier eller små chakran och det är genom dem vi känner av vår omgivning. Du vet säkert att man kan känna när någon tittar på en bakifrån (ögon i nacken.)

Vid cykelns slut 2012-12-21 kommer en stark energi att väcka våra energikroppar och vår merkabah och vi måste därför samla oss till ett samhälle som bygger på kärlek och vänskap tillsammans.
http://www.crystalinks.com/merkaba.html

Genom att endast leva tillsammans med sina vänner och inte tillåta någon form av stöld, girighet, fåfänga eller liknande, och endast med naturliga ledare under en global Drottning, så kommer vi alla att få del av "duvan" eller den heliga ande som man kallar den kosmiska intelligensen som rör sig genom alla som vågar ta emot den. Detta är vad "New World Order" handlar om och det är endast av godo, Drottningen är från norge och hon är en fantastisk god människa, som en moder för jorden. Någon måste vara urmodellen för mänsklighetens nya gemensamma kropp och jag påstår att det är hon och hennes man tillsammans, 72.000 + 72.000=144.000 och du är förhoppningsvis del av hennes familj i Arken Q1 i Kinnekulle

Intressant med Nadisarna, dessa 72,000 verkar vara kopplade med 144,(000) på något sätt.
Dock förstår jag inte hur detta fått dig att enbart ha samma antal i din arc?
Visst har väl bibelns 144,000 räddade själar spelat in lite.
Blir det hälften män och hälften kvinnor då i arken?

144 är även det tolfte Fibbonacchi numret.

Det tar 72 år för att komma en grad fram i en stjärnbild i zodiaken.
Dessa har 30 grader, och för att helt passera en stjärnbild tar det 30x72=2160 år

Tonen "C" ligger på 144 hertz.
Citat:
And 144 (a "C" tone in hertz) is a perfect harmonic of the speed of light, which is 144,000 nautical miles (144,000 minutes of arc per Earth grid second) in the vacuum of space.
Citera
2011-03-30, 22:16
  #123
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
För mig är det 1337, rätt så kusligt, tänker på det jämt när jag ser mig själv i en spegel.
Citera
2011-03-31, 21:55
  #124
Medlem
Giant Squids avatar
Måste själv ifrågasätta detta med tonen C=144 hz, verkar inte stämma, inte ens med den tidigare pitchen "Verdis Pitch".
Ljusetshastighet verkar inte stämma det heller.

Men, man kan ju alltid dela 144,000 med 6 tre gånger, vad får man då?
Citera
2011-04-04, 22:26
  #125
Medlem
Tillinghasts avatar
Ja, det där med 144000 var ju verkligen intressant. Men speciellt klok blev jag inte på det. Fast jag lutar lite åt det mikaellov skriver om vår energikropp.

Jag hittade i alla fall ett till sätt att få fram talet; nämligen genom att räkna ihop antalet ”blomblad” på våra chakror.
  • Chakra 1: 4
  • Chakra 2: 6
  • Chakra 3: 10
  • Chakra 4: 12
  • Chakra 5: 16
  • Chakra 6: 2x48
  • Chakra 7: 1000

Om man plussar ihop se sex första chakrorna och sen multiplicerar dem med det högsta chakrat så får vi 144000. Nu vet jag inte hur energikroppen är uppkopplad, men det högsta chakrat sägs ju styra de andra, så 1-6 borde ju vara koppade till sjuan på något sätt, och då kanske vi får till den där multipliceringseffekten.

Sen sägs det ju att 144000 ska få bo i himlen (Jehovas vittnen). Men det kanske är vår egen andliga ”uppstigelse” som avses. Denna görs ju genom att utveckla alla chakror tills man kommer till det sjunde. För jag tror att mycket i Bibeln har misstolkats då vi blivit lurade av den katolska kyrkan att vi inte har en andlig kropp. Så allt som egentligen handlar om oss själva kanske har blivit omtolkat till något annat.
Citera
2011-04-12, 05:16
  #126
Medlem
mar3s avatar
Varför sker alla stora terrordåd och naturkatastrofer den 11e?

såg för nått år sedan den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=NKES-...eature=related
där Rik Clay tar upp massa saker omkring 11:11
Funderade rätt mycket kring det hela, och undrade om inte världseliten använder 11 som en symbol, för nått människor inte riktigt förstår sig på. Tanken är alltså att världseliten skapar olika händelser under vissa datum som har symbolisk betydelse för dem. antingen med gjälp av h.a.a.r.p eller falska terrortåd.

satt idag och pusslade ihop lite datum och händelser, och fick fram det här:

*första världskriget avslutades 11/11 1918 kl 11:11
*WTC i NY föll 11 september. flight nr 11 med 11 passagerare
*terrordådet i madrid där tåg sprängdes 11 mars 2004
*anna lindh mördad 11 september 2003
*terrordåd i stockholm 11 dec 2010. man med bomb runt midjan.
*Haiti jordbävningen januari 2010, läste en H.A.A.R.P raport från 11e jan, att den använts i området.
*Jordbävning i japan 11 mars 2011
*11 mars 2011 gadaffi förklarar krig mot Libya motståndet
*11 jan 2011 fåglar och fiskar dör, några tusen hittas. ett annat datum kl 11:11pm händer samma sak.

Igår, den 11e april, vaknade jag och kände på mig att nått skulle hända, nånstans i världen. Ett tag senare läste jag på nyheterna att ett terrordåd i vitryssland, Minsk hade skett... 11 döda

finns mer, skriver imorgon.

vad tror ni händer den 11e nästa månad? eller den 11/11/11 ?
bidra gärna med lite datum på händelser som har skett 11e eller konstiga tidpunkter som 11:11
eller varför inte events som månlandningen Apollo 11.

vad tror ni om allt det här?
Citera
2011-04-12, 05:23
  #127
Medlem
EvilTouchs avatar
Fast Anna Lindh blev ju attackerad den 10 september. Hon avled dock den 11:e.
Flight 11 hade ca 100 personer ombord?
Citera
2011-04-12, 05:26
  #128
Medlem
dr_loves avatar
Citat:
*första världskriget avslutades 11/11 1918 kl 11:11

Det skulle väl inte precis räknas som en katastrof? Snarare tvärtom.


Sen siffran 11 dyker upp titt som tätt i dessa sammanhang, det kan jag hålla med om är lite skumt. Men sen måste man komma ihåg att det är andra terroristdåd och katastrofer som sker på andra datum.

Exempel:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bombnin...flygplats_2011 24 Januari

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bombd%C...unnelbana_2010 29 Mars

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bombd%C..._i_Jaipur_2008 13 Maj


http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategor..._efter_%C3%A5r Läs igenom här.


Varför dom sker på dessa datum vet jag inte... Slumpen? Heliga datum? Tradition?
Citera
2011-04-12, 05:26
  #129
Medlem
Hur mycket händer inte på alla andra datum då? 12, 13, 14 osv
Citera
2011-04-12, 05:43
  #130
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Hur mycket händer inte på alla andra datum då? 12, 13, 14 osv

Eller typ 20, 21, 22 osv.

OnT: Skoja att 11/11/11 kommer gå åt skiten då.
__________________
Senast redigerad av alhfr 2011-04-12 kl. 05:48.
Citera
2011-04-12, 05:48
  #131
Medlem
-th-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Eller typ 20, 21, 22 osv.

Glöm inte typ 5, 6, 7 osv.

TS: endast ett sammanträffande, men om vi leker med tanken och säger att det inte är så, vad spelar det isåfall för roll?
Citera
2011-04-12, 07:26
  #132
Medlem
SLOBs avatar
Tråd sammanfogad med befintlig

/mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback