2010-10-27, 15:55
Medlem
Spaghettioss avatar
Idag runt kvart över nio-tiden så mottog NSD ett hot om att deras lokaler som de delar med Kuriren och 24 Norrbotten, skulle bombas.

Länk till Kurirens sida om nyheten

Vem tror ni gjorde detta? Varför? Om det ens är sant att det verkligen finns en bomb där inne.

Diskutera på!
Citera
2010-10-27, 15:57
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghettios
Idag runt kvart över nio-tiden så mottog NSD ett hot om att deras lokaler som de delar med Kuriren och 24 Norrbotten, skulle bombas.

Länk till Kurirens sida om nyheten

Vem tror ni gjorde detta? Varför? Om det ens är sant att det verkligen finns en bomb där inne.

Diskutera på!

Men vilka tror du? Nej, det finns ingen bomb. Det skulle ju ha smällt vid 14.30 eller 14.40 eller något sånt..
Citera
2010-10-27, 16:13
Medlem
Spaghettioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Men vilka tror du? Nej, det finns ingen bomb. Det skulle ju ha smällt vid 14.30 eller 14.40 eller något sånt..

Varför är du så negativ? Jag tänkte bara starta en tråd om bombhotet. Inget mer.

OnT: Bombhundarna skulle ju komma... tja.. nu. Runt fyra tiden stod det ju. Men jag tror inte dom hittar nåt. Bomben skulle ju exploderat länge sen.
Citera
2010-10-27, 16:19
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghettios
Varför är du så negativ? Jag tänkte bara starta en tråd om bombhotet. Inget mer.

OnT: Bombhundarna skulle ju komma... tja.. nu. Runt fyra tiden stod det ju. Men jag tror inte dom hittar nåt. Bomben skulle ju exploderat länge sen.

Jag är inte negativ, jag är bara realistisk. Det enda jag menar är att det inte är så svårt att räkna ut vilka det är . Men du kanske inte är från Luleå, så då är det ju något annat .

Jo, det skulle ha smällt för längesen.

För övrigt: Det finns redan en tråd om bombhotet .

https://www.flashback.org/t1339304
Citera
2010-10-27, 16:27
Medlem
Spaghettioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Jag är inte negativ, jag är bara realistisk. Det enda jag menar är att det inte är så svårt att räkna ut vilka det är . Men du kanske inte är från Luleå, så då är det ju något annat .

Jo, det skulle ha smällt för längesen.

För övrigt: Det finns redan en tråd om bombhotet .

https://www.flashback.org/t1339304

Åhå... Tack. Jag sökte lite halvdåligt här före jag postade... Ja, jag är från Luleå, och jag gissar på att alla misstänker Red & White Crew och/eller HA. Jag tänkte bara fråga om nån trodde att det var någon annan.
Citera
2010-10-27, 16:56
Medlem
IkaGlens avatar
Om hotet kom via email borde det ju gå att spåra om det är nån från rwc då dom knappast räknas som några "krutuppfinnare". Och förhoppningsvis blir det ett rejält straff och ett par miljoner i böter trots att killarna tjänar sämre än min mormors pension.
Skulle vara kul att veta vad en sån här insats kostar oss som betalar skatt.
Citera
2010-10-27, 23:39
Medlem
Spaghettioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkaGlen
Om hotet kom via email borde det ju gå att spåra om det är nån från rwc då dom knappast räknas som några "krutuppfinnare". Och förhoppningsvis blir det ett rejält straff och ett par miljoner i böter trots att killarna tjänar sämre än min mormors pension.
Skulle vara kul att veta vad en sån här insats kostar oss som betalar skatt.

Joo, Kuriren hade ett reportage om hur mycket vissa brott kostar. Dom's exempel var när en bil blev nedklottrad. Det kostade över 400 000 kr. Det här borde ju ha kostat några miljoner, med tanke på att dom skickade upp bombhundar de från Stockholm tror jag. Nä, vi kan bara utesluta att alla brott som pågår i vårt avlånga land, kostar oss skattebetalare mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in