Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-27, 12:38
Medlem
Vad tror ni? Det finns gott om plats i badrummet, allt som behövs är att installera en kran resten kan jag göra själv.

Försökte ringa värden men de behagar inte svara, är väl på lunch i några timmar.
Citera
2010-10-27, 12:41
Medlem
Om du inte har helt svinbråttom med att bada, så kan du kanske vänta tills dom svarar för att fråga om lov

Hyresbolag brukar ha någon telefontid på förmiddagarna.. Typ 08-09:30 eller nåt sånt..
Citera
2010-10-27, 12:44
Medlem
extravaganjas avatar
fråga hyresvärden
Citera
2010-10-27, 12:48
Medlem
Men kära ni, naturligtvis ska jag fråga hyresvärden innan jag börjar dra in ett badkar . Men som jag skrev får jag inte tag på dem just nu. Vad jag var ute efter här är väl mer att höra med andra som eventuellt fått för sig att göra samma sak och höra hur de blev bemötta när de la fram att de ville ha in ett badkar.
Citera
2010-10-27, 14:52
Medlem
themooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
Men kära ni, naturligtvis ska jag fråga hyresvärden innan jag börjar dra in ett badkar . Men som jag skrev får jag inte tag på dem just nu. Vad jag var ute efter här är väl mer att höra med andra som eventuellt fått för sig att göra samma sak och höra hur de blev bemötta när de la fram att de ville ha in ett badkar.
Du kan få tillstånd att göra det. Badkaret är inga problems men kranen.. Vettefan. Isf mäste du anlita en rörmokare men antar att du själv är en eftersom du kunde själv.
Citera
2010-10-27, 15:28
Moderator
rotadents avatar
En bekants bekant fick tillstånd att installera badkar i sin HR. Det är upp till värden så det säger kanske inte så mycket, men det har gjorts förut. Däremot brukar man behöva behålla det man eventuellt plockar ut ur badrummet (ex.vis. en duschkabin) så att man kan återställa allt till originalskick när man flyttar om värden så önskar. Där jag bodde förut stod det badkar i var och varannat källarförråd när folk hade slängt ut dem för att bara ha dusch istället... Antar att ingen någonsin var intresserad av de där jäkla badkaren igen dock. Dessutom stamrenoverade de något år efter att jag hade flyttat, men ingen kunde ju slänga dem innan dess. Så de flesta hade två saker i källaren, ett badkar och tre-fyra innerdörrar
Allt annat blev stulet med jämna mellanrum
Citera
2010-10-28, 21:42
Medlem
Varför ska du sätta in en annan blandare? Det går utmärkt att fylla badkaret med duschen även om det tar aningens längre tid. Och ifall du inte byter blandare så bryr sig inte värden om ifall du ställer in ett badkar eller inte
Citera
2010-10-29, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
fråga hyresvärden

Japp, det är ett måste och sen tror jag inte hyresvärden tillåter att du gör det själv utan de vill ha en riktigrörmokare som gör arbetet så att det inte resulterar i fukskador!
Citera
2010-10-29, 12:21
Medlem
Fick ett 'helst inte' som svar, tror jag. Värden sa ungefär du får göra vad du vill så länge du betalar själv och det går att återställa när jag flyttar ut, även det bekostas ur egen ficka. Frågan om just badkar hade inte kommir upp tidigare. Någon hade installerat tvätt- och diskmaskin och det var tydligen OK och behövde inte heller återställas, men badkar var inte lika eftertraktat så det skulle jag isåfall vara beredd på att ta ut igen sen...

Får se hur jag gör.

dennis; ingen dum tanke, men det känns ändå lite B .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in