2010-10-28, 12:39
Medlem
coldplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Felet är givetvis inte Pool Medias. Det ligger i sakens natur att ett företag vill göra så bra affärer som möjligt.
Däremot är det ju obegripligt att Hem och skola tillåter att 80 procent av deras pengar försvinner till ett kommersiellt företag. Man ska inte tillåta att ens varumärke blir buttfuckat på det sättet.
Herregud, det är ju Hem och skola som bör vara försäljningsvarumärket och därmed ta största delen av vinsten - kan man ju tycka.

Jo det är tyvärr PoolMedia som ligger bakom att det blir fel på detta viset. De söker upp organisationer som behöver pengar och som har ett politiskt korrekt budskap. Organisationerna har oftast svagt folk i ledningen som blir smorda av PoolMedia och sedan får de för mycket pengar och får hybris, på samma sätt som fackpampar som lever på medlemmarnas pengar.

Jag tycker PoolMedia bedriver en vidrig verksamhet på samma sätt som Postkodlotteriet lever på att folk tror att de spelar för en god sak.
Citera
2010-10-28, 13:35
Medlem
[quote=coldplay]Jo det är tyvärr PoolMedia som ligger bakom att det blir fel på detta viset. De söker upp organisationer som behöver pengar och som har ett politiskt korrekt budskap. Organisationerna har oftast svagt folk i ledningen som blir smorda av PoolMedia och sedan får de för mycket pengar och får hybris, på samma sätt som fackpampar som lever på medlemmarnas pengar.

Jag tycker PoolMedia bedriver en vidrig verksamhet på samma sätt som Postkodlotteriet lever på att folk tror att de spelar för en god sak.[/QUO

Nu tror jag inte att det var pool media som kontaktade hem & skola utan tvärt om !! enl fakta
Citera
2010-10-28, 13:42
Medlem
Kollade in Hem och Skolas hemsida. De har inte lagt ut ett skit om Uppdrag Granskning. Oerhört oproffsigt att inte ens bemöta kritiken eller göra nån form av avbön.
Citera
2010-10-28, 14:37
Medlem
Garneringsmannens avatar
Shit, va kuk hem & skola lär få efter det här. Men hur tänkte de när de gick med på avtalet med Pool Media? Vilken ideell organisation binder upp sig till 2027?

Inte för att det var någon vidare ordförande de hade. Lär ju inte ha varit någon konkurrens i det valet...
Citera
2010-10-28, 15:21
Medlem
Suecotes avatar
Det är ju helt klart att både ordföranden/VDn och vice ordföranden i Hem och Skola är riktiga amatörer som inte har en susning om hur affärer ska skötas. De ser att det kommer in 11 miljoner netto från Poolmedia, som de kan smörja kråset på krogen med. Att 80% av det som företag skänker i god tro går direkt i Poolmedias fickor har de kanske aldrig ens tänkt på. Ja, det är lite Ebberöds Bank över det hela, men stolpskottet som blivit ny VD verkar inte ha alla hästar hemma heller. Det blir väl så när sossarna ska utse sina gamla bekanta som chefer i "folkrörelserna", partiboken väger tyngre än kompetensen.
Citera
2010-10-28, 17:03
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det blir väl så när sossarna ska utse sina gamla bekanta som chefer i "folkrörelserna", partiboken väger tyngre än kompetensen.

Fast så funkar det inte. Anledningen till att de här människorna sitter där de gör är att ingen annan vill/orkar/törs/. När det inte finns andra sökanden, måste man ta de här. Inte någon som blir utsedd som du säger.
Har ingen uppfattning om huruvida H & S är relevanta idag, måste ju ha funnits en anledning till det stora medlemstappet för några år sedan...
Citera
2010-10-28, 19:15
Medlem
Blev förvånad av att hem o skola fanns kvar. Trodde sista spiken i hem o skolas kista spikades in när Alice Cooper spela på Söndagsöppet för några år sedan.
Hem o skola var väldigt mycket antihårdrock på åttiotalet.
Citera
2010-10-28, 19:43
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldplay
Jo det är tyvärr PoolMedia som ligger bakom att det blir fel på detta viset. De söker upp organisationer som behöver pengar och som har ett politiskt korrekt budskap. Organisationerna har oftast svagt folk i ledningen som blir smorda av PoolMedia och sedan får de för mycket pengar och får hybris, på samma sätt som fackpampar som lever på medlemmarnas pengar.

Jag tycker PoolMedia bedriver en vidrig verksamhet på samma sätt som Postkodlotteriet lever på att folk tror att de spelar för en god sak.
Håller med om den sista meningen.

Alltså, det är ju för i helvete rent bedrägeri, när 80 procent av pengarna går till dess egna verksamhet medans man hycklande i telefonen berättar ett pengarna går till en ideell förening.

Pool Media får givetvis samla in pengar om dom vill det, men bara om samtalen låter så här:
-Nämen tjenare, jag ringer från Pool Media, vill du ge oss ett par tusen spänn om du är bussig, våra ägare var och gluttade på en ny söndagsdroska de var sugna på, och ja du vet, osten har stuckit iväg iår. Jaaa just, för besväret får du ett PK-diplom till väggen och ett par hundringar skänker vi till Hem & skola.

Kanske är jag extra sur för att jag själv gått på deras snack.

/perris
Citera
2010-10-28, 19:53
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Kollade in Hem och Skolas hemsida. De har inte lagt ut ett skit om Uppdrag Granskning. Oerhört oproffsigt att inte ens bemöta kritiken eller göra nån form av avbön.

http://hemochskola.wordpress.com/201...t-in-till-oss/

Det här låg ute nu. Märks att de inte är medietränade. De vet väl inte ens själva vad som hänt. Tror att den här organisationen sjunger på sista versen nu....
Citera
2010-10-30, 04:28
Bannlyst
Hela Sverige är korrupt.
Citera
2010-11-02, 21:20
Medlem
rovmuns avatar
Det är rätt kul att se att årsomsättning har ändrats från 2 miljoner till 27 miljer mellan 2005 till 2006. Det var väl antagligen då de anlitade pool media och skrev avtalet till 2027.

Blir ganska internsant och se hur många medlemmar och hur mycket pengar de kommer få i framtiden.

Har svårt att tänka mig att någon överhuvudtaget kommer skänka pengar till hem och skola något mer, hade själv inte skänkt en krona och jag fick reda på att det är ett telemarketingbolag som tar 80% av pengarna.

Ordförande säger att det ser väldigt positivt ut i framtiden, undra om han tycker det fortfarande i dag.

Pressmeddelandet att skylla på att de är helt nya är väl en dåligt bortförklaring, det är väl bara kolla bokföringen så ser han vad poolmedia tar ut.

Mest humor är väl bilhandlare kolla 48:08 i repotaget

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning

Verkar ändå som att folk lokalt försöker göra vettiga saker, konstigt att ingen kollat årsredovisningen tidigare?

edit: här är lista för alla som blivit rövknullade av hem och skola samt pool media
http://svt.se/content/1/c8/02/20/77/...1&lpos=extra_2
Senast redigerad av rovmun 2010-11-02 kl. 21:45.
Citera
2010-11-03, 01:20
Medlem
Maxtaduss avatar
Poolmedia är ett ruttet lurendejeri företag.

Dom driver bland annat "småföretagarnas riksförbund" som fungerar på samma sätt.

800kr av varje 1000-lapp går direkt till poolmedia, och det mesta dom tjänar på är så kallade annonser i deras tidning som "alla politiker i landet" får.
Annonserna kan kosta allt från 2000-35 000. Men "annonsen" är bara en liten spalt där det står företagets namn, och den är inte ens med i tidningen utan vid en sidbilaga där man bara raddas upp med 10.000 andra företag med minimal text.

Den här tidningen räknas också som en reklam tidning och sorteras bort därför bort av de flesta kanslier.
Jobbförhållandena för säljarna är tuffa, en viss kvot ska uppnås annars får man sparken utan uppsägningstid. Jag jobbade i 2 och en halv vecka och hela tiden sa dom "vi ska skriva kontrakt så fort avdelningschefen kommer tillbaka" dagen innan han skulle komma så blev jag uppsagd utan förvarning. trots att jag hittils nått upp till kvoten. Under min tid där var jag väldigt misstänksam och försökte ta reda på om så mycket som möjligt om företaget medans jag var där. Och det är så sjukt att ni anar inte. Höjdarna tjänar så RUSKIGT med pengar att man tycker nån myndighet borde ha stoppat det för länge sen.

Alla deras dotterbolag fungerar på samma sätt och är fullt ut lurendrejeri. Driver ni eget företag är det möjligt att dom ringer er. Fråga du hur många procent av det DU betalar som går till kampanjen. Säger dom mindre än 50 procent så ge dom pengar och sedan kan du stämma skiten ur dom.

Svarar gärna på frågor.

Edit:

Juste, deras *utbildning* som dom ger varje ny säljare får under en vecka och skryter om går såklart endast ut på att ringa. Fast såklart utan lön första veckan om man inte blir FAST anställd.
Senast redigerad av Maxtadus 2010-11-03 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in