2010-10-27, 01:06
Medlem
perelis avatar
Hur ska jag göra för att RuTorrent automatiskt ska flytta alla klara torrents till en mapp med samma namn som torrentens label?

Detta gick jättebra med µTorrent men jag vet inte hur jag ska göra i RuTorrent. BTW så har jag har installerat autotools-plugin.
Citera
2010-10-27, 01:07
Medlem
d0pefishs avatar
Varför kör du inte med uTorrent då?
Citera
2010-10-27, 07:55
Medlem
xopahs avatar
Jag vet inget om torrent label namn givning..
Men du skall konfigurera autoflyttning i .rtorrent.xx
Sen aktivera det i webUI första gången du startar webUI..
Citera
2010-10-27, 08:00
Medlem
Razozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0pefish

För att det är asgay att köra en windowsklient under wine bara för att man inte fattar libtorrent/rtorrent?
Citera
2010-10-27, 11:32
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0pefish
Mest därför att jag inte gillar µTorrents WebUI.

Citat:
Ursprungligen postat av xopah
Jag vet inget om torrent label namn givning..
Men du skall konfigurera autoflyttning i .rtorrent.xx
Sen aktivera det i webUI första gången du startar webUI..
Okej, får ta en kik påt. Men jag skulle gärna vilja ha en utförlig guide. Är än så länge rätt n00b på Linux
Citera
2010-10-28, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razoz
För att det är asgay att köra en windowsklient under wine bara för att man inte fattar libtorrent/rtorrent?
gillar rtorrent, men föredrar grafisk ui och har inte lyckats väl med varken rutorrent, ktorrent, deluge eller annan klient. så utorrent genom wine blev det, och det funkar prima.

som tidigare nämnt är det i /home/användare/.rtorrent.rc som man ska ställa in automatisk flyttning: https://wiki.archlinux.org/index.php/RTorrent
Citera
2010-10-28, 08:41
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Hur ska jag göra för att RuTorrent automatiskt ska flytta alla klara torrents till en mapp med samma namn som torrentens label?

Detta gick jättebra med µTorrent men jag vet inte hur jag ska göra i RuTorrent. BTW så har jag har installerat autotools-plugin.

Citat:
Ursprungligen postat av serein
gillar rtorrent, men föredrar grafisk ui och har inte lyckats väl med varken rutorrent, ktorrent, deluge eller annan klient. så utorrent genom wine blev det, och det funkar prima.

som tidigare nämnt är det i /home/användare/.rtorrent.rc som man ska ställa in automatisk flyttning: https://wiki.archlinux.org/index.php/RTorrent

Föreslår att Ni tittar på qBittorent, då det har både webGUI och funktionen att flytta klara filer. qBittorent har även ett GUI liknande µTorrent, sökmotor(er), RSS och funkar på alla större plattformar, man kan tom välja vilken nätverksenhet som all trafik ska gå igenom. Tex: wlan2 eller ppp0 osv osv.
Citera
2010-10-28, 10:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReidarDahlen
Föreslår att Ni tittar på qBittorent, då det har både webGUI och funktionen att flytta klara filer. qBittorent har även ett GUI liknande µTorrent, sökmotor(er), RSS och funkar på alla större plattformar, man kan tom välja vilken nätverksenhet som all trafik ska gå igenom. Tex: wlan2 eller ppp0 osv osv.

Har det ett ok terminal gui då? Kör själv med rtorrent+rutorrent och är nöjd men alltid intressant att se över andra möjligheter.
Citera
2010-10-28, 11:36
Medlem
perelis avatar
Citat:
Verkar najs. Men vet du om det finns en disk usage-mätare i qTorrents Web UI?
Citera
2010-10-28, 21:01
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Har det ett ok terminal gui då? Kör själv med rtorrent+rutorrent och är nöjd men alltid intressant att se över andra möjligheter.
Finns inget CLI i den meningen, 'qbittorent-nox' rullar bara igång webui't.

Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Verkar najs. Men vet du om det finns en disk usage-mätare i qTorrents Web UI?
Inte vad jag minns, däremot när du lägger till nåt nytt (förutom via magnetlänkar), då ser du hur mycket som du kommer ladda ned och vad som blir kvar.
Senast redigerad av ReidarDahlen 2010-10-28 kl. 21:15.
Citera
2010-10-28, 22:29
Medlem
ischs avatar
Citat:
Finns inget CLI i den meningen, 'qbittorent-nox' rullar bara igång webui't.

Inte vad jag minns, däremot när du lägger till nåt nytt (förutom via magnetlänkar), då ser du hur mycket som du kommer ladda ned och vad som blir kvar.

ok, avsaknad av CLI gör det tyvärr helt oanvändbart för mig som det ser ut idag.
Citera
2010-10-29, 07:23
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
ok, avsaknad av CLI gör det tyvärr helt oanvändbart för mig som det ser ut idag.
Mmm, det där är lite klurigt. Kör själv med rtorrent/qBittorrent pga det. Ibland tycker man det skulle varit smidigt med nåtslags klient - serversida ala MPD-tänk, så saker och ting kunde prata med varandra. "Hej, höga krav ". Vilket iof inte bör vara så svårt att skriva ihop antar jag, eller åtminstone en fuling med terminalkommandon för qBittorrents webui.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in