• 1
  • 2
2010-10-26, 23:57
Medlem
Behöver skaffa en domän och bygga en hemsida för så låg kostnad som möjligt. Och fullständig anonymitet är ett absolut måste.

För tillfället är jag helt novis angående hemsidebyggning och internetsäkerhet. Att man kunde knacka html-kod på 90talet är inte mycket hjälp i dagens läge

Behöver tips och knuffar i rätt riktning så att jag åtminstone vet vart jag skall börja söka.
Citera
2010-10-27, 00:03
Medlem
stenboms avatar
Det är förhållandevis svårt att bygga en hemsida som anonym, eller rättare sagt riktigt svårt. Du måste ange betalningsuppgifter och du kommer stå som ägare på ett WhoIs uppslag, dock om du reggar dig under falskt namn kommer inte ditt riktiga namn dyka upp på uppslaget..

MEN.. ditt namn på kreditkortet används vid elektroniskbetalning..
Citera
2010-10-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbom
Det är förhållandevis svårt att bygga en hemsida som anonym, eller rättare sagt riktigt svårt. Du måste ange betalningsuppgifter och du kommer stå som ägare på ett WhoIs uppslag, dock om du reggar dig under falskt namn kommer inte ditt riktiga namn dyka upp på uppslaget..

MEN.. ditt namn på kreditkortet används vid elektroniskbetalning..
Finns det någon chans att betala via Liberty-reserve?
Citera
2010-10-27, 00:09
Medlem
du skaffat ett paypal konto som inte står i ditt namn. Sedan så registrerar du domänen på t.ex domain.com som tillåter "anonym" registrering av domäner. Sedan när det gäller server så kan du köpa det hos domain.com också eller nått annat. du betalar allt med ditt paypal account så ska det inte vara några problem .

ps.
glöm inte att du inte skriver in riktiga uppgifter på palypal
Citera
2010-10-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wthpr0
du skaffat ett paypal konto som inte står i ditt namn. Sedan så registrerar du domänen på t.ex domain.com som tillåter "anonym" registrering av domäner. Sedan när det gäller server så kan du köpa det hos domain.com också eller nått annat. du betalar allt med ditt paypal account så ska det inte vara några problem .

ps.
glöm inte att du inte skriver in riktiga uppgifter på palypal
Tackar för tipset.
Kör man samtidigt hela processen via vpn eller någon annans dator så borde det väll vara ganska säkert.
Citera
2010-10-27, 01:04
Medlem
jupp om du vill gå så långt :P men du kommer ju ändå få skicka pengar från ditt konto till paypal. Men jag tror inte paypal kan lämna ut den informationen om vem som äger kontot som dem har fått pengarna ifrån. men ska jag vara ärlig så vet jag inte
Citera
2010-10-27, 11:11
Medlem
Rynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akterseglaren
Finns det någon chans att betala via Liberty-reserve?
http://www.google.com/search?q=%22Li...b%20hosting%22
Citera
2010-10-27, 11:40
Medlem
sebnies avatar
Blandar du in pengar kan det ALLTID spåras, det är typ internationellt att pengar ska gå att spåra för att förhindra olaglig penningtvätt och sådant.
Även om du skickar kontanter i kuvert kan det spåras genom DNA/fingeravtryck. Att köra via paypal rekommederar jag INTE, även om du reggar kontot i falskt namn så går det att spåra från vilket kreditkort/bankkonto pengarna kommer ifrån.

Skulle föreslå att du hostar via TOR istället.
Det är helt gratis.

Lägg upp en vanlig webbserver hemma, men låt webbservern bara lyssna på localhost.
Sedan använder du dig av TOR hidden services.
Hur du sätter upp en hidden service kan du läsa om här:
http://www.torproject.org/docs/tor-h...ervice.html.en

Du kommer få en adress i stilen "duskgytldkxiuqc6.onion" (Fast med andra siffror & bokstäver)

byt ut onion mot tor2web.com:

http://duskgytldkxiuqc6.tor2web.com/
(Detta gör din hidden service åtkomlig utifrån)

Gå sedan in på www.dot.tk (OBS, gör detta via TOR, då dot.tk loggar IP).
På förstasidan står det "ange url här".
Klistra in din adress:
http://duskgytldkxiuqc6.tor2web.com/

i rutan. Tryck nästa.
Välj sedan domännamn och avsluta med .tk.
Typ:
torhiddenservice.tk

Längst ner står det 2 alternativ, Registrerad gratisdomän eller Anonym gratisdomän. Välj Anonym gratisdomän.

Vips så har du fixat dig en HELT anonym hemsida. Observera att ingen kan spåra adressen:
http://torhiddenservice.tk/

(eller vilken adress du nu valt) hem till din server hemma, eftersom servern besöks via tor-nätverket helt anonymt.
Senast redigerad av sebnie 2010-10-27 kl. 11:50.
Citera
2010-10-27, 12:12
Medlem
Googla på Prepaid Visa.
Köp ett prepaid visa sen gå till name.com köp din domän o pravicy men detta prepaid visa i ett random namn.

Sen sök runt lite så hittar du lite bulletproof hosting.

Sen e det bara köra.
Citera
2010-10-27, 12:16
Bannlyst
... eller så lägger du en order hos svenska PRQ, lägger stålarna i ett brev och skickar. Klart?
Citera
2011-11-01, 09:24
Bannlyst
Hur bör man gå tillväga för att vara anonym helt? Är Namecheap.com lösningen? Kan man köpa domän/hotell via dessa?

Är paypal dyrt i kommission när man enbart vill göra en betalning vid registrering av sida?
Citera
2013-05-08, 12:17
Medlem
sharkbaits avatar
Jag bumpar denna tråd lite.

Känns som informationen här är oanvändbar i dagens läge.

Det jag letar efter är hur jag ska gå tillväga för att upprätta en hemsida HELT anonymt och som blir väldigt väldigt svårt för svenska myndigheter att stänga ner.

Personligen kan jag i stort sett ingenting om hemsidor och IT säkerhet.

Vart ska man vända sig? Vad kostar det? Hur fungerar det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in