Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-08, 20:46
  #517
Medlem
EugeneHutzs avatar
Varför skriver dem inte i media att han är skåning och inte svensk!?
2010-11-08, 21:39
  #518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Du har fel, "ditt jävla missfoster". Finlandssvenskarna var etniskt svenska en gång i tiden, men har blandats ut med etniska finnar och är därför mindre etniskt svenska än vad exempelvis norrmännen är. Du blandar möjligen ihop språk/kultur och etnicitet som även avser biologisk särart.
När blir man svensk enligt dig då?
Fadern är finlandssvensk och modern svensk.
Killen är född i Sverige.

Om vi ska gå tillbaka i rötterna på varje människa så finns det inga "riktiga" svenskar!!!
2010-11-09, 01:22
  #519
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenbroder
Och alla dem hatar såklart svenskar och Sverige? Är det det du försöker säga?

Om de alla väljer det första alternativet så måste det ju bero på något. VAD, isåfall?
2010-11-09, 15:16
  #520
Medlem
Consolamentums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Du har fel, "ditt jävla missfoster". Finlandssvenskarna var etniskt svenska en gång i tiden, men har blandats ut med etniska finnar och är därför mindre etniskt svenska än vad exempelvis norrmännen är. Du blandar möjligen ihop språk/kultur och etnicitet som även avser biologisk särart.

Skitsnack. Jag är finlandssvensk på fädernet och jag kan intyga att det finns mycket lite finskt på den sidan av min släkt (om ens något alls), såväl före 1809 som efter.

(Däremot finns det en aning judiskt och engelskt, men det finns nog många blågula rikssvenskar som kan säga samma sak).
2010-11-09, 16:31
  #521
Moderator
skunkensunes avatar
// Då den gripne inte har visat sig vara en invandrare samt att tråden har gått totalt till att diskutera något annat än det som den ursprungligen handlade om låses denna och hänvisar till övriga befintliga trådar om mannen och skjutningarna i Malmö. Tillsägelser kommer att delas ut för OT.

Låst.

mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback