Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-26, 21:30
Medlem
Trots att jag har en bra inkomst har jag lyckats fucka upp min privatekonomi ganska rejält.
Är nu i ganska akut behov av ett lån, helst någonstans kring 30 000 för att reda ut det här.
Jag inser att det är ganska kört för min del men jag kan ju alltid slänga ut frågan och kolla om någon av er vet någon bank som lånar ut.
Problemet är att jag har en del betalningsanmärkningar.
Jag har inga aktiva skulder hos kronofogden men ett par ärenden hos olika inkassobolag plus att jag har gamla anmärkningar hos fogden som ännu inte försvunnit eftersom dom lever nåt år efter att man betalat av dom.
Till min fördel så har jag ca 330 000 i årsinkomst.
Någon som känner till någon vänlig bank?
Väldigt tacksam för svar.
Citera
2010-10-26, 21:32
Medlem
Pelicans avatar
Lyxfällan brukar kunna styra upp det ganska bra. Om du inte lyckas komma med i programmet kan du ju anamma deras tips.

Ta inga blankolån bara, så mycket har jag lärt mig
Citera
2010-10-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Lyxfällan brukar kunna styra upp det ganska bra. Om du inte lyckas komma med i programmet kan du ju anamma deras tips.

Ta inga blankolån bara, så mycket har jag lärt mig

Vad är blankolån? och varför är dom dåliga?....Är inte så duktig på ekonomi som du kanske har förstått
Citera
2010-10-26, 21:41
Medlem
Pelicans avatar
Ett Blankolån är ett lån utan formell säkerhet, ingen riktigt kontroll osv, ett lån du bara tar på impuls ungefär.

Måsta du verkligen ta ett lån gå till din bank och snacka med dem, de borde kunna erbjuda dig ett lån med förmånlig ränta.
Citera
2010-10-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Ett Blankolån är ett lån utan formell säkerhet, ingen riktigt kontroll osv, ett lån du bara tar på impuls ungefär.

Måsta du verkligen ta ett lån gå till din bank och snacka med dem, de borde kunna erbjuda dig ett lån med förmånlig ränta.

Tror du det? Jag kan ju prova iaf men det känns som att man är hyfsat stekt när man är märkt.
Citera
2010-10-26, 22:26
Medlem
Forbliranonyms avatar
I värsta fall kan du ju alltid ta kontakt med Bluestep dom hjälper dig garanterat, dock till lite högre ränta än en vanlig bank.
Senast redigerad av Forbliranonym 2010-10-26 kl. 22:29.
Citera
2010-10-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
I värsta fall kan du ju alltid ta kontakt med Bluestep dom hjälper dig garanterat, dock till lite högre ränta än en vanlig bank.

Känns som att räntan kvittar i nuläget, alternativet är fogden, så vad som helst är bättre. Ska kolla närmare på detta.
Citera
2010-10-26, 23:15
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikaRonny
Känns som att räntan kvittar i nuläget, alternativet är fogden, så vad som helst är bättre. Ska kolla närmare på detta.

Gör det för att i deras radio reklam säger dom att dom hjälper folk i din situation!
Citera
2010-10-26, 23:17
Medlem
Citat:
Gör det för att i deras radio reklam säger dom att dom hjälper folk i din situation!

Hähä ja vafan då är det väl bara att klösa ut degen då
Citera
2010-10-27, 09:27
Medlem
Citat:

OM man har säkerhet ja.
Citera
2010-10-27, 11:32
Medlem
Nej det gick minsann inte. Killen som jag snackade med sa att dom bara gör bostadslån.
Någon annan idé?
Citera
2010-10-27, 11:42
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikaRonny
Nej det gick minsann inte. Killen som jag snackade med sa att dom bara gör bostadslån.
Någon annan idé?

Va fgick det inte? Då har jag tyvär inget tips!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in