• 1
  • 2
2010-10-26, 18:08
Medlem
elgecys avatar
Ja, som rubriken lyder.. Kom precis hem från Amsterdam och postade därifrån hem några brev till mig själv, innehållandes svamp, E och givetvis lite röka. Nu till frågan, om tull och polis skulle bryta min lilla brevkedja jag skapat och upptäcka min festliga post, hur utspelar sig följderna då? Jag har förstått att det smartaste förstås är att blåneka till att man överhuvudtaget skulle ha något med dessa brev att göra, men fram tills att detta mot all förmodan skulle ske, hur kontaktar de mig? Kan jag gud förbjude hipp som happ, få oväntat besök utanför ytterdörren?
2010-10-26, 18:11
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ja, som rubriken lyder.. Kom precis hem från Amsterdam och postade därifrån hem några brev till mig själv, innehållandes svamp, E och givetvis lite röka. Nu till frågan, om tull och polis skulle bryta min lilla brevkedja jag skapat och upptäcka min festliga post, hur utspelar sig följderna då? Jag har förstått att det smartaste förstås är att blåneka till att man överhuvudtaget skulle ha något med dessa brev att göra, men fram tills att detta mot all förmodan skulle ske, hur kontaktar de mig? Kan jag gud förbjude hipp som happ, få oväntat besök utanför ytterdörren?

Hur mycket låg det i varje brev?

Hur många brev?

Straffad innan?

Även om det inte är så mycket för att det ska bli narkotikabrott så kan dom komma och hälsa på om dom har tråkigt.
2010-10-26, 18:15
Avstängd
nietsoviets avatar
De röker, tuggar, sväljer och festar på dina prylar.
2010-10-26, 18:18
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Hur mycket låg det i varje brev?

Hur många brev?

Straffad innan?

Även om det inte är så mycket för att det ska bli narkotikabrott så kan dom komma och hälsa på om dom har tråkigt.

20 gram svamp samt 2 ecstasy i ett kuvert, 1 gram hasch i ett och i ett tredje kuvert ca 2 kanske 3 gram gräs. Jag är inte straffad sedan tidigare.
2010-10-26, 18:21
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Nå polare ska göra samma sak fast skicka till mig. Om Man har riktigt otur och polisen tar allt godis skulle de kunna ta in en på piss isåfall?
2010-10-26, 18:22
Medlem
dayms avatar
Citat:
20 gram svamp samt 2 ecstasy i ett kuvert, 1 gram hasch i ett och i ett tredje kuvert ca 2 kanske 3 gram gräs. Jag är inte straffad sedan tidigare.

Det är nog ingenting att sitta och svettas över, men som tidigare nämnt så KAN grisen komma och knacka på om dom tillfälligt tröttnar på att jaga fildelare, mycket tvivelaktigt dock.
2010-10-26, 18:24
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se hur dem kan bevisa att det är du som har postat det, även om du var i Holland under den tiden som det postades. Om dom letar fingeravtryck så bör dom kunna bevisa att det var du, men hur stora risk är det att dom tar fingeravtryck på en sån pass liten mängd?
2010-10-26, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Example
Jag har svårt att se hur dem kan bevisa att det är du som har postat det, även om du var i Holland under den tiden som det postades. Om dom letar fingeravtryck så bör dom kunna bevisa att det var du, men hur stora risk är det att dom tar fingeravtryck på en sån pass liten mängd?

haha det lär inte vara några problem och att dom skulle ta fingeravtryck är omöjligt då folk bara blir daktade för brott som ger över 2år(?) på kåken och TS är ostraffad..
2010-10-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
haha det lär inte vara några problem och att dom skulle ta fingeravtryck är omöjligt då folk bara blir daktade för brott som ger över 2år(?) på kåken och TS är ostraffad..
Ja det verkar stämma att det krävs att man är misstänkt för något som kan ge två år i fängelse.
2010-10-26, 21:18
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nietsoviet
De röker, tuggar, sväljer och festar på dina prylar.

Och sjunger sånger om fred, och spelar gitarr kring lägerelden. (D.v.s dom bränner alla rapporter om när DOM gjorde fel)
2010-10-26, 21:42
Medlem
Ninyah218s avatar
lär nog inte vara några problem, du ska nog se att du har ett par mysiga paket väntandes hemma när du kommer sen
2010-10-27, 00:04
Medlem
Hade en vän som fick 50 lappar syra skickade till sig från Holland. Dessa fastnade i tullen och han blev kallad till förhör, men då polisen inte kunde bevisa att han hade beställt det så blev han släppt.
Finns dock risk för att de gör hembesök, som tidigare poster sagt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in