• 3
  • 4
2011-01-09, 20:01
Bannlyst
De är .mp4. Funkar väl?
Citera
2011-01-20, 07:00
Medlem
Snabbmakaroners avatar
Hej!

Jag sitter och gör en liten film i iMovie och har valt temat "fotoalbum", i början la den in automatiska övergångar och texter och det fungerade bra. Sen valde jag att ta bort det automatiska och göra det själv. Det fungerade också bra tills jag hade gjort det ett par gånger.

Nu fungerar bara de första i projektet, de senare syns mellan klippen (se bild: http://img37.imageshack.us/i/bild1tg.jpg/) men syns inte när man spelar upp.

Något som har en aning om hur jag löser det?
Citera
2011-03-19, 13:43
Medlem
SinXs avatar
Tycker det är tråkigt att de inte satsar mer på iWeb eftersom det är grymt enkelt att använda, men skulle behöva lite fler funktioner. Någon som hört några rykten jag har missat?
Citera
2011-03-19, 17:05
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Tycker det är tråkigt att de inte satsar mer på iWeb eftersom det är grymt enkelt att använda, men skulle behöva lite fler funktioner. Någon som hört några rykten jag har missat?

Måste fråga i vilket syfte du använder iWeb, är det till att skapa/jobba med hemsidor, eller blogg?
Citera
2011-03-20, 09:39
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Måste fråga i vilket syfte du använder iWeb, är det till att skapa/jobba med hemsidor, eller blogg?

Har varit lite olika. Bla för en förening som ville ha en snygg och enkel hemsida med kontaktformulär. Allt var lätt att göra, förutom det här med kontaktformulär. Fick koppla den till Google docs, vilket fungerade rent praktiskt. Däremot blev formuläret på sidan helt keffo eftersom det inte passade in med övriga designen osv...
Citera
2012-10-15, 16:09
Medlem
Strejkens avatar
Jag undrar hur man hittar original-filerna efter man har importerat film och bilder?

Som exempel så vill jag redigera lite filmer i Final Cut, filmer som jag importerat genom Iphoto och Imovie. Men jag kan inte hitta dem i finder?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in