2010-11-29, 09:33
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag skulle vilja se i iPhoto de bilder jag har skickat från just iPhoto med funktionen "Dela".

Även till vem bilderna skickats till. Jag hittar ingen information om det någonstans. Är det någon som vet om detta är möjligt?

Kan tyvärr inte hjälpa dig i den här frågan
Citera
2010-11-29, 10:08
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kan tyvärr inte hjälpa dig i den här frågan

Kan eller vill inte?

Det visar sig att det inte går. Har kollat runt lite, och hittade istället en tutorial på ett script som gör att man mailar iväg bilden från Mail istället. Det enda minuset där är att man inte verkar kunna maila en "fotomall". Alltså om man vill lägga till text eller ändra ram tex.
Citera
2010-11-29, 20:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Kan eller vill inte?

Det visar sig att det inte går. Har kollat runt lite, och hittade istället en tutorial på ett script som gör att man mailar iväg bilden från Mail istället. Det enda minuset där är att man inte verkar kunna maila en "fotomall". Alltså om man vill lägga till text eller ändra ram tex.

Vill alltid hjälpa dig Sökte lite men fann inget som gjorde mig klokare
Citera
2010-11-30, 21:46
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Körde en torrentleech på den. Funkar fint. Nojjar lite dock då en version av IWork hade en trojan i sig därifrån förut..

Kanske en dum fråga, men den på torrentleech... Funkar den till svenskt MacOS X eller hur ligger det till?
Citera
2010-12-02, 20:50
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja se i iPhoto de bilder jag har skickat från just iPhoto med funktionen "Dela".

Även till vem bilderna skickats till. Jag hittar ingen information om det någonstans. Är det någon som vet om detta är möjligt?

Du går in i inställningar o klickar i så att du själv får en kopia av skickade mail
Citera
2011-01-07, 15:36
Bannlyst
Sammanfoga klipp i iMovie

Laddade idag ned Inception, men i två delar. 75 minuter vardera. Så jag la in båda i iMovie i hopp om att kunna göra ett av två. En enkel uppgift... ELLER!? Det verkar fysiskt omöjligt efter att ha kollat runt i programmet i cirka 20 minuter. Det finns en sammanfogaknapp, men den går inte att klicka... Hur ska man göra?
Citera
2011-01-07, 17:01
Medlem
systems avatar
Vet inte ett smack om iMovie.

Men du kan göra det med QuickTime Pro. Öppna film 1 och markera allt i tidsaxeln, kopiera. Öppna andra filmen, ställ dig i början och klistra in.

Spara.
Citera
2011-01-07, 21:00
Bannlyst
Hm. Tackar så mycket, men... är inte QTPP ett sånt där fördaskat icke-kostnadsfritt program?
Citera
2011-01-07, 21:24
Medlem
systems avatar
Jo, det stämmer. Serienummerr brukar dock finnas såväl här som där.
Citera
2011-01-07, 22:27
Bannlyst
Finns alltså inga andra alternativ än QTPP?
Citera
2011-01-08, 00:23
Medlem
Csharpers avatar
importera filmerna till iMovie
Skapa ett nytt projekt (File > New Project, alternativt "+"-knappen i nedre högra hörnet i Projekt-biblioteket). Välj aspect ratio, antagligen 16:9, theme = none, och se till att kryssa ur "Automatically add..."
markera de importerade filmerna i fönstret nedtill och dra dem till det nya projektet.
exportera filmen genom att gå till "Share > Export Movie" och välj lämpliga inställningar och tryck Export/Ok eller vad det står..

Edit:
detta fungerar ju bara om iMovie stödjer det filformatet du laddat ner filmerna i
Citera
2011-01-08, 17:05
Medlem
tzjs avatar
Sammanfogade trådar. iMovie ingår i iLife så vi ser om det fungerar bättre här.
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in