2010-10-25, 23:51
Bannlyst
Tjo, har en rätt så ny laptop bara använt i kanske två månader. Nu har USB-portarna lagt ner på vänstra sidan. Gick in o kollade i enhetshanteraren och det fanns flera USB-enheter (typ 4) som det stod att det var problem med. Avinstallerade dom så installerade W7 själv nya, och numera står det inte att det är några problem men lik förbannat kan man inte koppla in något till dem. Kopplar man in ett minne jag har så lyser det till (minne med lampa) i någon sekund sen slocknar. När jag stoppar det i höger sida där det fungerar lyser det hela tiden.. Någon som vet hur man fixar?
Citera
2010-10-26, 04:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Reklamera din dator.
Citera
2010-10-26, 17:12
Bannlyst
....
Citera
2010-11-12, 04:16
Bannlyst
Update på denna gamla tråd

USB-portarna var inte det enda som inte fungerade utan det tillkom ytterligare ett problem: Datorn blev svart ibland när man startade om/upp den. Knappen lyste, allt surra som det ska, men skärmen var bara svart. Kunde inte få igång den på timmar sen fungera det helt plötsligt..

Åkte till Inet, de gnällde sig ur ansvaret som vanligt och att jag skulle skicka in den själv till Acer med upphämtningsservice. Det har jag nu gjort, och fått tillbaka datorn med beskrivningen "uppdaterat bios". Nyligen när jag startade om datorn så blev allt svart. Kunde inte starta den på 5-10 minuter, vilket ifs är bättre än tidigare, grattis Acer.

Så vad nu? Ska jag till Inet igen och höra dom åma sig om att jag ska kontakta Acer igen eller ska jag kräva att få en ny eller pengarna tillbaka? Har för mig man kan det enligt konsumentköplagen, speciellt när den redan varit inne på service och klåparna inte fixat den...
Citera
2010-11-12, 09:22
Medlem
hasenfrasens avatar
Acer har tre försök på sig att fixa datorn innan du kan häva köpet.
Citera
2010-11-14, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Acer har tre försök på sig att fixa datorn innan du kan häva köpet.

Vilket jävla skämt. I konsumentköplagen står det att man ska få VÄLJA mellan flera olika alternativ vilka några är: Få pengarna tillbaka, låta reparatören fixa datorn, få en ny dator. Sen stod de att man oftast ska låta de få en chans att laga datorn i första hand. Nu kan man ju tycka att eftersom de misslyckats med det att man ska få välja ett av de andra alternativen. Nu funkar datorn dock bättre men då och då cpar USBportarna och då och då blir skärmen svart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in