Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag kan inte påminna mig att jag använt ordet problem vid ett enda tillfälle men då du väljer att fokusera din argumentation åt det hållet så tar jag för givet att din initiala självsäkerhet kring "majoritetens hantering av sin alkoholkonsumtion" har fått sig en törn.
Om jag inte missminner mig så var en av författarna till nämda rapport en förgrundsfigur inom den amerikanska nykterhetsrörelsen.
Oavsett vad så kan jag inte lita på ett av statens organ när det gäller forskning kring sådant som staten vill fortsätta kontrollera.
Du använda dig av ordet problem i några inlägg bakåt.
Och nej, problematiken kvarstår givetvis, även om vi inte kommer hitta någon studie på omfattningen av problemen fördelat över befolkningen. Och då menar jag inte problem som i ren alkoholism, utan alla negativa effekter alkohol medför, då borde du även inse att de flesta någon gång blivit drabbade, både direkt och indirekt.
Du menar Dr. Holder från Berkeley? Inte för att det spelar någon vidare roll, men du får gärna upplysa mig. Måste vara jobbigt att som talibanliberal inte kunna ta sig till forskning från svenska universitet, de är ju, enligt dig, en statlig konspiration.