2010-10-25, 18:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nu börjar det jävlas.

När jag går in på Fb o skall gå in på trådar kommer säkerhetsvarning upp mmed ett lås.

Står att denna sida ej säker bla,bla http ansöutning.

Hur fan får jag bort detta ??

Please hjälp, stör o har icke varit så innan ju.
Citera
2010-10-25, 18:29
Medlem
Vad använder du för browser och firewall?
Citera
2010-10-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu börjar det jävlas.

När jag går in på Fb o skall gå in på trådar kommer säkerhetsvarning upp mmed ett lås.

Står att denna sida ej säker bla,bla http ansöutning.

Hur fan får jag bort detta ??

Please hjälp, stör o har icke varit så innan ju.

Var någon som gnällde om det där i en annan tråd också, han hade Internet Explorer. Tror det visade sig vara någon reklambanner som inte sågs som säker(?)
Citera
2010-10-25, 18:33
Medlem
Den gnäller antagligen på att detta är en https site och att certifikatet kan vara opålitligt vilket det naturligtvis inte är men mjah.

Bara lägg till sidan som ett undantag är jätte lätt i firefox.
Citera
2010-10-25, 18:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork
Var någon som gnällde om det där i en annan tråd också, han hade Internet Explorer. Tror det visade sig vara någon reklambanner som inte sågs som säker(?)
Internet explorer har jag men det har ju aldrig krånglat innan. Vissa trådar går men tex laidback så får jag upp den där jävla skylten.

Har ju ett litet lås på skärmens sökfält men inte hittat ngr inställnigar alls.

Fan, fan , fan
Citera
2010-10-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Internet explorer har jag men det har ju aldrig krånglat innan. Vissa trådar går men tex laidback så får jag upp den där jävla skylten.

Har ju ett litet lås på skärmens sökfält men inte hittat ngr inställnigar alls.

Fan, fan , fan

Som sagt, det är väl någon reklambanner som spökar, som vi båda vet visas de flesta banners bara i vissa delar av forumet. Den vi snackar om lades nog till idag eller möjligen igår, hade inte sett den heller (har manuell ad-block, så jag lägger lätt märke till om det läggs till nya annonser).

Tyvärr är jag inget datorproffs men jag föreslår att du skaffar Firefox eller Chrome tills vidare, som sagt verkar du inte vara den enda med det här problemet.
Citera
2010-10-25, 18:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork
Som sagt, det är väl någon reklambanner som spökar, som vi båda vet visas de flesta banners bara i vissa delar av forumet. Den vi snackar om lades nog till idag eller möjligen igår, hade inte sett den heller (har manuell ad-block, så jag lägger lätt märke till om det läggs till nya annonser).

Tyvärr är jag inget datorproffs men jag föreslår att du skaffar Firefox eller Chrome tills vidare, som sagt verkar du inte vara den enda med det här problemet.
Tack !!!!!! Chrome gjorde jobbet
Citera
2010-10-25, 20:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Återrapport.

Tog bort chrome, istallerade nya explorer beta 9.0 o allt funkar som vanligt.

Provade då o återinstalllera explorer 8.0 o vips allt funkar igen. Troligtvis ngn bugg i explorer då men nu funkar det igen.

Tack igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in