• 1
  • 2
2010-10-25, 17:41
Medlem
Christian IIs avatar
"Den moderna kollektivtrafiken".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8017719.ab
Citat:
Person fastklämd under spårvagn

En ung flicka hamnade i dag under en spårvagn i Göteborg.

Hon förs just nu till sjukhus.

– Vi vet ännu inte hur det här har gått till eller hur hon hamnade under, säger Ulla Brehm presstalesman på polisen i Göteborg.

En person har klämts fast under en spårvagn i Göteborg. Olyckan inträffade vid Wavrinskys plats. Larmet kom till SOS klockan 16.19.

Det handlar om en flicka i åldern 6-8 år.

– Vi vet inte omfattningen på skadorna. Hon är nu på väg till sjukhus med sin mamma, säger Ulla Brehm presstalesman på polisen i Göteborg.

Räddningstjänst och ambulans lyckades runt kvart i fem få loss flickan. Hur hon mår är oklart.

– Vi har stängt av trafiken och jobbar just nu på platsen. Sjukvårdspersonal jobbar med chockade personer på plats. Det är många som är skärrade där, säger Brehm.

Hur flickan hamnade under spårvagnen vet polisen ännu inte. De talar just nu med vittnen på platsen.

Mer info inom kort.

Man vill ju inte ha det som i Såvjett, om man är moderat:
http://www.youtube.com/watch?v=zV6CcXPUK2A Okej att det snart kommer hundra tusen uzbeker om året som arbetskraftsinvandrande asylsökare, och okej att vi har kopierat Sovjets interna säkerhetspolitik, men tunnelbana, nej usch vad hemskt, vi vill ha en MODERN kollektivtrafik.

PS: Krossa alla småflickor!!!
Senast redigerad av Christian II 2010-10-25 kl. 17:46.
Citera
2010-10-25, 17:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det handlar om en flicka i 11-årsåldern.
Åldern är nog korrigerad i artikeln.

Otäckt. Stackars flicka. Håller tummarna för att det går bra.

Jag förstår inte att man återinfört det där otyget i Stockholm om jag skall vara ärligt -- otympligt skit som inte kan väja undan eller stanna i tid.
Citera
2010-10-25, 17:50
Medlem
pWneys avatar
Och jag som satt och svor i bilen över att det var sån kaos i centrum idag.

Fy fan, det låter inte allt för roligt må jag säga.
Citera
2010-10-25, 18:03
Medlem
vos avatar
Vill veta hur hon hamnade där.

Hursomhelst, väldigt synd.
Citera
2010-10-25, 18:11
Medlem
Joosas avatar
Denna gamla spårvagnstypen är skitfarlig, den är såpass hög att man lätt hamnar under vid vid kollision. Vill minnas att en äldre dam dog på detta sätt för ett par år sedan vid berzeliigatan...

Ne sätt nu fart att byta ut ALLA dessa gamla gunghästarna till M32or!!
Citera
2010-10-25, 18:20
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ett vittne skriver i ett mejl till GP:

- Jag satt i samma spårvagn, längst bak i vagnen. Plötsligt hörde vi en smäll och vagnen stannade. Jag gick ut och såg att en tjej 10 till 12 år gammal satt fast klämd under vagnen.

- Alla rusade fram och många var helt chockade av detta. Jag ropade om någon hade en kniv med sig så att vi kunde lösa henne från sin ryggsäck för att släppa andningsvägarna fria.

- Under samma tid kom många från samma vagn som jobbar inom vården. Där fanns till och med en kvinnlig läkare som gav stöd till flickan.

- Jag tackar alla som gav stöd till flickan och många var uppe vid föraren som var helt förstörd av händelsen.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....and-allvarligt
Citera
2010-10-25, 18:27
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....and-allvarligt

Tvivlar faktiskt på att hon överlever det där.. Beror gevetvis hur kroppen hamnade där mellan truckarna osv men klarar hon sig har tjejen haft änglavakt, det är ett som är säkert!
Citera
2010-10-25, 18:40
Medlem
Åkte förbi olycksplatsen strax efter händelsen, det såg ut som att hon hade hamnade en bra bit under spårvagnen. Åkte dock på fel sida så jag såg inte hur hon hade klämts fast under vagnen.
Citera
2010-10-25, 19:01
Medlem
cdxz11s avatar
Undrar varför hon sprang ut framför spårvagnen, man får hoppas det går bra för henne.
Citera
2010-10-25, 19:12
Medlem
Stackars tjej med familj.
Sist ja läste så var hon nedsövd.Jag är ingen läkare men det låter som omfattande skador.Antar att man söver ner en person för att lugna kroppen(eller liknande).Som någon skrev att överlever hon detta så har hon änglavakt..Hoppas verkligen hon har det.
Citera
2010-10-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Undrar varför hon sprang ut framför spårvagnen, man får hoppas det går bra för henne.
Ja det hoppas man ju verkligen. Sist jag läste om detta så var att hon sövdes ner och fördes till sjukhus.
Jag är ingen form av läkare men det låter som skadorna är ruggigt kraftiga.Antar man söver ner för att lugna kroppen eller chocken eller att smärtorna är ofattbara,vilket dom bör vara efter en olycka i denna storlek.Som någon skrev överlever hon detta så har hon änglavakt.Jag hoppas verkligen att hon har det.
Senast redigerad av mike76 2010-10-25 kl. 19:25.
Citera
2010-10-25, 19:25
Medlem
PerpetualVoids avatar
Ja, herregud, tragiskt får man säga. Körde förbi där precis efter det hade hänt, såg att räddningspersonalen låg på knä framför vagnen och försökte få ut henne. Tror inte heller att hon klarar sig - är det så illa att man kommer in under spårvagnen är det nog kört.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in