2010-10-25, 17:29
Medlem
TruckCrashers avatar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8015723.ab

Hahaha kommentarer?
Citera
2010-10-25, 17:40
Medlem
Lestadianens avatar
Att vildsvin är ilskna jävlar. Och att det händer ofta. Varför är han en kass jägare?
Citera
2010-10-25, 17:44
Medlem
Evilyns avatar
Vildsvin är griniga och ganska svåra att ha ihjäl. Om jag varit jägaren hade mina brallor inte bara varit blodiga, kan jag säga...
Citera
2010-10-25, 17:44
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestadianen
Att vildsvin är ilskna jävlar. Och att det händer ofta. Varför är han en kass jägare?
Svarar du inte själv?
Citera
2010-10-25, 17:55
Medlem
Lestadianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Svarar du inte själv?

Nej, jag vill veta varför han är en kass jägare för att han blivit påsprungen av ett vildsvin. Jag ser inget pinsamt i det.
Citera
2010-10-25, 18:47
Bannlyst
Det låter märkligt att han inte hann få fram geväret, var det månne på ryggen . Jag använder aldrig vapenrem, är man på jakt så skall vapnet vara i en av händerna. Så att det går snabbare att skjuta, eftersom att bytet kan komma när som helst, men oftast när man är minst förberedd. Om mannen ifråga skulle ha haft vapnet genast tillgängligt så kanske denna olycka inte hade skett. Men någon kass jägare är han inte för att han blev överfallen, detta kan hända vem som helst. Jag skulle gärna se TS i samma situation, men det vore väl sista gången man såg honom öht.
Citera
2010-10-25, 21:34
Medlem
TruckCrashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestadianen

ett gäng jägare står i skogen med eldhandvapen... en blir rammad av ett vildsvin. I rest my case. Vill inte verka dryg och det är säkert jättesynd om honom, hoppas det inte är allvarligt. (men kom igen...!)
Citera
2010-10-25, 22:30
Medlem
Gualtieris avatar
Jag antar att TS inte har några större erfarenheter från jakt, korrekt? Det är min enda förklaring till påståendet om att personen i fråga skulle vara en "pinsamt kass jägare" för att man blir överraskad av ett stort vildsvin, inte direkt första gången det händer och det var ju inte precis ett öppet fält som grisen kom springande på.
Citera
2010-10-25, 22:33
Medlem
Sikorskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failbook
Det låter märkligt att han inte hann få fram geväret, var det månne på ryggen . Jag använder aldrig vapenrem, är man på jakt så skall vapnet vara i en av händerna. Så att det går snabbare att skjuta, eftersom att bytet kan komma när som helst, men oftast när man är minst förberedd. Om mannen ifråga skulle ha haft vapnet genast tillgängligt så kanske denna olycka inte hade skett. Men någon kass jägare är han inte för att han blev överfallen, detta kan hända vem som helst. Jag skulle gärna se TS i samma situation, men det vore väl sista gången man såg honom öht.

Vänligen, men bestämt: Snacka med din/en hundförare om hur det går till när man jagar med lösdrivande hund/ar så slipper du ställa till en olycka. Ställ dig sedan på vägen och be två kompisar hålla upp ett rejält skynke ca 10 m framför dig. Be dem rycka undan skynket precis framför ett fordon som kommer i, låt oss säga 40 knyck. Be i förväg en av dem göra ett inlägg här och rapportera om hur högt du han lyfta handen för att som en ren reflex skydda dig.

Mvh/Rotormannen
Citera
2010-10-26, 13:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikorsky
Vänligen, men bestämt: Snacka med din/en hundförare om hur det går till när man jagar med lösdrivande hund/ar så slipper du ställa till en olycka. Ställ dig sedan på vägen och be två kompisar hålla upp ett rejält skynke ca 10 m framför dig. Be dem rycka undan skynket precis framför ett fordon som kommer i, låt oss säga 40 knyck. Be i förväg en av dem göra ett inlägg här och rapportera om hur högt du han lyfta handen för att som en ren reflex skydda dig.

Mvh/Rotormannen
Vi kan även lägga till att träffytan på ett vildsvin som kommer springande mot dig är väldigt liten...

http://www.youtube.com/watch?v=TjIzt...eature=related
Citera
2010-10-26, 13:25
Medlem
sh33bas avatar
Är ju nästan den nya hogzilla

http://images.fanpop.com/images/imag...88_402_268.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto