Någon som testat Volgasvamp? Det har jag. Min mor brukade ha denna i en burk på 80-talet. Smakar lite syrligt. Tydligen bra för immunförsvaret. Man dricker vätskan som svampen simmat runt i.
Någon som testat Volgasvamp? Det har jag. Min mor brukade ha denna i en burk på 80-talet. Smakar lite syrligt. Tydligen bra för immunförsvaret. Man dricker vätskan som svampen simmat runt i.
Ja, ja Kvass kallas den ja. Den fanns att inhandla så gott som överallt då jag besökte Ryssland (dåvarande Sovjetunionen) 1983.
Mycket pikant smakupplevelse men inte så tokigt en varm sommardag.
Nu fick jag flashbacks här!
Min mormor brukade ha en svamp i en glasburk när jag var liten.
Hon hällde varm mjölk över den, och lät den stå en tid.
Sen blev det filmjölk.
God sådan har jag för mig.
Är det samma sorts svamp vi talar om?
Nu fick jag flashbacks här!
Min mormor brukade ha en svamp i en glasburk när jag var liten.
Hon hällde varm mjölk över den, och lät den stå en tid.
Sen blev det filmjölk.
God sådan har jag för mig.
Är det samma sorts svamp vi talar om?
låter ganska intressant, men, i vilken bemärkelse är det en svamp?
ser det ut som jäst, eller är det en svampkropp (typ kantarell) som läggs i vattenbad?
Vet att jag läste i KP för ca 7 år sedan om en kille som hade en Volgasvamp som husdjur...
Helt sjukt, jag vet... Är inte ens ett djur ju.
Att barn kan få för sig sjuka saker är väl en sak men att sedan KP sedan skriver om det visar väl hur seriös den tidningen är..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!