• 1
  • 2
2010-10-25, 11:08
Medlem
spoilers avatar
"Chauffören av färdtjänsten tvingade till sig sex av sin handikappade passagerare. Nu har mannen åtalats för våldtäkt och försök till våldtäkt, skriver tidningen Metro.
Övergreppet skedde den 15 september mellan två adresser i Norsborg söder om Stockholm."

http://www.dn.se/sthlm/kvinna-valdto...buss-1.1195316

Någon som har ett namn?
Citera
2010-10-25, 11:25
Medlem
Kattafankens avatar
Vad är det för en sjuk jävel?

Citat:
Chauffören, som är i 60-årsåldern, fråntogs sina färdtjänstuppdrag innan han häktades.

tacka fan för det.
Citera
2010-10-25, 11:48
Medlem
virre56s avatar
Men fyfan va vidrigt, ingen frukost för mig.
Citera
2010-10-25, 12:10
Medlem
kiwi22s avatar
Läste det precis på DN.se. Vilken sjuk jävel. Om man antar att herrn har kört färdtjänst tidigare kan man även fråga sig om det här verkligen är första gången...

Hur blev han påkommen? Kamera? Vittnen utifrån? Kvinnan själv?
Citera
2010-10-25, 12:21
Medlem
Hur blev han påkommen? Kamera? Vittnen utifrån? Kvinnan själv?[/quote]

Det finns inga kameror i dessa bussar så vittnen eller kvinnan själv gissar jag.
Citera
2010-10-25, 12:21
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Läste det precis på DN.se. Vilken sjuk jävel. Om man antar att herrn har kört färdtjänst tidigare kan man även fråga sig om det här verkligen är första gången...

"Övergreppet skedde den 15 september mellan två adresser i Norsborg söder om Stockholm" Hej invandrare
Citera
2010-10-25, 12:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
"Övergreppet skedde den 15 september mellan två adresser i Norsborg söder om Stockholm" Hej invandrare
Nu talar vi väl ändå om chauffören vilket innebär att det inte handlar om hans bostadsadress -- de uppgivna adresserna säger alltså mer om brukaren av tjänsten än om GM.
Citera
2010-10-25, 13:06
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu talar vi väl ändå om chauffören vilket innebär att det inte handlar om hans bostadsadress -- de uppgivna adresserna säger alltså mer om brukaren av tjänsten än om GM.
Så du menar på att kvinnan nu skulle vara av utländsk härkomst?
Citera
2010-10-25, 14:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Så du menar på att kvinnan nu skulle vara av utländsk härkomst?
Det har jag faktiskt ingen om -- men om man anser att adressangivelsen säger något om personens härkomst, så är det brukarens och inte chaufförens härkomst som den kan ge en antydning om.

Mig veterligen så befolkas Norsborg av både invandrare och svenskar sedan är det fler av det ena i vissa i delar - medan övervägande av det andra i andra delar. Bla finns väl det som tidigare gick under benämningen "Gamla Norsborg" och avser de gamla villaområdena bortanför själva förortsbebyggelsen kvar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Norsborgs_herrg%C3%A5rd
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/...abo/index.html

Det är ett tag sedan jag bodde i trakten, men då fanns i alla fall mer än själva förorten samlat under begreppet Norsborg - så att utröna etnicitet utifrån den vaga uppgiften vågar jag mig inte på.
Citera
2010-10-25, 14:56
Medlem
någon som vet vilket företag som föraren körde för?
Citera
2010-10-25, 17:27
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Chauffören, som är i 60-årsåldern, fråntogs sina färdtjänstuppdrag innan han häktades.

Detta är skandal. Jag anar en DO-anmälan.
Citera
2010-10-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22

Det var någon som gick förbi bussen och såg vad som pågick. Denna någon "avbröt" övergreppet. En sann hjälte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in