Citat:
Ursprungligen postat av
Nocturne2542
OK, förstår att detta kanske är dumma frågor som inte går att svara på ordentligt men jag tänkte iallafall göra ett försök:
Hur mycket Ketamin ska jag ta för att hamna i ett K-hole? Är det helt individuellt och beorende på kroppsvikt?
Hur märker jag om jag hamnat i ett K-hole?
Är det farligt att hamna i ett K-hole? Riskerar jag (som är deprimerad) att skada migsjälv eller någon annan, eller riskerar jag att ta skada från biverkningarna (det nämns ju att man kan få spya i lungorna vid högre doser osv)?
Justdeja; vad fan är en nyckeltopp? Aldrig hört det ordet i något sammanhang innan.
Det är primärt beroende av om du använder ketamin regelbundet och har tolerans. Om du inte gör det så brukar man säga att en dos mellan 150-300 mg nasalt tar dig dit. Det är ju dock en flytande skala och du rör dig mot det som beskrivs som K hole gradvis. Ofta definieras k hole som att du inte kan röra din egna kropp och inte heller prata men du har ett rikt drömliv av syner och ibland även ljud. Vissa gillar det andra inte. Har du inte testat ketamin så skulle jag absolut inte rekommendera någon att direkt ta en större dos likt ovan. Lär känna substansen och pröva dig fram lite. Det får att bygga på successivt. Om du aldrig tagit ketamin så skulle jag säga att du tar 50mg och sedan fyller på med typ 30 mg var 15-20 min och ser vad du gillar och hur du upplever det. Ketamin kan av många upplevas som lite läskigt i början om man inte prövat det tidigare.
En nyckeltopp är en beskrivning av att man tar en nyckel och plockar upp en drog i pulverform typ kokain eller amfetamin alltså ta en nyckel. Det som ryms på toppen av nyckeln.