2022-09-24, 14:54
Medlem
Det händer relativt ofta att jag dricker tillsammans med keta. Mest för att jag inte gillar att dricka så mycket så det är bara att ta en nyckel och poff. Kan tänka mig att tar man för mycket av någon utav delarna, främst som ovan, så kan illamående och spya ligga nära till hands
Citera
2023-01-09, 11:34
Medlem
trashitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-a420
Ketamin + gräs är favoritkombon. Nästan numera så att man inte kan ha det ena utan det andra.

Intressant att det är så olika för alla. Keta och gräs ogillar jag, den ene upp och den andre ner. Testat ett tiotal ggr och samtidigt som kroppen blir allmänt slö så rusar hjärta och tanke. Gillar väl inte riktigt att kombinera halv paralys med viljan att aktivera mig, som ofta följer mig efter lite röka. Däremot k+mdma/syra kan blir en riktigt skön kväll med mycket perspektiv.
Citera
2023-01-12, 21:42
Medlem
CockWitchs avatar
Jag har köpt ketamin S-isomer. Det finns tydligen två varianter. Vad är skillnaden? Första gången jag tog keramin så tog jag typ två små nycklar och hade tjack i kroppen. Jag kände mig väldigt mjuk och harmonisk i kroppen. Färgerna upplevdes kanske en aning skarpare. Men jag minns det som att det blev total avstängning av ångest och liknande. Jag var nöjd. Liksom kände mig närvarande i stunden, var lätt och nöjd och allt kändes bara fint liksom. Ungefär som att de parasympatiska nervsystemet var helt aktiverat och allt var najs.

Andra gången var det lite flummigare. Till slut fick jag "fel uppfattning" om min kropp. Alltså låg och flummade och tog båda händerna och masserade mina lår. Och det kändes som att de var smala som typ tjockleken på en innebandy klubba i omfång. Sen när vi skulle ha sex så garvade vi bara. När jag körde in kuken så kände man knappt nått. Så vi bara garvade. Och när man gick omkring så gungade marken liksom. Den tredje gången jag tog det hade jag tagit massa tjack och då kändes det bara som att ta några benso ungefär. Blev slapp. Nått som kanske mer liknar nån opiat. Kanske de var kasst keta den gången. För fick inte den där goa mysiga känslan.

Men men. En del hallisar hade man också mem inte som på svamp eller så.

Detta S isomer ketaminet ska tydligen vara väldigt rent och av hög kvalitet.

Vad kan jag förvänta mig av denna sort? Jag tänkte nog mest använda det som lite antidepressivt. Och blanda med weed. Jag ska tända av på benso och alkohol.
Citera
2023-05-12, 10:19
Medlem
OK, förstår att detta kanske är dumma frågor som inte går att svara på ordentligt men jag tänkte iallafall göra ett försök:

Hur mycket Ketamin ska jag ta för att hamna i ett K-hole? Är det helt individuellt och beorende på kroppsvikt?

Hur märker jag om jag hamnat i ett K-hole?

Är det farligt att hamna i ett K-hole? Riskerar jag (som är deprimerad) att skada migsjälv eller någon annan, eller riskerar jag att ta skada från biverkningarna (det nämns ju att man kan få spya i lungorna vid högre doser osv)?

Justdeja; vad fan är en nyckeltopp? Aldrig hört det ordet i något sammanhang innan.
Citera
2023-05-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocturne2542
OK, förstår att detta kanske är dumma frågor som inte går att svara på ordentligt men jag tänkte iallafall göra ett försök:

Hur mycket Ketamin ska jag ta för att hamna i ett K-hole? Är det helt individuellt och beorende på kroppsvikt?

Hur märker jag om jag hamnat i ett K-hole?

Är det farligt att hamna i ett K-hole? Riskerar jag (som är deprimerad) att skada migsjälv eller någon annan, eller riskerar jag att ta skada från biverkningarna (det nämns ju att man kan få spya i lungorna vid högre doser osv)?

Justdeja; vad fan är en nyckeltopp? Aldrig hört det ordet i något sammanhang innan.
Det är primärt beroende av om du använder ketamin regelbundet och har tolerans. Om du inte gör det så brukar man säga att en dos mellan 150-300 mg nasalt tar dig dit. Det är ju dock en flytande skala och du rör dig mot det som beskrivs som K hole gradvis. Ofta definieras k hole som att du inte kan röra din egna kropp och inte heller prata men du har ett rikt drömliv av syner och ibland även ljud. Vissa gillar det andra inte. Har du inte testat ketamin så skulle jag absolut inte rekommendera någon att direkt ta en större dos likt ovan. Lär känna substansen och pröva dig fram lite. Det får att bygga på successivt. Om du aldrig tagit ketamin så skulle jag säga att du tar 50mg och sedan fyller på med typ 30 mg var 15-20 min och ser vad du gillar och hur du upplever det. Ketamin kan av många upplevas som lite läskigt i början om man inte prövat det tidigare.

En nyckeltopp är en beskrivning av att man tar en nyckel och plockar upp en drog i pulverform typ kokain eller amfetamin alltså ta en nyckel. Det som ryms på toppen av nyckeln.
Citera
2023-05-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Det är primärt beroende av om du använder ketamin regelbundet och har tolerans. Om du inte gör det så brukar man säga att en dos mellan 150-300 mg nasalt tar dig dit. Det är ju dock en flytande skala och du rör dig mot det som beskrivs som K hole gradvis. Ofta definieras k hole som att du inte kan röra din egna kropp och inte heller prata men du har ett rikt drömliv av syner och ibland även ljud. Vissa gillar det andra inte. Har du inte testat ketamin så skulle jag absolut inte rekommendera någon att direkt ta en större dos likt ovan. Lär känna substansen och pröva dig fram lite. Det får att bygga på successivt. Om du aldrig tagit ketamin så skulle jag säga att du tar 50mg och sedan fyller på med typ 30 mg var 15-20 min och ser vad du gillar och hur du upplever det. Ketamin kan av många upplevas som lite läskigt i början om man inte prövat det tidigare.

En nyckeltopp är en beskrivning av att man tar en nyckel och plockar upp en drog i pulverform typ kokain eller amfetamin alltså ta en nyckel. Det som ryms på toppen av nyckeln.

Tack! riktigt bra info!
Citera
2023-09-18, 21:31
Medlem
Lennart.Hylands avatar
En fråga.. Har tagit ketamin ca 10 tillfällen sen i Maj. Ibland har jag kört en 3 dagars å tagit mindre än 2 gram men vid dom flesta tillfällen har jag legat på under 1 gram kanske runt 0,5. Efter första gången så kände jag ändå att det sved lite i dom nedre regionerna. Vid något tillfälle fick jag nåt som påminde om en urinvägsinfektion. Har inte missbrukat drogen i nån större utsträckning utan problemet upp stod dessvärre redan vid dom första gångerna. Tog väl det senaste gången 30 augusti å känner fortfarande att det svider lite. Va fan det är ju ett symptom som uppstår vid missbruk å för mig verkar det ha uppstått redan ifrån början. Men känns inte så kul att söka vård för en sån sak å vad kan man isåfall få för hjälp? Gillar oftast att kunna va ärlig med en läkare för att få bästa hjälp men inte så kul att gå till doktorn å säga att det är relaterat till droganvändning. Har inte brukat det sen 30 augusti å kommer förmodligen aldrig mer göra det pga detta förhinder....
Citera
2023-09-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Hyland
En fråga.. Har tagit ketamin ca 10 tillfällen sen i Maj. Ibland har jag kört en 3 dagars å tagit mindre än 2 gram men vid dom flesta tillfällen har jag legat på under 1 gram kanske runt 0,5. Efter första gången så kände jag ändå att det sved lite i dom nedre regionerna. Vid något tillfälle fick jag nåt som påminde om en urinvägsinfektion. Har inte missbrukat drogen i nån större utsträckning utan problemet upp stod dessvärre redan vid dom första gångerna. Tog väl det senaste gången 30 augusti å känner fortfarande att det svider lite. Va fan det är ju ett symptom som uppstår vid missbruk å för mig verkar det ha uppstått redan ifrån början. Men känns inte så kul att söka vård för en sån sak å vad kan man isåfall få för hjälp? Gillar oftast att kunna va ärlig med en läkare för att få bästa hjälp men inte så kul att gå till doktorn å säga att det är relaterat till droganvändning. Har inte brukat det sen 30 augusti å kommer förmodligen aldrig mer göra det pga detta förhinder....
Svårt att uttala sig om vad som är vad. Kan också sätta sig lite mentalt o h så blir det ond cirkel. Det finns två preparat där evidens föreligger för att skydda urinvägar vid ketamin bruk. Grönt te extrakt där föreligger studier på djur primärt. Det andra är nac. Jag har prövat bägge. Nac har grym effekt tar helt bort den känsla du beskriver. Den tredje delen är att vara väluppvötskad inflr intag. Köp hem nac kör 600mg x 3 någon vecka eller rvå. Ska du ta ketamin igen så kör nac i samband med ketamin och dagen efter.
Citera
2024-05-30, 17:05
Medlem
Jag snortade 7 millimeter lång men ganska tunn lina på 3 millimeter ungefär. Blev lite varm efter 10 min sen gick jag på toaletten. Tilläggas bör att jag har snortat sönder min näsa med tjack/kola genom åren.
Kom inget rus. Bara lite svettningar.

Tog jag för lite eller har jag fått nåt skit?
Min polare köpte samma och han blir hög som på ladd ungefär han.

Ska jag öka dosen? Eller hälla en nyckelspets i vatten och dricka?
Citera
2024-06-04, 01:08
Medlem
ketamin vad skapades det för? det orginala syftet? har hört att det skulle vara sömnmedel för hästar ? kan väl inte stämma?
Citera
2024-06-04, 02:10
Medlem
Generalkosmoss avatar
Jag älskar hur de känns som att man går från två dimensionellt tänkande till plötsligt "mind unlocked" på keta. Man får förnimmelser, tillgång till minnen, känner av subtila detaljer, tja ni vet ... Fantastiskt substans. Tror psychedelics kommer anses vara "medvetande tech" alltså verktyg för psyket, vi är bara i början !
Citera
2024-06-05, 11:23
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Hyland

Finns något som kallas ketaminbleeder alltså att du får blod i urinen, jag är inte säker på vad det beror på. I ditt fall är det inte blod men låter som att om du fortsätter så kan mkt väl komma dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in