2010-10-24, 22:47
Medlem
QbareNs avatar
Tja!
Går det på något sätt att göra ett word-dokument som man skickar iväg till en person men göra så att personen inte lyckas öppna det?

Mycket tacksam för svar
/Qbaren
Citera
2010-10-24, 22:51
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QbareN
Tja!
Går det på något sätt att göra ett word-dokument som man skickar iväg till en person men göra så att personen inte lyckas öppna det?

Mycket tacksam för svar
/Qbaren
gör ett dokument så trycker du print screen
Citera
2010-10-24, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
gör ett dokument så trycker du print screen
Eller ta bild på skärmen med mobilen så skickar du ett MMS.
Citera
2010-10-24, 23:03
Medlem
trosfuktarns avatar
skicka en namnlöst dokument och säg att du skickat fel? antar att det är ett skolarbete som skall vara inne imorgon som du inte gjort klart?
Citera
2010-10-24, 23:05
Medlem
QbareNs avatar
Hur menar du nu?
Jag vill alltså skapa ett dokument som jag kan maila iväg så att den som får det tror att det är ett dokument som personen väntat på. Men sen går det inte att öppna, detta är alltså till för att tjäna lite tid genom att personen vid ett senare tillfälle måste be mig skicka ett nytt och jag kommer då ha skrivit det färdigt och kan skicka det riktiga.
Citera
2010-10-24, 23:06
Medlem
QbareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
skicka en namnlöst dokument och säg att du skickat fel? antar att det är ett skolarbete som skall vara inne imorgon som du inte gjort klart?
Exakt! Ja det är ett alternativ
Citera
2010-10-24, 23:13
Medlem
Manco Capacs avatar
Ta någon random-text och klistra in i notepad (för att dokumentet skall få någon storlek överhuvudtaget, lite misstänkt annars). Spara dokumentet som t.ex. "Test.docx". Kommer då se ut som ett word-dokument med ikonen och ha en viss storlek, när du dubbelklickar och öppnar det i word krashar det dock. Duger det?

P.S. Viktigt att du har " " runt namnet på filen då du spar det för att det verkligen ska få filändelsen .docx
Citera
2010-10-24, 23:13
Bannlyst
Skicka dokumentet i en zip fil och förstör headern lite innan med valfri HEX-editor.
Citera
2010-10-24, 23:25
Medlem
QbareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manco Capac
Ta någon random-text och klistra in i notepad (för att dokumentet skall få någon storlek överhuvudtaget, lite misstänkt annars). Spara dokumentet som t.ex. "Test.docx". Kommer då se ut som ett word-dokument med ikonen och ha en viss storlek, när du dubbelklickar och öppnar det i word krashar det dock. Duger det?

P.S. Viktigt att du har " " runt namnet på filen då du spar det för att det verkligen ska få filändelsen .docx
Perfekt! Frågan är vilket som är minst suspekt, det här alternativet eller att jag har skickat fel dokument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in