• 1
  • 2
2010-10-24, 19:52
Medlem
Jag har ett problem och känner att jag behöver råd..

Jag är 18 år och min pojkvän likaså. Vi har vart tillsammans sen vi var 14 och älskar verkligen varandra.

Nu till problemet. När min pojkvän var 15-16 år började han umgås med äldre killar som syssla en hel del med droger. Han provade cb och efter det var han fast. Efter det har han provat det mesta. Ett tag var han jävligt torsk på Mephedrone och ett tag var det LSD. Tror även att han har haft en tjackperiod, men som sagt, han har provat det mesta utom heroin.

Jag har själv provat droger några gånger under ett halvår när jag var 15/16 men förstod fort att det inte var något jag borde syssla med. Nu äcklas jag av droger och min högsta dröm är att min pojkvän ska bli fri. Han umgås enbart med folk som pundar, vissa mycket sällan och vissa mycket ofta. Jag försöker prata med min pojkvän men han ljuger och säger att han inte gör någonting längre men titt som tätt kommer jag på honom.

Jag hatar hans umgänge som enbart påverkar honom negativt men jag kan ju liksom inte styra över det. Jag har gett honom 100 ultimatum, han väljer alltid mig men bryter det alltid endå. Sen när jag gör slut blir han ledsen och lovar och lovar. Jag går på det igen osv...

Jag vill verkligen vara tillsammans med honom, han betyder allt för mig men jag klarar inte av att ständigt vara orolig, alltid känna mig sviken osv. Denna skit har verkligen förstört mitt liv så jävla mycket och jag orkar snart inte mer. Tycker att livet har tappat sin mening och ser allt på att annorlundare, dystrare sätt än innan. Samtidigt älskar jag honom för mycket för att göra slut.

Finns det något jag kan göra? Vad tycker ni? Skulle verkligen behöva lite råd här..

Tack på förhand

Jag kan tilllägga att även fast han pundar så klarar han skolan fint, vi har det ofta bra osv osv. Så anta nu inte att han är en stor horsare, även fast han kan bli det...
Citera
2010-10-24, 19:54
Medlem
blotarns avatar
Tipsa polisen.
Citera
2010-10-24, 19:55
Medlem
Sätt hårt mot hårt.

Säg åt honom att sluta annars är det slut mellan er.
Citera
2010-10-24, 19:58
Medlem
Failguards avatar
Låt honom lära sig den hårda vägen med en överdos så han blir ärrad för livet, idioter måste lära sig den hårda vägen eftersom de inte förstår något annat
Citera
2010-10-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Tipsa polisen.

En gång fick jag ringa polisen och ambulansen när han hade tagit överdos av lsd, dock var han inte 18 då.. Tror aldrig jag skulle kunna sätta fast honom...
Citera
2010-10-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mekaniker
Sätt hårt mot hårt.

Säg åt honom att sluta annars är det slut mellan er.

Det har jag gjort och han lovar att inte göra om det men sen händer det igen och jag vill verkligen inte leva utan honom...
Citera
2010-10-24, 20:01
Medlem
Apspektakels avatar
Hur förstör hans knarkande ditt liv?
Om knark nu är så farligt så förstör det din pojkväns liv, inte ditt. Vad som förstör för dig är förmodligen det drama som du själv skapar för att din pojkvän tycker det är kul att röka spliff med polarna.
Citera
2010-10-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Failguard
Låt honom lära sig den hårda vägen med en överdos så han blir ärrad för livet, idioter måste lära sig den hårda vägen eftersom de inte förstår något annat

Han har redan tatt överdos en gång och det hjälpte enbart några månader...
Citera
2010-10-24, 20:03
Medlem
Failguards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlemisstrouble
Han har redan tatt överdos en gång och det hjälpte enbart några månader...

Jag pratar permanenta hjärn/nerv/motorik -skadors sortens överdos
Citera
2010-10-24, 20:06
Medlem
Coccosbolls avatar
Få han att välja och om han väljer fel kan du inget göra.
Citera
2010-10-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Hur förstör hans knarkande ditt liv?
Om knark nu är så farligt så förstör det din pojkväns liv, inte ditt. Vad som förstör för dig är förmodligen det drama som du själv skapar för att din pojkvän tycker det är kul att röka spliff med polarna.

Eftersom, som jag sa, jag är ständigt orolig för honom och jag känner mig ständigt sviken. Han är det viktigaste i mitt liv så du kan kanske föreställa dig hur det känns när man inte vet vart han är, vad han gör eller om han LEVER. Och nej det handlar inte enbart om spliff.
Citera
2010-10-24, 20:12
Medlem
Dr.Krollspells avatar
Besvärligt. Det är knappast produktivt att ställa totalultimatum av typen sluta helt och "choose life", annars drar jag. Jag skulle försöka få honom att lägga ner tyngre droger som ju är skadligare, och tillåta cb så att du inte framstår som total sundhetsfascist, för att kanske jobba vidare därifrån. Totalförbud tror jag är kontraproduktivt. Om man håller sig till cb och alkohol blir umgänge med "riktiga" knarkare rätt ointressant i det långa loppet, så använd vad du nu har för påtryckningsmetoder för att försöka ta er dit. Bäst är väl att kombinera morötter och piska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in