2004-06-23, 23:05
Medlem
Läste om den konstiga drömmen/panik ångest artikeln och kom på en riktigt konstig dröm jag hade för ungefär en vecka sedan. Det hela hände när jag låg i min säng och var på väg att somna, då ser jag plötsligt mitt hjärta och mina blodådror. Jag kan Höra blodet (jag vet att det låter kryptiskt men det är det enda sättet jag kan beskriva det på, det var som nästan ett brusande ljud.) men inte hjärtat och jag kan svagt minnas en smak av rått kött. Jag kommer även ihåg att jag kom underfund med något som var mycket mycket skrämmande, men har tyvärr glömt av vad det var. Detta liknar sannerligen inte någon dröm jag har haft innan och den skrämde upp mig rejält även fast den inte verkar särskilt läskig. Jag undrar bara vad detta kan ha betytt. Kanske är det en IBE (Inner Body Experience )
Citera
2004-06-23, 23:12
Medlem
Ursas avatar
Psykforumet kanske?
Citera
2004-06-23, 23:16
Medlem
Men filosofera kring min dröm, vill inte ha en psykoanalys av den.
Citera
2004-06-23, 23:30
Medlem
ahlmans avatar
Antingen var du rent åt helsike trött - eller så är det något fel på dig.

Allvarligt talat, det där kan väl ha ganska många orsaker. Har du varit med om någon slakt (djur - inget annat hoppas jag) på sistone? Bott ute på landet? Program om människan på TV?

Det är ganska mycket av det man ser som man börjar fundera över - även om man kanske aldrig tänker på att man gör det.

Om vi istället ska släppa seriositeten och bli ganska så flippat flummiga kan du ju alltid ta det som ett tecken på ökad insikt.

Ändring:
Jag måste påpeka min stora glädje över att du redan från början använder dig av stor bokstav, punkt och korrekt stavning. Dessutom har du vett nog att inte överdriva med smileys.
Behöver du hjälp med något går det utmärkt att skicka PM till mig.
Välkommen.
Citera
2004-06-24, 14:35
Medlem
nebutsdutss avatar
Lägg ner knarket Palme.
Citera
2004-06-24, 16:01
Medlem
Holkens avatar
Citat:
One may notice that the walls of