2010-10-24, 17:02
Medlem
Banjiis avatar
Tjena.

Meckade precis ihop min gamla dator, då nätagget har varit lite kasst osv osv.

Efter boot och allt fungerade allt som det skulle, och jag skulle uppdatera grafik drivrutiner.
Samtidigt som detta då så bad Java mig uppdatera, vilket jag godkände.

Så fort javauppdateringen var klar så crashade datorn.

Nu efter detta så krashar den var gång jag loggar in på datorn och den bootar alla program.

Jag har testat felsäkert läge osv, men har inga fler idéer än formatering, vilket jag då skulle behöva komma in på datorn innan för att spara ner diverse.

Några idéer?
Citera
2010-10-24, 17:24
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banjii
Tjena.

Meckade precis ihop min gamla dator, då nätagget har varit lite kasst osv osv.

Efter boot och allt fungerade allt som det skulle, och jag skulle uppdatera grafik drivrutiner.
Samtidigt som detta då så bad Java mig uppdatera, vilket jag godkände.

Så fort javauppdateringen var klar så crashade datorn.

Nu efter detta så krashar den var gång jag loggar in på datorn och den bootar alla program.

Jag har testat felsäkert läge osv, men har inga fler idéer än formatering, vilket jag då skulle behöva komma in på datorn innan för att spara ner diverse.

Några idéer?
Låt mej se om jag fattat dej rätt: Din dator vill alltså inte ens starta i felsäkert läge? Var det så?

Går det inte att göra en selektiv start, dvs välja vad som ska läsas in eller inte?
Citera
2010-10-24, 17:37
Medlem
Banjiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Låt mej se om jag fattat dej rätt: Din dator vill alltså inte ens starta i felsäkert läge? Var det så?

Går det inte att göra en selektiv start, dvs välja vad som ska läsas in eller inte?

Datorn startar, men crashar direkt efter login. och ja, samma sak i felsäker läge.

Selektivt läge via BIOS? Eller?
Citera
2010-10-24, 17:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa välj Senast fungerande konfiguration, om det fungerar bättre där.
Citera
2010-10-24, 17:41
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banjii
Datorn startar, men crashar direkt efter login. och ja, samma sak i felsäker läge.

Selektivt läge via BIOS? Eller?
Näe, jag menade selektivt läge i windows. vad händer om du försöker starta om datorn i felsäkert läge med endast en kommandoprompt då? Kan du få den att starta då?
Citera
2010-10-24, 18:32
Medlem
Banjiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Näe, jag menade selektivt läge i windows. vad händer om du försöker starta om datorn i felsäkert läge med endast en kommandoprompt då? Kan du få den att starta då?

Hittills har jag testat alla 3 felsäkra lägen (Vanligt, Med nätverk samt med kommandoprompt), och var gång så krashar den.

Jag börjar tro att det kan bero på något annat, för nu när jag försöker formatera så stänger den av sig så fort windowskivan har loadat (dvs efter bootup, när man väljer CD-boot och den därefter loadar informationen på skivan)
Citera
2010-10-24, 20:17
Medlem
Banjiis avatar
För risk att dumförklara mig själv...

Vilket troligtvis var orsaken till att datorn stängde av sig då den gjorde.
Citera
2010-10-24, 20:22
Medlem
Andreasvbs avatar
Positiva var att det löste sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in