2015-07-21, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Rheborg
Har spelat ganska lite men har blivit placerad med två tanks rätt ofta, det är sjukt störande. Hellre 5 assa eller 3assa och två healers än att hamna med två tanks. Eller hur känner ni? Vet att blizzard har statistik på vinstprocent när man hamnar i olika udda team.

Spelar man dubbeltank får man vara lite koordinerade vilket ju inte händer särskilt ofta i HL. Spelar man fullt CC-team kan det funka bra med två tanks. Men generellt har jag slutat köra HL då det är ofta man hamnar med såna retards att man vill gråta. Jag ligger kvar på rank 6 tills jag kan köra med fler IRL polare tror jag.
Citera
2015-07-21, 01:01
Medlem
Lethucs avatar
Citat:
Har spelat ganska lite men har blivit placerad med två tanks rätt ofta, det är sjukt störande. Hellre 5 assa eller 3assa och två healers än att hamna med två tanks. Eller hur känner ni? Vet att blizzard har statistik på vinstprocent när man hamnar i olika udda team.

håller nog inte med, assa kan ju vara så paper att de går ner innan healsen ens börjat ta fart, därför är nästan tanks att prioritera om man måste ta någon av dem. tre assa är en för mycket men duger om man samtidigt har healer och tank för QckGame, HL = rätt nono faktiskt imo.
Citera
2015-07-21, 01:03
Medlem
Lethucs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Spelar man dubbeltank får man vara lite koordinerade vilket ju inte händer särskilt ofta i HL. Spelar man fullt CC-team kan det funka bra med två tanks. Men generellt har jag slutat köra HL då det är ofta man hamnar med såna retards att man vill gråta. Jag ligger kvar på rank 6 tills jag kan köra med fler IRL polare tror jag.

Börjat ranka på sistone och landa på 20 häromdagen, tycker folk tar trollpicks hela tiden i den här nivån men det fortsätter alltså även längre upp på stegen? oh boy vad man har att se framför sig
Citera
2015-07-21, 09:51
Medlem
Citat:

De professionella kör ofta två tanks om de har jaina eller Kael!

Säg Anub och Muradin hoppar fram och skär av motståndarna medan Kael gör hård skada med malf i mitten och en eventuell semi dps som Zeratul som multitaskar.

Den vanliga 3 dps Valla jaina Kael med Muradin och Brightwing blir svårare då det är 3 som dör som flugor istället för 1 som man kan fokusera på att skydda
Citera
2015-07-21, 11:51
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag tänkte att det kunde underlätta för de som spelar om man vet vilka heroes som kommer i nästa rotation, samt att det är ett sätt att skapa lite diskussion i den annars ganska döda tråden. Jag var i tankarna att köpa Nazeebo i helgen till exempel, men avvaktar istället eftersom han är gratis denna vecka. Jag spelar ganska mycket Zeratul, och kan tänka mig att köpa Zerg Hunter Zeratul Skin nu när det är prissänkt (något jag inte hade märkt annars eftersom jag aldrig besöker shoppen i spelet).

Jag kunde inte bry mig mindre om antalet inlägg jag har postat.

Halva priset på Nazeebo just nu.
Citera
2015-07-23, 08:25
Medlem
Moffins avatar
Någon som hunnit testa Leoric än? Vad tycker ni?
Citera
2015-07-23, 08:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Spelade med en vän som lirade med Leoric, och enligt han är det en riktigt vass hero. Bra med damage och bra själv-heal också.
Citera
2015-07-23, 08:39
Medlem
Citat:

Spelade mot Leoric ett par matcher igår, kändes väldigt överlägsen.. Han dör ju för fan aldrig
Eller.. han dör ju, men han kan använda vissa abilities efter att han dött, sen respawnar han där han är för tillfället med gubben när spawntiden gått ner

Äsch, antar att det tar några dagar innan man lärt sig hur man ska hantera det, någon mer erfaren lirare som har några idèer kanske?
Citera
2015-07-23, 13:28
Medlem
Epicediums avatar
Citat:

Kunde inte låta bli att köpa den rackarn. Han är fantastisk, både kul att spela, och bra damage mot heroes. Riktigt snabb på att cleara i lanes/objectives. Kan mycket väl bli min nya main warrior, eller kanske t.om. main helt och hållet. Måste experimentera lite med en tankigare build dock.

Har inte testat i hero league ännu, så vi får se om hypen håller i sig!
Citera
2015-07-23, 15:21
Medlem
När ovanstående talade om main hero tänkte jag att vi kanske kan berätta vår top 3 lista av main heroes?
Jag börjar ofc

1. Zeratul, jag har verkligen bemästrat denna gubben. Passar dock inte i mot alla lag. (precis som nova)
2. Nazeebo.
3. Sylvanas. Spelar en fantastisk sylva men hon är inte lika kul som ovanstående men det är henne jag är bäst med.

Ni ser vilken sort jag är. Alltid dps.

Er tur!
Citera
2015-07-23, 15:25
Medlem
mejds avatar
Hej! Precis börjat lira hots igen sedan alpha/beta. Kommer från många års spelande av mobaspel och tänkte ge mig in i hots igen. Vilka heroes är det i metan just nu, de som håller måttet och de som inte? Vad jag kan märka av 18 games i hero league är att Kael'thas och zerathul är aktivt pickade. Jag börjar närma mig rank 10 och vad borde jag förvänta mig för picks?
Citera
2015-07-23, 17:23
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
När ovanstående talade om main hero tänkte jag att vi kanske kan berätta vår top 3 lista av main heroes?
Jag börjar ofc

1. Zeratul, jag har verkligen bemästrat denna gubben. Passar dock inte i mot alla lag. (precis som nova)
2. Nazeebo.
3. Sylvanas. Spelar en fantastisk sylva men hon är inte lika kul som ovanstående men det är henne jag är bäst med.

Ni ser vilken sort jag är. Alltid dps.

Er tur!

Är ganska färsk inom HoTS(200~ games) och har inte fått så bra grepp på lämpliga builds men jag har börjat kolla heroesfire för bra builds på de olika hjältarna. Min lista får bli:

1. Kerrigan, kul hjälte med bra damage och bra crowd control.
2. Anub'Arak, crowd controlen är riktigt trevlig med rewind på level 20.
3. Brightwing, även om den blivit nerfad är den riktigt trevlig. Healar väl inte fantastiskt före level 10 men den har bra sustain ändå i grupper. Polymorphen är bra den med.

Genomgående temat är väl crowd control då? Känns bra att ha lite olika klasser om man lirar HL och folk inte pickar det ena eller det andra.

En annan hjälte jag börjat spela är The Lost Vikings, de har ju även de blivit nerfade men man kan ändå soaka bra med xp för laget. Ett helvete att hålla koll på alla killar dock! Träning ger färdighet!
Åsikter om den hjälten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in