Citat:
Ursprungligen postat av Slangen88
Personlig assistent skulle jag med behöva för alla mina papper

. Kan bli svårt att söka aktivitetsersättning om du har CSN. Jag skulle nog köra på CSN bidraget och försöka få ut 8100:- där istället och oroa mig över lånet vid ett senare tillfälle. Man betalar ju bara av lånet om man har jobb och det är inte en stor summa i månaden man betalar heller

.
jag har redan 8140 i månaden. alltså fullt lån. Men som sagt det känns läskigt inför framtiden och jag vill helst inte ha lån..
Jag har ju liksom adhd.. tror knappast jag lär bli högutbildad och tjäna mycket pengar suck :/
Jag har liksom redan 19 000 kr i lån på bara en termin och jag har minst 4 kvar på komvux och sen har jag väl tänkt plugga 3 år på universitet/högskola
det blir lite mer än 200 000 i lån. Bajs
Alltså jag vette fan vart jag ska tavägen..
fick min diagnos för bara 3 år sen och jag är 20 nu..
Tjej är jag också vilket gör att jag blir tagen som mer seriös fast jag har damp och grova problem med att få saker gjort.
jag visste heller inte om att jag hade en diagnos förän nu då jag trodde att jag hade bett min utredare att INTE göra så att diagnosen syns på papper.
Fattar du? Alltså att göra utredning se vad jag har för probs o sen få hjälp för det. Vägrar käka piller så då är diagnos bara onödig täönkte jag men jag har visst adhd på papper.
Det blev liksom bara en utredning och sen en stämpel med damp så att min gymnasie skola kunde pusta ut o säga "jo men hon har ju damp" därför har vi inget ansvar över varför hennes skolgång vart så sär..
jaja men var ska jag gå? Socialen? måste prata med någon vettig pappers- människa. Alltså inte av papper men du fattar