2010-10-24, 00:14
Medlem
BillyRays avatar
Jag undrar om nån vet något bra program eller lösning för översättning på datorn.
Skulle vilja ha nåt litet program man kan ha bredvid webbläsaren när man surfar.
Tycker att det är meckigt att hela tiden byta fönster till google translate eller liknande.

Någon som har nåt tips?

Är inte ute efter någon widget-lösning heller. Tycker att det är trökigt att behöva dra fram dashboarden.
Citera
2010-10-24, 00:31
Medlem
dumbaZs avatar
använder du firefox?
Citera
2010-10-24, 11:10
Medlem
BillyRays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
använder du firefox?

Ja, finns det nåt bra insticksprogram?
Citera
2010-10-24, 11:26
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyRay
Jag undrar om nån vet något bra program eller lösning för översättning på datorn.
Skulle vilja ha nåt litet program man kan ha bredvid webbläsaren när man surfar.
Tycker att det är meckigt att hela tiden byta fönster till google translate eller liknande.

Någon som har nåt tips?

Är inte ute efter någon widget-lösning heller. Tycker att det är trökigt att behöva dra fram dashboarden.

Har aldrig hört talas om något sådant program. Men det måste logiskt sett vara någon annan som tänkt på detta tidigare.

Har du verkligen sökt efterdet, eller undrar du bara?
Citera
2010-10-24, 11:43
Medlem
cruuzingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyRay
Ja, finns det nåt bra insticksprogram?

http://lmgtfy.com/?q=firefox+translation+plugin
Citera
2010-10-24, 18:53
Medlem
Fernets avatar
och för Safari finns Googletranslateplugin här:
https://extensions.apple.com/
Citera
2010-10-25, 01:04
Medlem
BillyRays avatar
Jo, tack för tipsen. Hittade det när insticksmodul nämndes, tänkte inte på en sån lösning.

Tycker dock fortfarande att det vore smidigare med ett litet fristående fönster man kan ha uppe hela tiden. Jag tänker lite som att ha iPhone-appen "Lexin" vid sidan om webläsaren.

Jag kanske får nöja mig. Blir bara så larvigt insnöad på att hitta precis det jag tänkt mig när jag väl har tänkt mig, satt säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in