• 1
  • 2
2010-10-24, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nu kan jag inte försöka mig på att göra någon seriös psykoanalys via fb, men som jag uppfattar saken så sörjer du din moder. Ett öppet sår som du projicerar på din kropps fysiska minne efter din mor; din navel.
Vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Sånt där är väl undermedvetet, så det blir svårt att svara.
Men jag förstår hur du tänker, och jag är imponerad!
Tack för att du orkade lägga tid på mig utan att vara dryg, som de flesta andra på fb brukar vara!
Citera
2010-10-24, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Som sagt, ända sedan ungefär tredje-femte klass har jag haft sjukt mycket navelfobi.
Om någon kommer åt naveln med ett finger eller dylikt får jag panik och börjar veva. Kan ofta inte heller ligga i sängen på rygg, för att navel är så "exponerad" för attack.
Mardrömmen är en pinne in i naveln väldigt hårt.
Sparkade brorsans nya flickvän i magen en gång, när bror min skulle skoja med mig och sa åt henne att gå fram och stoppa ett finger i naveln på mig när jag sov middag på soffan.

Sitter och håller för naveln nu för att jag börjar tänka på det...
Har aldrig träffat någon med samma specifika problem, tills för ett par månader sedan, då jag mötte en kille som har en väldigt mycket lindrigare variant än vad jag har. Inte jämförelsebart.

Det är verkligen inte så att det styr mitt liv, men obehaget kan vara outhärdligt vid fel tillfälle.
Är det någon annan som har samma bekymmer? Eller bara känner att de har något att tillföra?

Ordet är fritt, go' vänner!
Det var ruttet av honom att be henne stoppa fingret i naveln på dig,har en människa fobi för något ska en annan inte förvärra det genom att driva med personens problem har själv en getingfobi så jag förstår dig men det är också den enda fobi jag lider av något jag borde ta itu med men man måste vara beredd att konfrontera problmet och där är jag inte framme ännu.Gör allt för att undvika konfronation med getingen men vet att hjälp finns att få.Rädslan kom ihop med ett stick som barn som nästan kostade mig livet och det värsta jag nånsin gjort var när jag greps av panik i bilen av en geting och hoppar ur bilen i farten,han som körde fick tvärnita så man blir ju en fara för både sig själv och andra.Numera kollar jag noga igenom bilen innan jag sätter mig i den.Men det är jobbigt för oss själva för det vi upplever är ju riktig rädsla!
Citera
2010-10-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Som sagt, ända sedan ungefär tredje-femte klass har jag haft sjukt mycket navelfobi.
Om någon kommer åt naveln med ett finger eller dylikt får jag panik och börjar veva. Kan ofta inte heller ligga i sängen på rygg, för att navel är så "exponerad" för attack.
Mardrömmen är en pinne in i naveln väldigt hårt.
Sparkade brorsans nya flickvän i magen en gång, när bror min skulle skoja med mig och sa åt henne att gå fram och stoppa ett finger i naveln på mig när jag sov middag på soffan.

Sitter och håller för naveln nu för att jag börjar tänka på det...
Har aldrig träffat någon med samma specifika problem, tills för ett par månader sedan, då jag mötte en kille som har en väldigt mycket lindrigare variant än vad jag har. Inte jämförelsebart.

Det är verkligen inte så att det styr mitt liv, men obehaget kan vara outhärdligt vid fel tillfälle.
Är det någon annan som har samma bekymmer? Eller bara känner att de har något att tillföra?

Ordet är fritt, go' vänner!

Det var då ett STORT TACK att ordet var/är fritt.

Du jag tycker det låter som ett ganska jobbigt men smålustigt problem/fobi eller vad man ska kalla det för.

Jag har en lite aning om hur du funkar - bara kanske.
*gissar lite, så du får väl säga vad som stämmer eller inte*

*Du verkar ha lätt för att leva dig in i det mesta som känns bara lite för too much för dig.
Och då inte bara gällande naveln!?????

-Tänk på att din hälsena går av. Det sägs smälla lite. Hur känns det nu i kroppen?

-Sätt dig in i känslan av: näthinneavlossning.

-Alliansen? Nu lär det vara nästan svimningsdags?

Om du har en öm navel så förstår jag om det gör förbannat ont och känns äckligt.
Tejpa för din navel med plåster, om du inte kan låta bli att stoppa saker i den för att plåga dig själv på nåt osunt sätt. Hmm.. eller nåt.
Ignorera din navel helt?
Nej, det är nog det sämsta idén någonsin. Det är som att säga "tänk inte på en svart katt"...
( = kontraproduktivt.)
Citera
2010-10-24, 02:57
Medlem
Nu när jag kände i naveln, det var känsligt ju.
Blir ömt fort faktiskt.

Om nån håller på att plåga en med navel-pill-plåga klart man sparkar ifrån!!

..hmm.
Vid sexuella sammanhang, kan du finna magområdet - hos dig själv - som ett utblottat men ett område som en som har "rätta tekniken" få hålla till där.
Upphetsad av det när det gäller sex?
Då kan det ju vara ett 'heligt' ställe..kanske.
Citera
2010-10-24, 03:01
Medlem
flavourkids avatar
Bygg ett "skydd" över naveln.

Spruta sperma i naveln, sen låter du det torka så det blir ett lock.

Finns säkert bättre sätt dock.
Citera
2010-10-24, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeathDoll
Det var då ett STORT TACK att ordet var/är fritt.

Du jag tycker det låter som ett ganska jobbigt men smålustigt problem/fobi eller vad man ska kalla det för.

Jag har en lite aning om hur du funkar - bara kanske.
*gissar lite, så du får väl säga vad som stämmer eller inte*

*Du verkar ha lätt för att leva dig in i det mesta som känns bara lite för too much för dig.
Och då inte bara gällande naveln!?????

-Tänk på att din hälsena går av. Det sägs smälla lite. Hur känns det nu i kroppen?

-Sätt dig in i känslan av: näthinneavlossning.

-Alliansen? Nu lär det vara nästan svimningsdags?

Om du har en öm navel så förstår jag om det gör förbannat ont och känns äckligt.
Tejpa för din navel med plåster, om du inte kan låta bli att stoppa saker i den för att plåga dig själv på nåt osunt sätt. Hmm.. eller nåt.
Ignorera din navel helt?
Nej, det är nog det sämsta idén någonsin. Det är som att säga "tänk inte på en svart katt"...
( = kontraproduktivt.)
Jag har inte tänkt på något mer speciellt som jag levt mig in i på samma sätt. Utan det är bara den här fobin jag har, ingenting annat. Och det är en seg jävel...
Jag pillar bara försiktigt i naveln vid absoulta nödfall, så något plåster behövs inte!

Näthinneavlossningen berörde mig inte alls, men hälsenan lite grand...
Och moderat-skämt är alltid uppskattade!
Citera
2010-10-24, 03:36
Medlem
Bra där.
Tur du hade humor.
Inte meningen att driva på andra människors bekostnad. Hoppas du förstod det.

Men ganska kul att driva på sin egen bekostnad.
(ja, till en viss gräns, förstås!)
Citera
2010-10-24, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmakharma
Det var ruttet av honom att be henne stoppa fingret i naveln på dig,har en människa fobi för något ska en annan inte förvärra det genom att driva med personens problem har själv en getingfobi så jag förstår dig men det är också den enda fobi jag lider av något jag borde ta itu med men man måste vara beredd att konfrontera problmet och där är jag inte framme ännu.Gör allt för att undvika konfronation med getingen men vet att hjälp finns att få.Rädslan kom ihop med ett stick som barn som nästan kostade mig livet och det värsta jag nånsin gjort var när jag greps av panik i bilen av en geting och hoppar ur bilen i farten,han som körde fick tvärnita så man blir ju en fara för både sig själv och andra.Numera kollar jag noga igenom bilen innan jag sätter mig i den.Men det är jobbigt för oss själva för det vi upplever är ju riktig rädsla!
Härligt med sympatier. Det behövs vid den här tiden på dygnet!
En gång fastnade jag i en trädgren när jag skulle in i ett träsk och göra nåt. Så trampade jag i ett jordgetingbo med armen fast i trädet, kunde inte göra annat än att bara låta dem sticka mig
Har hänt två gånger, fast i en rabatt andra gången.
Citera
2010-10-24, 15:59
Medlem
hicetnuncs avatar
Tycker också att navlar är äckliga, skulle inte kalla det fobi dock.
En knäpp sak med min navel är om jag trycker på den blir jag..... kåt. Fruktansvärt märkligt
Citera
2010-10-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicetnunc
Tycker också att navlar är äckliga, skulle inte kalla det fobi dock.
En knäpp sak med min navel är om jag trycker på den blir jag..... kåt. Fruktansvärt märkligt

Ja men se där! Hobby-psykologen här förstod det. Såg liksom mönstret i det hela. Även om det är lite paradoxalt på nåt sätt.
Frågade TS tidigare om han kunde känna just såna saker.
Citera
2010-10-26, 23:34
Medlem
minmiins avatar
Nej, du är inte den enda... Jag är precis likadan, skriker och bits om någon försöker närma sig min "ömma" punkt eller om någon annan petar där då jag ser. Förut tänkte jag på den som ett hål som gick in i magen och antog att äckel/panik känslorna berodde på detta. På senare tid har jag - ordagrant - tryckt in en slang i en annans mage UTAN några problem (på sidan av magen, och av någon korkad anledning är det inte lika hemskt?).

Ahgg... Bara att läsa det första inlägget i denna tråd fick mig att må riktigt illa, så jag kommer inte komma tillbaka. MGB-forumet kändes plötsligt väldigt trevligt i jämförelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in