2010-10-23, 18:46
Medlem
Hej,

jag har nyss formaterat om en ganska gammal dator för att kunna använda som surfdator. När jag gjort färdigt det trodde jag att jag skulle kunna använda den precis som vanligt. Då upptäckte jag i enhetshanteraren att väldigt många saker saknade drivrutiner, jag har ingen aning om vad det är för drivrutiner och vad det är för dator så jag vet inte hur jag ska göra. Någon som haft liknande problem och vet vad jag kan göra? Jag förstår ju själv att jag typ kan gå in på alla möjliga hemsidor och tanka drivrutiner, men ingen som vet något program som identifierar datorns olika delar så jag vet vad jag ska leta efter?
Citera
2010-10-23, 18:52
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shammi
Hej,

jag har nyss formaterat om en ganska gammal dator för att kunna använda som surfdator. När jag gjort färdigt det trodde jag att jag skulle kunna använda den precis som vanligt. Då upptäckte jag i enhetshanteraren att väldigt många saker saknade drivrutiner, jag har ingen aning om vad det är för drivrutiner och vad det är för dator så jag vet inte hur jag ska göra. Någon som haft liknande problem och vet vad jag kan göra? Jag förstår ju själv att jag typ kan gå in på alla möjliga hemsidor och tanka drivrutiner, men ingen som vet något program som identifierar datorns olika delar så jag vet vad jag ska leta efter?
när du går till enhetshanterarer ,så vilka drivrutiner saknar du,brukar vara gul markerade eller liknande
på vilka det saknas,du kan ju högerklicka på dessa och välj uppdatera drivrutiner
Citera
2010-10-23, 18:52
Medlem
Kepatugos avatar
Du kan identifiera hårdvaran med EVEREST från Lavalys. Går även med enhetshanteraren men lite krångligare oftast.
Citera
2010-10-23, 18:54
Medlem
Är det en märkes dator eller ett hemma bygge?
Citera
2010-10-23, 18:55
Medlem
tung-mans avatar
Vad är det för drivrutiner du saknar? Öppna burken och läs vad du har för saker? Om det är drivrutiner för grafikkort, moderkort processor?
Citera
2010-10-23, 18:58
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shammi
Hej,

om du har XP ?
http://www.liutilities.com/products/...ajorgeeks/txt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in