2010-10-23, 16:22
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Var nyss på lunch med en vän till mig, och vi pratade lite om dittan och dattan. Det mesta cirkulerade som vanligt kring den svenska medians censur om allt som kritiserar invandringen. Och om hur rent ut sagt sjukt det är att det är en hetsjakt på SD som faktiskt röstats in av folket (vi är utlandssvenskar båda två, och bor som ni kanske kunde räkna ut i samma land).

Sedan så ställde han en fråga till mig, han vet att jag hänger här och var väl själv här när han var yngre. Frågan han ställde var:

Citat:
Om nu Flashback förbjöd raidtrådarna som dom en gång i tiden hade, för att de inte anser att det är i linje med det FB står för, yttrandefrihet. Så varför tillåter de inte raidande av sidor som motarbetar yttrandefriheten?

En intressant fråga, även om jag själv inte är en anhängare av raidtrådar. Han fortsatte:

Citat:
Alltså, varför inte tillåta en tråd där användarna kan diskutera fritt om när och hur man skall överösa Aftonbladet eller Expressen med arga mail?

Som sagt, själv såg jag detta som en intressant frågeställning. FB är en fyr för yttrandefriheten, en gnutta ljus i den politiskt korrekta media-dimman. Och eftersom jag tyckte frågeställningen var intressant, så tänkte jag dela med mig av den till er.

Så min fråga till er är, vad anser ni om denna frågeställning. Vore det emot det vad FB står för, om användarna samlade sig kring auktioner för yttrandefriheten etc?

Ja, vad tycker ni?
Citera
2010-10-23, 16:38
Bannlyst
Är väl skillnad på raider och raider som jag ser det? Enligt min uppfattning består raider i princip bara av ett gäng p12: or som gillar att hänga på 4chan och fragbite eller liknande.
Men visst, så länge det inte är rent trams så varför inte?
Citera
2010-10-23, 16:45
Medlem
lugna ner digs avatar
Fanns det inte någon löjlig regel att man inte fick diskutera raidtrådar eller har jag fått det om bakfoten?
Jag tycker det är synd att man inte får skapa dessa raidtrådar längre. Det är inte olagligt och jag håller med din polare om det han säger, absolut.

Men i det fallet vill ju Flashback vara lite själviska och det kan jag dels förstå då anmälningar och hot strömmar in efter raiderna men samtidigt är det ju yttrandefrihet här..
Citera
2010-10-23, 19:52
Medlem
xdrs avatar
Kanske för att Flashback inte officiellt vill ses som SD's forum, även fall det är det. Sen missar du KFK
Citera
2010-10-23, 21:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Kanske för att Flashback inte officiellt vill ses som SD's forum, även fall det är det. Sen missar du KFK
Va, skulle Flashback ens vara i närheten av att vara SD:s forum? Då måste jag ha missat en hel del information både här på forumet och i Outlaw...
Citera
2010-10-23, 21:05
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Va, skulle Flashback ens vara i närheten av att vara SD:s forum? Då måste jag ha missat en hel del information både här på forumet och i Outlaw...
jag menar inte officiellt, jag menar inofficiellt då PI domineras av SD och ~47% röstar på sd
Citera
2010-10-23, 21:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
jag menar inte officiellt, jag menar inofficiellt då PI domineras av SD och ~47% röstar på sd
Visst, men hur tror du det ser ut om du kollar på exempelvis 'Samhälle' eller 'Vetenskap'?
Citera
2010-10-23, 21:12
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Visst, men hur tror du det ser ut om du kollar på exempelvis 'Samhälle' eller 'Vetenskap'?
Antagligen överreagerar jag, men det känns just nu som att flashback förlorar MYCKET av sin charm.... pga av att HUDFÄRG?!s diskussionen ska upp i varje ämne.....
Citera
2010-10-23, 21:16
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Så min fråga till er är, vad anser ni om denna frågeställning. Vore det emot det vad FB står för, om användarna samlade sig kring auktioner för yttrandefriheten etc?

Det borde såklart vara lagligt på flashback att ordna auktioner för yttrandefrihet annars förstår jag inte vad sidan försöker komma med när allting stannar inom flashback och motståndarna inte får höra ett piss av nånting.
Strunta i flashbacks rykte, medelsvensson eller aftonbladet kommer aldrig ändå sluta tro att det är en dödsknarkar sida
Citera
2010-10-23, 21:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Antagligen överreagerar jag, men det känns just nu som att flashback förlorar MYCKET av sin charm.... pga av att HUDFÄRG?!s diskussionen ska upp i varje ämne.....
Det håller jag med om till 100 %.
Citera
2010-10-23, 21:44
Medlem
snapcases avatar
Vad skulle FB tjäna på den här typen av aktioner? Finns det goodwill att få genom att agera plattform för att spamma kvällstidningarnas mailboxar? Vad kan någon överhuvudtaget tjäna på att det skapas 1000 mail med texten "Ni e cp PK!! SD 2014!!!ettettett!" och sen undertecknas Mvh Flashback.
Nej. Låt SD sköta sin astroturfing själva.
Citera
2010-10-23, 22:49
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Fanns det inte någon löjlig regel att man inte fick diskutera raidtrådar eller har jag fått det om bakfoten?
Jag tycker det är synd att man inte får skapa dessa raidtrådar längre. Det är inte olagligt och jag håller med din polare om det han säger, absolut.

Men i det fallet vill ju Flashback vara lite själviska och det kan jag dels förstå då anmälningar och hot strömmar in efter raiderna men samtidigt är det ju yttrandefrihet här..
Man får väl diskutera det men inte organisera raider härifrån om jag inte minns fel. Var som sagt ett tag sedan jag läste om varför men det var väl lite emotsägelsefullt att samtidigt som man arbetade emot folk som försökte raida Flashback så skulle man få använda Flashback att arrangera raider mot andra ställen. Kan tänka mig att i vissa fall så motarbetar man det fria ordet genom att sabba för andra helt enkelt.

Sedan gjorde det väl i vissa fall i Flashbacks namn vilket inte var så populärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in