2010-10-23, 23:35
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hej,

Var nyss på lunch med en vän till mig, och vi pratade lite om dittan och dattan. Det mesta cirkulerade som vanligt kring den svenska medians censur om allt som kritiserar invandringen. Och om hur rent ut sagt sjukt det är att det är en hetsjakt på SD som faktiskt röstats in av folket (vi är utlandssvenskar båda två, och bor som ni kanske kunde räkna ut i samma land).

Sedan så ställde han en fråga till mig, han vet att jag hänger här och var väl själv här när han var yngre. Frågan han ställde var:

En intressant fråga, även om jag själv inte är en anhängare av raidtrådar. Han fortsatte:

Som sagt, själv såg jag detta som en intressant frågeställning. FB är en fyr för yttrandefriheten, en gnutta ljus i den politiskt korrekta media-dimman. Och eftersom jag tyckte frågeställningen var intressant, så tänkte jag dela med mig av den till er.

Så min fråga till er är, vad anser ni om denna frågeställning. Vore det emot det vad FB står för, om användarna samlade sig kring auktioner för yttrandefriheten etc?

Ja, vad tycker ni?

Aftonbladet eller expressen motarbetar inte det fria ordet bara för att de väljer att inte publicera vissa saker. De är möjligen hycklare, men farligare än så är det inte. Jag förstår inte varför flashback skulle aktivt motarbeta dem.
Citera
2010-10-23, 23:53
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Aftonbladet eller expressen motarbetar inte det fria ordet bara för att de väljer att inte publicera vissa saker. De är möjligen hycklare, men farligare än så är det inte. Jag förstår inte varför flashback skulle aktivt motarbeta dem.
Flashback ska inte motarbeta någon som uttrycker sina åsikter. Det finns en tråkig hybris bland forumets unga män. Alla vars åsikter inte är "FB-korrekta" ska tystas. Intressant nog är det främsta skälet som anges för att tysta andra yttrandefrihet.
Alla som är "PK" eller "moralkärringar" har tydligen ingen rätt att yttra sig i smågrabbarnas yttrandefrihet.
Älska SD eller håll käft. Hata blattar eller håll käft.
Alla som vill att andra ska hålla käften bör hålla käft.
So say we all.
Citera
2010-10-24, 03:14
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Flashback ska inte motarbeta någon som uttrycker sina åsikter. Det finns en tråkig hybris bland forumets unga män. Alla vars åsikter inte är "FB-korrekta" ska tystas. Intressant nog är det främsta skälet som anges för att tysta andra yttrandefrihet.
Alla som är "PK" eller "moralkärringar" har tydligen ingen rätt att yttra sig i smågrabbarnas yttrandefrihet.
Älska SD eller håll käft. Hata blattar eller håll käft.
Alla som vill att andra ska hålla käften bör hålla käft.
So say we all.
Precis. Det är lite ironiskt att det även på FB, eller iaf i den politiska forumen, har utvecklats ett antal åsikter som anses vara rätta. Om man ogillar SD och tycker att invandring är toppen, då är man minsann ingen äkta flashbackare.
Citera
2010-10-24, 10:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Om nu Flashback förbjöd raidtrådarna som dom en gång i tiden hade, för att de inte anser att det är i linje med det FB står för, yttrandefrihet. Så varför tillåter de inte raidande av sidor som motarbetar yttrandefriheten?

Yttrandefriheten innebär att man även ska få ha åsikten att den bör begränsas eller avskaffas. Att tvinga alla människor att underkasta sig Flashbacks syn på yttrandefrihet vore allt annat än fritt.

Raider är till för att sabotera och begränsa vissa gruppers yttrandefrihet, vilket är något Flashback motsätter sig.

admin
Citera
2010-10-24, 15:35
Medlem
Robss avatar
Jag var med i dessa raider och saboterade lite.

Vårat mål var ju att komma med i Aftonbladet med våra raidningar det var det vi försökte tjäna på det.
Att säga att förbud mot raidningar inte är yttrande frihet går ju att diskuteras, då fallet var lite mer att vi har fått tillåtelse att diskutera raidningar och länka till forum där vi kan planera dom. Det som var förbjudet var att anordna raidningar, men diskutera och länka till andra sidor/forum där vi kunde planera dom var tillåtet.

Detta var som jag minns de pågrund av att Flashback inte ville ta på sig skulden till detta, då detta är ett forum så ville de inte att vi ska sabotera för andra forum.

Detta är ju endå en sorts yttrande frihet, att vi faktiskt får använda forumet att diskutera raider och även hänvisa folk till ställen där vi kan planera dessa.
Senast redigerad av Robs 2010-10-24 kl. 15:37.
Citera
2010-10-24, 19:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Yttrandefriheten innebär att man även ska få ha åsikten att den bör begränsas eller avskaffas. Att tvinga alla människor att underkasta sig Flashbacks syn på yttrandefrihet vore allt annat än fritt.

Raider är till för att sabotera och begränsa vissa gruppers yttrandefrihet, vilket är något Flashback motsätter sig.

admin

Givetvis förstår jag vad du syftar på, och är som sagt inte själv någon anhängare av raidtrådar. Dock så tyckte jag att frågeställningen var intressant och värd att diskutera.

Sedan så vet jag inte om raider egentligen saboterar eller begränsar vissa gruppers rätt till yttrandefrihet. Tycker snarare att det kunde vara befriande för det fria ordet, om ex. aftonbladet och andra fick känna av verkligheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in