Citat:
Ursprungligen postat av serein
det är kwallet, som du avmarkerat. det används i kde för att hantera lösenord och åtkomst till systemkritiska grejer... men jag har det också urbockat. använder det bara i kde. att du bockat av borde iaf betyda att den slutar fråga efter det lösenordet.
ja, det är nu du ska se över inställningarna. den får iaf kontakt med servern, men kan inte koppla upp pröva med att bocka ur "refuse 40 bit encryption", försök koppla upp igen, funkar det inte, byt till "mschapv2" på "authentication" och fortsätt pröva lite olika konstellationer. kanske vill den inte ha 128bit encryption, kanske ska man ha pap som authentication osv...
Jag blir galen i själva kolan! Hur jag än gör så fungerar det inte.
Jag har öppnat portarna som
www.anonine.se faq säger.
Jag provar alla möjliga olika konstellationer i KVPnc --> manage profiles --> Profile --> Connection specific --> PPTP/L2TP
Men jag kan inte ansluta.
Nu har det även KVPnc börjat fråga efter lösenord efter VARJE connect och auto-reconnect trots att jag kryssat i "save password"
Det var då själva fan att jag ska vara så oduktig på det här.
Vad kan det finnas mer? Någon port jag ska öppna i min Cisco EPC2425? eller är det den som ställer till det? Går det inte tack vare routern?