2004-06-23, 10:33
Medlem
Det är ett vitt vin, right?

Vad är det som är så speciellt med det? Är det så extra himla gott?

Tycker man hört talas om att det ska vara så jävla speciellt, är det?
Citera
2004-06-23, 10:40
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Då jag enbart dricker rödvin så har jag tyvärr inte testat det, men här har du en rescension på vinet.

http://www.bibendum.se/?pageSet=http...tikelnr=742106
Citera
2004-06-23, 10:44
Bannlyst
Hely okay champagne - men foredrar dock andra...Det speciella ar val att det hela borjade for ca 200 bast sedan...
Citera
2004-06-23, 10:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Det är en champagne, alltså ett mousserande vitt vin, inte den bästa men ganska god och prisvärd. Är inte något stort fan av champagne men de gånger jag har druckit Veuve Clicquot så har det smakat helt ok.
Citera
2008-11-20, 18:47
Medlem
Skämtsamt omnämnd som "yoko ono"
sedär, en befogad bump.
Citera
2008-11-20, 22:09
Medlem
Mysonoxens avatar
Flyttat till a & d/mod.
Citera
2008-11-21, 15:35
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Skämtsamt omnämnd som "yoko ono"
sedär, en befogad bump.

Rekord i bump? Och sedan så flyttar moderatorn det till fel forumdel. Den borde väl ligga i alkohol och dryck?
Citera
2008-12-26, 15:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Är detta den enda champagne som inte är torr? Den benämns som halvtorr på Systebolaget, alla andra jag tittat på står under "torr".
Citera
2009-11-10, 17:57
Bannlyst
Veuve clicquot eller gula änkan är enligt min smak mycket god. Får mina smaklökar bestämma så är det en bra champange för sin prisklass klart bättre än Moët. Jag har dock inte provat alla champanger och kan därför inte uttala mig med expertis. En Bollinger från 1996 är dock det bästa jag druckit.
Citera
2009-11-11, 17:09
Medlem
ZloHs avatar
Har smakat det en gång och åtminstone då gillade jag den, hade dock tagit någon öl tidigare på kvällen så kanske den inte riktigt smakade som den borde.
Citera
2012-03-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är detta den enda champagne som inte är torr? Den benämns som halvtorr på Systebolaget, alla andra jag tittat på står under "torr".
Du måste ha tittat på secen.. Skillnaden mellan Brut och Sec är att Brut är det som vi normalt sett kallar "torrt" och Sec är det som vi kallar "halvtorrt".

Jag måste tillstå att inte ens Gula Änkans Sec är särslkilt god.. Brut skall det vara! Som standard-Champage vill säga (det vill säga allt som inte är årgångsvin eller annat tjosans).

Yttermera skulle jag vilja påpeka att jag tycker att en flaska Veuve Cliquot är bland den bästa Champagnen som finns, när vi håller oss till standard-sortimentet. Moët är så till den grad överskattat… Så gällande pris och smak vinner Veuve varje dag. Jag tror uppskattningen för en bra Champagne hos dem flesta skulle öka, bara man dricker en Champagne som är ordentligt tempererad. Det finns inget värre en en pissljummen Champagne! Bortkastade pengar är det också. Även om det är gott och drickbart när det är kallare än 7 grader så finns det goda skäl att dricka det vid 7 grader; det släpper fram fler smaker då, samtidigt som det är uppfriskande.

En annan god Champagne är Cuvée Operakällaren Blanc de Blancs, Delamotte. Den har en riktigt fin rostig smak, precis som Gula Änkan.

På herrmiddagar brukar vi dricka Gula Änkan och efterföljande Scottish Prince (whiskey). Den lena och fina smaken i Scottish följer perfekt.. ett litet tips bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in