2010-10-22, 21:57
Medlem
Har en Sony Vaio som har krånglat sedan jag köpte den, numera lever den om hur mycket som helst och får "epilepsianfall", dvs att skärmen börjar blinka och blir allmänt trög, så nu frågar jag er datakunniga människor;

Vad är det för fel?
Citera
2010-10-22, 21:58
Medlem
dumbaZs avatar
lämna in den?
Citera
2010-10-22, 22:00
Bannlyst
Jag hade lämnat tillbaka den och ersatt den med en ny
Citera
2010-10-22, 22:00
Medlem
Tbbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
lämna in den?

antagligen det bästa alternativet, alt. kontakta någon datorkunnig person
Citera
2010-10-22, 22:02
Medlem
Fast dom datorkunniga personer jag känner har typ bara förstört den ännu mer...

edit: personEN
Citera
2010-10-22, 22:11
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondretro
Fast dom datorkunniga personer jag känner har typ bara förstört den ännu mer...

edit: personEN
Summan av alternativen enligt uteslutningsmetoden lyder alltså: lämna in till en datortekniker.
Citera
2010-10-22, 22:12
Medlem
Skit i allt kör en recovery.

it varies from computer to computer but when you start up press F8 or C on your keyboard as soon as you see the sony logo and see if you get a recovery program,

fast jag vet inte om du ska trycka F11 F10 etc på en sony vaio för att återställa datorn till ursprungsskick.

Dock så kommer alla dina grejjer på hårddisken att försvinna, så ta backup.

Nu kan det ju vara som så att dina data "experter" har sabbat recovery partitionen eller ominstallerat operativet för dig då fungerar det inte att köra recovery(total återställning) om du inte har dvd skivor med recovery filerna(vilket dina dataproffs vänner borde ha informerat dig om att bränna ut =) ) .

Ja lite snabbt svar. få se om det ger dig något.

Återstår skärmproblem efter återställningen så är det hårdvarufel. Kan vara att grafikkortet halkat ur kretsen det är lite pilligt att sätta tillbaka. eller ja det finns lite olika variationre. sen kan du ju googla din dator och enhetsbetäckning så finner du nog lite nyttig info.
Citera
2010-10-22, 22:12
Medlem
Brukar det bli dyrt?
Citera
2010-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskioslo
Skit i allt kör en recovery.

it varies from computer to computer but when you start up press F8 or C on your keyboard as soon as you see the sony logo and see if you get a recovery program,

fast jag vet inte om du ska trycka F11 F10 etc på en sony vaio för att återställa datorn till ursprungsskick.

Dock så kommer alla dina grejjer på hårddisken att försvinna, så ta backup.

Nu kan det ju vara som så att dina data "experter" har sabbat recovery partitionen eller ominstallerat operativet för dig då fungerar det inte att köra recovery(total återställning) om du inte har dvd skivor med recovery filerna(vilket dina dataproffs vänner borde ha informerat dig om att bränna ut =) ) .

Ja lite snabbt svar. få se om det ger dig något.

Återstår skärmproblem efter återställningen så är det hårdvarufel. Kan vara att grafikkortet halkat ur kretsen det är lite pilligt att sätta tillbaka. eller ja det finns lite olika variationre. sen kan du ju googla din dator och enhetsbetäckning så finner du nog lite nyttig info.

Det har aldrig gått att göra en recovery på den här datorn heller, försökte göra en rätt fort efter jag köpt den men aldrig lyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in