2010-10-22, 21:14
Medlem
Är läkarstuderande och skulle gärna åka till Norge under termins-uppehåll och sommaren för att tjäna ihop en slant. Har någon erfarenhet av att arbeta på sjukhus i Norge, vet någon vad man kan tänka sig att få för jobb/lön efter 4 terminer. Hur är det bäst att gå tillväga när man söker osv?
Citera
2010-10-22, 21:18
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Jag pluggar till undersköterska och när jag frågade runt lite om att åka till Norge och jobba så sa dom att man måste ha jobbat som usk i sverige i ett år i obruten följd innan man får nåt jobb Norge. Är det inte lika för Läkare, eller ska du jobba som Usk?
Citera
2010-10-22, 21:25
Medlem
Jag tar gärna vilket jobb som helst, har hört att dom i Norge släppte in studenter till jobb mycket mer än i Sverige förr i tiden. Jag är ganska aningslös om vad man kan få för jobb; blev bara smått desperat efter att ha kollat kontoutdrag..
Citera
2010-10-22, 21:32
Medlem
Nivlars avatar
Jag jobbar på Sykehjem i Norge och för ett par år sedan hade vi två nyutbildade polska läkare som jobbade hos oss, de fick jobba som ssk eftersom de inte hade norsk autorisasjon som läkare ( de hade förmodligen inte det som ssk heller men fick jobba iaf...)

Ring runt till bemanningsföretag och hör dig för, här används mycket personal därifrån.
Citera
2010-10-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivlar
Ring runt till bemanningsföretag och hör dig för, här används mycket personal därifrån.

Tack för ett givande svar, ska börja ringa runnt lite och skicka lite CV mail osv då, tror du att det är bättre att skicka till mindre orter eller i större städer? Rent ekonomiskt antar jag att det är billigare att bo i någon byhåla uppe i nordnorge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in