2010-10-22, 18:48
Medlem
Arthur Dents avatar
Den här killen gillar Chaplin och köpte en box, när han kollade extramaterialet till filmen The Cirkus såg han något märkligt. Det är en sekvens som visar människor passera förbi teatern där filmen ska ha premiär, och en dam som ser ut som en man går förbi och verka prata i en mobil! 1928! Några teorier? Fler filmer/bilder på tidsresenärer?

http://georgeclarke.webs.com/apps/videos/videos/show/11006178-chaplins-time-traveler
Citera
2010-10-22, 18:54
Medlem
Draganos avatar
1. om hon var tidsresenär så skulle hon komma från en tid då man inte behöver hålla i mobilen när man pratar i den.
(man kanske inte ens skulle vara så tjock? )

kvinnan kanske bara hade ont i örat?
satte dit ett örhänge?
kliade sig?

KAN vara fejk också på nått höger
Senast redigerad av Dragano 2010-10-22 kl. 18:56.
Citera
2010-10-22, 18:58
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragano
1. om hon var tidsresenär så skulle hon komma från en tid då man inte behöver hålla i mobilen när man pratar i den.
(man kanske inte ens skulle vara så tjock? )

kvinnan kanske bara hade ont i örat?
satte dit ett örhänge?
kliade sig?

Det fetmarkerade tänkte jag också fast tandvärk då. Men det ser för jävla konstigt ut alltså.
Citera
2010-10-22, 19:11
Medlem
oobAwakes avatar
Haha, hyggligt skumt må jag säga.
Citera
2010-10-22, 19:17
Medlem
Big-Ps avatar
fanns det mobilmaster på den tiden? eller satelliter? hon kanske bara körde en jerry lewis för att höra hur hennes egna röst låter.
Citera
2010-10-22, 19:32
Medlem
Loxuss avatar
Ja, självklart fanns det inget fungerande mobiltelefonsystem då, så det skulle vara omöjligt.
Citera
2010-10-22, 19:33
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-P
fanns det mobilmaster på den tiden? eller satelliter? hon kanske bara körde en jerry lewis för att höra hur hennes egna röst låter.

Fast det stämmer inte överrens med hur hon håller fingrarna, hon greppar helt klart något.
Citera
2010-10-22, 19:44
Medlem
Tillinghasts avatar
Det kanske var någon tidig prototyp som testades.

Konceptet var faktiskt redan uppfunnet 19 år tidigare av Tesla, men jag har svårt att se att någon faktiskt hade kommit så långt. Det borde ju rimligen varit byggt med elektronrör och vägt runt 10 kg. Sen måste det ju ha haft strömförsörjning, men det är kanske ett stort batteripack den där "kvinnan" har under kappan.

http://fvdb.wordpress.com/2010/09/21/nikola-teslas-uncanny-smart-phone-prediction-100-years-ago/
Senast redigerad av Tillinghast 2010-10-22 kl. 19:55.
Citera
2010-10-22, 20:53
Medlem
Big-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Fast det stämmer inte överrens med hur hon håller fingrarna, hon greppar helt klart något.

hmm... en påse med is i för att hon har ont i tänderna och så går hon och svär om hur ont det gör..?
Citera
2010-10-22, 20:56
Medlem
Big-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillinghast
Det kanske var någon tidig prototyp som testades.

Konceptet var faktiskt redan uppfunnet 19 år tidigare av Tesla, men jag har svårt att se att någon faktiskt hade kommit så långt. Det borde ju rimligen varit byggt med elektronrör och vägt runt 10 kg. Sen måste det ju ha haft strömförsörjning, men det är kanske ett stort batteripack den där "kvinnan" har under kappan.

http://fvdb.wordpress.com/2010/09/21/nikola-teslas-uncanny-smart-phone-prediction-100-years-ago/

nu kanske jag är trög, men är det hans experiment med en radiostyrd båt du menar? du har helt rätt i att det var en lång väg kvar att gå till mobiltelefoni hur som helst. men coolt att han kunde förutse sånt där, grym kille som nog var lite före sin tid.

edit: sorry för dubbelpost
Citera
2010-10-22, 21:01
Medlem
ninjaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Den här killen gillar Chaplin och köpte en box, när han kollade extramaterialet till filmen The Cirkus såg han något märkligt. Det är en sekvens som visar människor passera förbi teatern där filmen ska ha premiär, och en dam som ser ut som en man går förbi och verka prata i en mobil! 1928! Några teorier? Fler filmer/bilder på tidsresenärer?

http://georgeclarke.webs.com/apps/videos/videos/show/11006178-chaplins-time-traveler

ser ut som att hon lockar håret med fingret
Citera
2010-10-22, 21:05
Medlem
Tillinghasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-P
nu kanske jag är trög, men är det hans experiment med en radiostyrd båt du menar? du har helt rätt i att det var en lång väg kvar att gå till mobiltelefoni hur som helst. men coolt att han kunde förutse sånt där, grym kille som nog var lite före sin tid.

Nej, jag menar att han faktiskt beskrev mobiltelefoner redan 1909.

Citat:
It will only be necessary to carry an inexpensive instrument not bigger than a watch, which will enable its bearer to hear anywhere on sea or land for distances of thousands of miles. One may listen or transmit speech or song to the uttermost parts of the world.

Det skulle kunna vara möjligt att man prövade någon form av walkie-talkie, men att utrustningen var skrymmande och var tvungen att gömmas under en kappa.
Senast redigerad av Tillinghast 2010-10-22 kl. 21:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in