2010-10-22, 21:06
Medlem
Cutehulus avatar
lex parsimoniae
Citera
2010-10-22, 21:08
Medlem
ninjaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutehulu
lex parsimoniae

She is holding glasses and scratching her head like many people do when they are finding something (lost in city and don't know where to go). Talking with her self, probably swearing where the ****is she.. Could be some other same size item as well, like wallet?
tyckte den kommentaren bskrev detta väldigt bra också
Citera
2010-10-22, 21:19
Medlem
heyp0nks avatar
haha! om hon var från framtiden.. tænker dom då att hon snackar med någon i framtiden? och om dom nu lyckats skicka "henne" tillbaka i tiden, borde dom væl ha nåt smartare sætt att kontakta framtiden på?
jag vet inte vad hon håller på med, men tror inte hon snackar i telefon...
http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE&feature=player_embedded
hær ær en som filmade nær han træffade sig sjælv från framtiden hehe
Citera
2010-10-22, 21:26
Medlem
Big-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillinghast
Nej, jag menar att han faktiskt beskrev mobiltelefoner redan 1909.

Det skulle kunna vara möjligt att man prövade någon form av walkie-talkie, men att utrustningen var skrymmande och var tvungen att gömmas under en kappa.

aha då är jag med. men man har ju sett hur state of the art mobiler och walkie-talkies såg ut på 90-talet, tänk då sent 20-tal det kanske var något högt oväsen från gatan på den sidan av henne. jag såg att någon tog upp i kommentarerna där att hon skulle hålla en plånbok där. det kanske hon gjorde och sen flinar hon och pratar för hon säger "fan, vad de lever om!" eller nåt. haha.
Citera
2010-10-22, 22:40
Medlem
Tillinghasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-P
aha då är jag med. men man har ju sett hur state of the art mobiler och walkie-talkies såg ut på 90-talet, tänk då sent 20-tal det kanske var något högt oväsen från gatan på den sidan av henne. jag såg att någon tog upp i kommentarerna där att hon skulle hålla en plånbok där. det kanske hon gjorde och sen flinar hon och pratar för hon säger "fan, vad de lever om!" eller nåt. haha.

Nja, den första walkie-talkien kom tydligen 1940. Det fanns en modell som man hade på ryggen (Motorola SCR-300) och en som man höll i handen (SCR-536).

http://en.wikipedia.org/wiki/Walkie-talkie
Citera
2010-10-22, 23:12
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillinghast
Nja, den första walkie-talkien kom tydligen 1940. Det fanns en modell som man hade på ryggen (Motorola SCR-300) och en som man höll i handen (SCR-536).

http://en.wikipedia.org/wiki/Walkie-talkie

När walkie-talkie nämns känns det ju som att man kan släppa mobilen lite, walkie-talkie verkar mer sannolikt, hur utvecklad var den tekniken 1928? Det sägs ju att den teknik som kommer oss konsumenter till del har militär tagit del av i säg, 20-50 år. Inte fan är det omöjligt att kärringen är en manlig spion som snackar med överbefälhavaren, eller?
Citera
2010-10-22, 23:25
Medlem
Tillinghasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
När walkie-talkie nämns känns det ju som att man kan släppa mobilen lite, walkie-talkie verkar mer sannolikt, hur utvecklad var den tekniken 1928? Det sägs ju att den teknik som kommer oss konsumenter till del har militär tagit del av i säg, 20-50 år. Inte fan är det omöjligt att kärringen är en manlig spion som snackar med överbefälhavaren, eller?

Nej, det tycker inte jag heller. "Hon" ser ju onekligen väldigt skum ut. Som en parodi på en spion.

När det gäller hemlig militär teknologi så är de alltid långt före oss. I det här fallet så låter det inte alls otroligt att de kan ha haft prototyper 12 år tidigare. Jag misstänker att den teknik USA:s militär förfogar över idag skulle se ut att vara tagen ur en science fiction-film.
Citera
2010-10-23, 00:04
Medlem
0bbAs avatar
Ser det inte ut som att kliar sig på örat/kinden? Men det förklarar ju inte varför hon pratar (med sig själv)
Citera
2010-10-23, 00:10
Medlem
Grejen är att dem som säger säg resa i tiden har ingen uppfattning om tiden!
Citera
2010-10-23, 00:18
Medlem
Den helige man som inom Islam kallas Profeten Mohammed sägs att han en gång togs av ängeln Gabriel till himlen och till helvetet och till Jerusalem och också hade många conferencer med Gud och när han återvände till jorden han han ta den kruka som hade vatten innan den gick sönder på golvet, eftersom det är så här att när ängeln tog profeten till himlen så rörde han av misstag krukan och den var på väg till golvet men Profeten Mohammed han, alltså "han reste i tiden"

Det finns Sufi mästare och Taoistiska Celestiala Mästare som kan resa här och där på några sekunder visa kan till och med vara i 2 platser samtidigt enlight böckerna alltså dem kan resa till Finland typ i ett Flash stund

VAd sägs om sultnen som förvandlades till en " fisk" när han kom i land blev han slav, sedan efter många år arbete giftade han sig och många år gick emellan, när han nästan jätte gammal kom till stranden igen för att bada var han med en Flash i sin slott i Kairo igen eeee
Citera
2010-10-23, 01:09
Medlem
Eller så är det bara så att vi tolkar filmen från vår vy där mobiler och liknande är vanligt...
Citera
2010-10-23, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Den här killen gillar Chaplin och köpte en box, när han kollade extramaterialet till filmen The Cirkus såg han något märkligt. Det är en sekvens som visar människor passera förbi teatern där filmen ska ha premiär, och en dam som ser ut som en man går förbi och verka prata i en mobil! 1928! Några teorier? Fler filmer/bilder på tidsresenärer?

http://georgeclarke.webs.com/apps/videos/videos/show/11006178-chaplins-time-traveler
Vad kan man säga BUSHÄRLIGT att se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in