Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag vet inte! Men så förslagen kan han inte vara att det är rent påhitt. Att han jobbat mycket nära PU tycker jag är uppenbart.
Du får helt enkelt lyssna på intervjuer och läsa vad han sagt. Man får nästan intrycket av att han under en tid haft en central roll i utredningen, och med tanke på att den består av en handfull halvtrötta utredare som jobbar på deltid så är det inte heller så konstigt.
Det räcker med bra personkemi till någon av dem.

De jobbar alla heltid o du får gärna tro på fantasier för mig.
Citera
2019-11-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
De jobbar alla heltid o du får gärna tro på fantasier för mig.
På heltid med Lars-Inge Svartenbrandt förstås!

Jag ska försöka bli mindre benägen att tro på fantasier. Tack för påpekandet...!
Citera
2019-11-05, 21:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja CP måste ju bli en överraskning eftersom KP sagt att det inte är han.
Alla måste väl begripa att mördaren är död för annars hade inte KP sagt som han gjort.

Jag tror inte KP är nära släppa en lösning på mordet.

Jag tror allt handlar om att förklara hur han ser på sitt uppdrag. Han tänker inte sitta av tiden. Han har målet att jobba sig igenom utredningen och presentera något i slutändan.

Utmärkt att någon kommer in med en rejäl målbild istället för att sitta där och småjobba med dagens tips.

Men jag tror inte de har något än.

Om inte ett gäng kompetenta personer hittar något när de gått igenom materialet så kan man lika gärna lägga ner. För då behövs ett nytt korrekt tips för att komma nånstans, och det behövs ingen PU för att få tips. Får man nåt nytt ordentligt tips kan man alltid starta upp igen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-11-05 kl. 22:01.
Citera
2019-11-05, 22:00
Medlem
Citat:
Jag vet inte! Men så förslagen kan han inte vara att det är rent påhitt. Att han jobbat mycket nära PU tycker jag är uppenbart.
Du får helt enkelt lyssna på intervjuer och läsa vad han sagt. Man får nästan intrycket av att han under en tid haft en central roll i utredningen, och med tanke på att den består av en handfull halvtrötta utredare som jobbar på deltid så är det inte heller så konstigt.
Det räcker med bra personkemi till någon av dem.

Men vad mer konkret har egentligen sagts här? Jag kan mycket väl tänka mig att utredningen varit tillmötesgående mot TP men att den senare dragit överdrivet stora växlar på det intresse de visat honom. Har det skett nåt egentligt utbyte av information? Rimligtvis har PU gjort något på den s k vapensamlaren. Har TP sen förstorat upp detta och andra rutinåtgärder till "huvudspår" för att det är de delar han har insyn i?
Citera
2019-11-05, 22:07
Medlem
Citat:
På heltid med Lars-Inge Svartenbrandt förstås!

Jag ska försöka bli mindre benägen att tro på fantasier. Tack för påpekandet...!

Nu skrev jag inte VAD de jobbar med utan att alla jobbar heltid.
Citera
2019-11-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag preciserar: jag tror att KPs lösning inte är på individnivå. Vi kommer få höra om en utländsk attentatsgrupp.

Om KP kommer dragandes med något som inte inbegriper en utpekad person som höll i vapnet kan han nog glömma att det tas emot som "en lösning till det svenska folket".
Citera
2019-11-05, 22:21
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Om KP kommer dragandes med något som inte inbegriper en utpekad person som höll i vapnet kan han nog glömma att det tas emot som "en lösning till det svenska folket".
Det låter högtidlig när han säger "presentera för det svenska folket" så nu är det nog allvar.
Senast redigerad av 299792458 2019-11-05 kl. 22:26.
Citera
2019-11-05, 22:22
Medlem
Citat:
Nu skrev jag inte VAD de jobbar med utan att alla jobbar heltid.
Jo jag vet att du skrev det, men jag tror fortfarande att de jobbar heltid med Lars-Inge Svartenbrandt.
Han liknade fantombilden på något sätt, och dessutom var han kriminellt belastad sedan tidigare.
Den lymmeln
Citera
2019-11-05, 22:54
Medlem
Citat:
Jo jag vet att du skrev det, men jag tror fortfarande att de jobbar heltid med Lars-Inge Svartenbrandt.
Han liknade fantombilden på något sätt, och dessutom var han kriminellt belastad sedan tidigare.
Den lymmeln

Ja du har väl S som nån sorts gullegris.
Alla får i sinom tid veta. O du vet inte det jag vet.
Citera
2019-11-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ja du har väl S som nån sorts gullegris.
Alla får i sinom tid veta. O du vet inte det jag vet.
Jag har jobbat med Svarten på Salberga och jag kan säga att han inte skjutit Palme.
Citera
2019-11-05, 23:05
Medlem
p.norths avatar
Hmm.. Svarten? Väldigt många syndabockar som har fått genomlida, plöjt igenom många under årets lopp. Jag lovar att den inblandade är någon i Palmes närhet som hade vetskap att dom skulle gå ut denna kväll, som tipsade denna "mördarliga" som har varit påslagen en tid.
Citera
2019-11-05, 23:11
Medlem
Citat:
Jag har jobbat med Svarten på Salberga och jag kan säga att han inte skjutit Palme.

Vad grundar du det på?
Salberga satt han på sist.
Har du jobbat MED honom måste du märkt olika tecken om du tänker efter. Du vet han var psykopat o ljög hejvilt?
Senast redigerad av Cianneli 2019-11-05 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in