Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-05, 20:27
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Vem tror ni PU och Krister Petersson har som tilltänkt GM då? Mycket verkar peka på SE?
Om lösningen hade varit: vittnet SE mördade Olof Palme

Då hade Krister Petersson redan presenterat lösningen för det svenska folket.
Senast redigerad av 299792458 2019-11-05 kl. 20:31.
Citera
2019-11-05, 20:44
Medlem
Citat:
Vem tror ni PU och Krister Petersson har som tilltänkt GM då? Mycket verkar peka på SE?
Man kan ju misstänka det. Men de måste i så fall förbereda sig på att bli ansatta av frågor om hur han kunnat redogöra för detaljer på mordplatsen efter mordet. ( fråga mig inte om vad jag menar utan läs vad vi skrivit).
Gunnar Wall är nog laddad till tänderna, liksom fler av oss här i tråden.
De kommer minst sagt att få det svettigt.
Har de den minsta självbevarelsedrift kommer de att avstå.
Citera
2019-11-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Om lösningen hade varit: vittnet SE mördade Olof Palme

Då hade Krister Petersson redan presenterat lösningen för det svenska folket.

Har också svårt att se vad en polisiär lösning som inbegriper Engström ska bestå i. Rimligtvis måste han kunna knytas till mordvapnet. Hur låter det sig göras?
Citera
2019-11-05, 20:50
Medlem
Citat:
Undrar hur detaljerad han kommer att bli? Om han är för detaljerad, riskerar han att säga något fel. Om han har för lite detaljer, får han många frågor.

Hur menar du då?
Citera
2019-11-05, 20:59
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Hur menar du då?
De som redan nu inte tror på honom kommer att göra allt de kan för att "bevisa" att han har fel. Varje minsta lilla detalj kommer bli ifrågasatt.
Citera
2019-11-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
SE diskades av under sommaren -86.
TP har haft mycket bra försänkningar inom PU under tiden han gjort sin research, och han känner dem bättre än de flesta. Jag tror att han har en hel del på fötterna när han sagt att det är SE som är intressantast för utredningen.

Det där tror jag inte ett dugg på om bra försänkningar o intressantast. För det är inte så. Vem pratade han med där?
Citera
2019-11-05, 21:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Stocklassas spår med AE och DF tror jag inte PU är så djupt i. De sa ju rakt ut att förhör och bankfack inte hade gett något.

SE tror jag man kollat på, men SE är den perfekta dimridån när man egentligen tittar på något annat. Jag har känslan av att det är något annat.

CA är min GM. Men det kan inte vara det spåret de går på, för det känns omöjligt att komma vidare i.

VG? Nej

Enstaka polismän?

CP vore den största överraskningen.

Man kanske fiskat upp ett helt nytt namn ur materialet.

Om det läggs fram en lösning hoppas jag GM lever och erkänner. Att höra historien från förövarens mun vore en andakt.
Citera
2019-11-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det där tror jag inte ett dugg på om bra försänkningar o intressantast. För det är inte så. Vem pratade han med där?
Jag vet inte! Men så förslagen kan han inte vara att det är rent påhitt. Att han jobbat mycket nära PU tycker jag är uppenbart.
Du får helt enkelt lyssna på intervjuer och läsa vad han sagt. Man får nästan intrycket av att han under en tid haft en central roll i utredningen, och med tanke på att den består av en handfull halvtrötta utredare som jobbar på deltid så är det inte heller så konstigt.
Det räcker med bra personkemi till någon av dem.
Citera
2019-11-05, 21:16
Medlem
Citat:
De som redan nu inte tror på honom kommer att göra allt de kan för att "bevisa" att han har fel. Varje minsta lilla detalj kommer bli ifrågasatt.

Ok. Tänker mig väl annars att ett visst inslag av oantastliga detaljer är en förutsättning. En "lösning" baserad på detaljer ā la Filter blir så klart massakrerad på en kvart.
Citera
2019-11-05, 21:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

OM PU lägger fram en lösning, vilket jag inte tror de är nära nu, kommer varje uppgedd detalj vara extremt faktagranskad. PU själv kommer granska, sen kommer de kalla in andra som varit insatta i utredningen. De kommer inte ta med tvetydigheter.

De är smartare än TP som inte lät bli ta med "Mårten Palme säger att det kan ha varit Skandiamannen vid Grand". Ett skott i foten.
Citera
2019-11-05, 21:21
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Stocklassas spår med AE och DF tror jag inte PU är så djupt i. De sa ju rakt ut att förhör och bankfack inte hade gett något.

SE tror jag man kollat på, men SE är den perfekta dimridån när man egentligen tittar på något annat. Jag har känslan av att det är något annat.

CA är min GM. Men det kan inte vara det spåret de går på, för det känns omöjligt att komma vidare i.

VG? Nej

Enstaka polismän?

Om det läggs fram en lösning hoppas jag GM lever och erkänner. Att höra historien från förövarens mun vore en andakt.

Jag preciserar: jag tror att KPs lösning inte är på individnivå. Vi kommer få höra om en utländsk attentatsgrupp.
Citera
2019-11-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

VG? Nej

Enstaka polismän?

Ja CP måste ju bli en överraskning eftersom KP sagt att det inte är han.
Alla måste väl begripa att mördaren är död för annars hade inte KP sagt som han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in