Citat:
På frågan om det fanns fler personer på platsen än makarna Palme då han kom fram svarar ju SE: ”och två till” Två unga personer. En flicka till vänster och en ung grabb till höger och flickan håller på att ta pulsen. Det är knepigt med SE. På det stora hela finns bara två alternativ. Antingen gick han ut mycket senare än han sagt och hamnar bakom Björkman. Eller så kliver han rakt ut i mördarens fotspår.
Men där finns ju bara fyra människor: Björkman, Lisbet och Olof Palme. Och mördaren. Och stämmer SE tider är det han som är mördaren. Går inte att få det till annat. Om tiderna stämmer vill säga.
Nåt annat som stör mig är knarkspanarn som försvann. Placerad precis där mördaren försvann. Vem var det? Vad har dessa spanare iakttagit? Vad vet dom? Vilka var dom?
Mordet är rått och kallt genomfört. Någon var verkligen skitförbannad på OP. Någon ansåg sig ha allvarliga skäl till att döda OP. Och kapacitet att göra det.
Men där finns ju bara fyra människor: Björkman, Lisbet och Olof Palme. Och mördaren. Och stämmer SE tider är det han som är mördaren. Går inte att få det till annat. Om tiderna stämmer vill säga.
Nåt annat som stör mig är knarkspanarn som försvann. Placerad precis där mördaren försvann. Vem var det? Vad har dessa spanare iakttagit? Vad vet dom? Vilka var dom?
Mordet är rått och kallt genomfört. Någon var verkligen skitförbannad på OP. Någon ansåg sig ha allvarliga skäl till att döda OP. Och kapacitet att göra det.
Mannen ligger f.ö på rygg.
Vad är det som är så knepigt att förstå?
Hans tider stämmer inte.
Varken med platsen där han hörde skottet, eller vad han såg på mordplatsen då han kom fram.
Det måste ha varit drygt en halv minut senare.
Under mellantiden ska han dessutom titta på klockan. Bland de allra första iakttagelserna han gör när han kommit fram är att titta in i gränden. Där står mycket riktigt Lars. 45 sekunder efter skotten. Mördaren i trappen.
Jag tycker på sätt och vis att det är fascinerande på att detta ska vara så svårt att begripa. I stället för att se på helheten i berättelsen stirrar man sig blind på att han sagt något om 5-6 sekunder, och utifrån den uppenbart felaktiga uppgiften låter man fantasierna flöda fritt.