"Genren", hvilken?
Det vi har direkte utskrift på, er følgende:
Dermed kan vi vel utelukke den nevnte vampyrfilmen, med godt samsvar mellom tittel og innhold?
Men hva med "Gå och se" - hva tror man ut fra den tittelen at det handler om? Forventer ikke noe brutalt, kanskje?
Den beskrives slik i
svensk wikipedia
"Anneli" forteller at hun fortsatt er oppskaket etter filmen når venninnen spør WT-mannen ved Dekorima:
Men denne filmen sluttet vel etter filmen Palmes så.
Innholdet kan ha vært av sådan art at de ikke ønsket å huske det, især ikke etter mordet. Og det er vel ikke usannsynlig at de har sett "Röda Draken" senere, og husker mer av den, med dens Hannibal Lecter-figur.
Hvor er disse meningsforskjellene dokumentert? Er avhørene frigitt, i så fall hvor kan de finnes?
Det er vel sikkert at ingen av dem kjente AA personlig - det som fortelles, er at "Anki" kjente ham igjen fra et gym hun besøkte, og visste at de kunne gjøre seg forstått på finsk. De fikk heller ikke sjanse til å identifisere ham på foto eller i direkte konfrontasjon. Og for min del må jeg bare si at jeg i "Anki"s situasjon heller hadde gitt feil beskrivelse, f.eks. ved å snakke om noen annen jeg kjente bedre, enn å ta sjansen på å bli brakt til taushet av en person som, gitt "Anneli"s referat, godt kunne være morderen.
Mistenkte sjekkes ikke ut av saker ved at vitnene tier, eller velger å snakke om noe annet. Det har vi flere eksempler på i denne saken.