2011-02-21, 16:03
Medlem
Palahniuks avatar
Passar inte Leif GW Persson väldigt bra in på sin egen gärningsmannaprofil? Missnöjd med Palme efter Geijeraffären då han fick sparken (vilket knäckte honom och han var nära att begå självmord), i fyrtioårsåldern vid dådet, mycket god skytt och en något karaktäristisk gångstil. Vad gjorde GW den 28 februari 1986 klockan 23.21?

Hans utseendet vid tidpunkten passar dessutom in på beskrivningar av mördaren. Beskåda denna bild av en ung GW http://cdn.folkbladet.nu/wp-content/uploads/27101/Leif_GW_Persson_1.jpg

Själv tror jag det var CP, precis som i Anna Lindh-fallet en ensam galning och jag tvekar inte en sekund på Lisbeths vittnesmål. Sedan så har folk problem med att ett fyllo tar livet av Sveriges statsminister och det måste per automatik vara någon politisk konspiration.
Senast redigerad av Palahniuk 2011-02-21 kl. 16:08.
Citera
2011-02-21, 16:13
Medlem
rootbits avatar
Man har avfört spåret A.A väldigt lättvindigt. Hans alibi kan ju med lätthet ifrågasättas (det sägs att det ska ha varit A.A:s fru). Dessutom är A.A väldigt lik bilden av gärningsmannen rent utseendemässigt (kantiga drag etc).

Hans bakgrund från E-land, hans politiska sympatier vid gärningen samt hans yrke vid tiden är inget som direkt hjälper hans sak. Det finns inga som hatar kommunister och vänstervridna sossar mer än N...ster Han har ju dessutom blivit utpekad i direkt anslutning till platsen för gärningen av ett ögonvittne.

En annan intressant detalj är att A.A alltid lämnar den 28:e februari tom i sin blogg, år efter år

Men med tanke på hans karriärval efter mordet skulle det idag vara en omöjlighet att lagföra honom. Det skulle bli en större skandal än något vi har skådat i Sverige Jag är övertygad om att man låter det bero av den anledningen...

Om det nu inte var som vissa hävdar så undrar jag varför han själv aldrig har gått ut och dementerat saken offentligt, i sin blogg etc. Det verkar ju snarare som att han bara vill lägga locket på...
Senast redigerad av rootbit 2011-02-21 kl. 16:18.
Citera
2011-02-21, 16:34
Medlem
Palahniuks avatar
Det finns en hel del som talar för att det är A.A.
Senast redigerad av Palahniuk 2011-02-21 kl. 16:37.
Citera
2011-02-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Utredarens inlägg:

Elände! Där fick du in en träff , men bara en halv. Nilsson har alltså sett en brunklädd man springa iväg en stund efter mordet. Rimligtvis är det vittnet Jeppsson, som gömt sig i Tunnelgatan. Jag finner inte hans signalement någonstans. Men det finns ett par som gått Tunnelgatan i riktkning mot mordplatsen. De har först sett Skandiamannen med hans lilla låda och därefter vittnet Jeppsson. Jeppson tror sig springa direkt efter mördaren. Efter Jeppsson kommer poliser.

Hur som helst är gärningsmannens klädsel mycket dåligt registrerad
Se https://www.flashback.org/sp22044961

Särskilt dåligt informerade är man beträffande mössan som ju befinner sig mot bakgrund av den ljusa dekorimaskylten för de flesta.

Frågan om klädseln är underordnad eftersom den är så osäker. Viktigare är om kvinnorna varit på plats och iakttagits på plats. Annars är deras vittnesmål tyvärr inte särskilt mycket värd.

Sedan måste man skilja mellan vad folk säger sig ha sett och vad de har sett. Klädselbeskrivningarna ovan visar hur lätt det är att ta miste. Att Delsborn bara sagt sig se tre är sant. Men han har inte sagt att han såg att det första mötet gällde makarna Palme plus gärningsmannen. Han kan omöjligen säga det eftersom han inte sett ansiktena på paret som pratade med mördaren.

Fel igen. LJ befann sig aldrig mellan barackerna och (Skandiahusets) husvägg eller som det anges söder om barackerna där Jan N och Lisbet såg mannen med den ljusbruna skinnjackan.

Jag har skrivit om detta i det här inlägget.

https://www.flashback.org/sp14217440

Polisförhören med LJ hittar du här

http://www.itdemokrati.nu/page36am1.html
Citera
2011-02-21, 16:54
Medlem
Det jag tycker är mest intressant med PUs presskonferens är timingen dagen innan LGWPs Palmespecial i Veckans brott.

Hade PU haft presskonferens efter så hade de kunnat få besvärliga frågor beroeende på vad LGWP kommer att säga.

Med Expressens smakprov på det som kommer att visas i Veckans brott och Expressenjournalist på plats vid presskonferensen så var det ett "minfält" som Palmeåklagaren Kerstin Skarp och Stig Edqvist figurativt går ut i och därför väljer de att hålla tand för tunga.

Jag hoppas att LGWP vågar ta bladet från munnen och släpper ny och detaljerad information om hur Säpo och militären mördade Sveriges statsminister. Det skulle hedra honom.
Citera
2011-02-21, 16:54
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Fel igen. LJ befann sig aldrig mellan barackerna och (Skandiahusets) husvägg eller som det anges söder om barackerna där Jan N och Lisbet såg mannen med den ljusbruna skinnjackan.

Stämmer. Han stod i korsningen Luntmakarg./Tunnelg. och "velade" när skotten kom. Sedan väntade han där, på södra sidan, i skydd av barackerna innan han "tog upp jakten".
Citera
2011-02-21, 16:58
Medlem
charkovs avatar
Lägg ner, finns ingen rimlig möjlighet att hitta Olof Palmes mördare efter så lång tid.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2338031/experterna-oense-om-gw-s-mordteori
Citera
2011-02-21, 17:03
Medlem
TilleyHats avatar
Hur vanligt är det att man inte får tag i mördaren efter ett spaningsmord mitt i en storstad, där dessutom belöningen ligger på 50 miljoner kronor?
Citera
2011-02-21, 17:11
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Lägg ner, finns ingen rimlig möjlighet att hitta Olof Palmes mördare efter så lång tid.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2338031/experterna-oense-om-gw-s-mordteori

kanske det.. bra bild där förresten.. där ser man hur slöa de är vid rekonstruktionen och inte ens orkar flytta blommorna, så att det kan göras på rätt plats. på detta vis blev det ju flera meter fel.
Senast redigerad av portnoy 2011-02-21 kl. 17:15.
Citera
2011-02-21, 17:25
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det jag tycker är mest intressant med PUs presskonferens är timingen dagen innan LGWPs Palmespecial i Veckans brott.

Hade PU haft presskonferens efter så hade de kunnat få besvärliga frågor beroeende på vad LGWP kommer att säga.

Det otroliga är att du sannolikt har rätt.
Citera
2011-02-21, 17:29
Medlem
Maxestrellas avatar
Just nu om palmemordet i P1 (Studio 1)
Citera
2011-02-21, 17:33
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Just nu om palmemordet i P1 (Studio 1)

tack.

Shit ny intervju med LP på måndag!!!!!!!!!!!! KOrs i taket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in