Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
...Bäst var då att anlita en prickskytt som ingen kunde se och ingen ens kunde föreställa sig kom från ett helt annat håll utan tidigare samröre med varken lokala polisen eller allmänheten. Väktarkåren lär aldrig skvallra inför sin värsta konkurrent polisen och plitarna än mindre om hur de alla blivit lockade till mer eller mindre samspel med Skräpo eller direkt med CIA....
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur många människor tror du egentligen är inblandade i det här fallet? ....Finns det nån som går fri från skuld, som är bevisat oskyldig?....Och alla håller tyst om sin inblandning? ....Och sen har vi Estonia. Sen har vi Anna Lindh.
Och allt detta hänger ihop enligt ditt paranoida sätt att se det?
Mycket dramatiska händelser har i grunden enkla förklaringar....
Tyvärr hittar jag ingen enklare förklaring till varför riksangelägna utredningar undviker de annars självklara frågorna och varför vi som ställer dem trakasseras. Men jag är fortfarande öppen för alla förslag!
Att utredningarna kring Estonia och Anna Lindh vansköttes på samma sätt som MOP blev jag upplyst om först i detta forum. Ingen kan gärna hålla tyst om sin medvetna inblandning i längden. Fakta läcker ut på olika sätt och går att urskilja även hos de mest flummiga eller särskilt paranoida individer.
Frågan är vad som är orsak och verkan och varför SPF/Skräpo håller på som de gör mot egna medborgare. Alla falska anklagelser mot bevisat oskyldiga leder till ständigt fler inblandade. På centralt håll vill man inte att vi vanliga skall förstå vilka som brustit i ansvar för rikets bästa har därför blivit min slutsats. / Ove M