2011-06-01, 18:53
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hoppas någon dokumenterar så mycket som möjligt och tar vara på dokument mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
...det finns publicerat i ett nummer av Sven Anérs Palme-nytt, tror det var från årgång 97 eller 96.

Det kanske kan vara ett uppdrag för portnoy att kontakta Sven Anér och Olle Alsen och se om det går att dokumentera deras efterforskningar.
Citera
2011-06-01, 19:58
Bannlyst
Citat:
[/i]

23 MIDSOMMARFIRANDE
Stefan Svensson, dragspel och Leif Tell, fiol

[/i]

Haha där ser man!
Citera
2011-06-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob

Nej men nästan. Det är bra med tolerans men Mollvik har skrämt bort en hel del seriösa debattörer här. Det är inget man kan göra något åt förutom att sätta honom på ignore. Jag tittar in bland men jag måste erkänna att intresset för Flashback svalnat betydligt.

Det är lite bra att du tittar in då och då och ditt intresse för Kriga-IB har en relevans på så sätt att det finns en fd medlem.som kanske inte har något att förklara men en viss insyn i verksamhet bland de som deltog i MOP. Det finns "en tid att tiga och en tid att tala" och nu är inte tiden att tala.
Citera
2011-06-01, 22:03
Medlem
Svar till Utredaren om pm H
I detta fall tror jag att Alcalá är den bäst informerade och han skriver att när
Tell och pm H förhördes av PU i november 1987 lydde de båda under samme
chef, nämligen pm I som var chef för A-turen vid vd 1.
Citera
2011-06-01, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Svar till Utredaren om pm H
I detta fall tror jag att Alcalá är den bäst informerade och han skriver att när
Tell och pm H förhördes av PU i november 1987 lydde de båda under samme
chef, nämligen pm I som var chef för A-turen vid vd 1.

= Bo Asplund.

Ang. H så tror jag att han heter något på "B". Tror han beskrivs i en Anér-bok och jag tänkte att "fan, det måste vara H." Återkommer.
Senast redigerad av Acech 2011-06-01 kl. 22:09.
Citera
2011-06-01, 22:23
Medlem
Tackar allra ödmjukast för alla kommentarer till svaret jag gav till TinFoilBob men jag inväntar nog hans svar innan jag svarar honom.
Citera
2011-06-01, 22:41
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Förstår varför man måste höja belöningen så att man fick inte lite mer toktips. Innan dess 87 var 65% av alla misstänkta poliser...

[Lyssna på Tell och Svensson på midsommar?

på S:t Andreasgården, Rosenholms allé 10 Tordagar kl. 13.00-16.00. Kaffeservering från kl. 13.00. Andakt kl. 14.00, därefter program:

Juni
9 ALLSÅNG PÅ ANDREASGÅRDEN
Ariane Ekman och Lars Malmgren

16 EN SÅNG TILL GITARR
Johan Jesperson

23 MIDSOMMARFIRANDE
Stefan Svensson, dragspel och Leif Tell, fiol

Skämtar du med oss Heheho? . Sitter inte SS fortfarande häktad för våldtäkt eller är han redan på fri fot?
Citera
2011-06-02, 08:49
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
...Bäst var då att anlita en prickskytt som ingen kunde se och ingen ens kunde föreställa sig kom från ett helt annat håll utan tidigare samröre med varken lokala polisen eller allmänheten. Väktarkåren lär aldrig skvallra inför sin värsta konkurrent polisen och plitarna än mindre om hur de alla blivit lockade till mer eller mindre samspel med Skräpo eller direkt med CIA....
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur många människor tror du egentligen är inblandade i det här fallet? ....Finns det nån som går fri från skuld, som är bevisat oskyldig?....Och alla håller tyst om sin inblandning? ....Och sen har vi Estonia. Sen har vi Anna Lindh.
Och allt detta hänger ihop enligt ditt paranoida sätt att se det?
Mycket dramatiska händelser har i grunden enkla förklaringar....
Tyvärr hittar jag ingen enklare förklaring till varför riksangelägna utredningar undviker de annars självklara frågorna och varför vi som ställer dem trakasseras. Men jag är fortfarande öppen för alla förslag!
Att utredningarna kring Estonia och Anna Lindh vansköttes på samma sätt som MOP blev jag upplyst om först i detta forum. Ingen kan gärna hålla tyst om sin medvetna inblandning i längden. Fakta läcker ut på olika sätt och går att urskilja även hos de mest flummiga eller särskilt paranoida individer.
Frågan är vad som är orsak och verkan och varför SPF/Skräpo håller på som de gör mot egna medborgare. Alla falska anklagelser mot bevisat oskyldiga leder till ständigt fler inblandade. På centralt håll vill man inte att vi vanliga skall förstå vilka som brustit i ansvar för rikets bästa har därför blivit min slutsats. / Ove M
Citera
2011-06-02, 09:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jag tror inte Mollvik är paranoid på riktigt....Hans uppgift här är att blanda bort korten, en gammal beprövad metod. Han gör det bra men det borde vara uppenbart för alla.
.....Det är bra med tolerans men Mollvik har skrämt bort en hel del seriösa debattörer här....
Det var knappast jag som skrämde bort uddis. Han var den jag hoppades vilja avsluta debatten med mig som avbröts då också CP blev mördad och åter igen falskt anklagad. Vilka som ständigt blandar bort korten och aldrig låter oss som råkar veta mer komma till tals blir här allt tydligare. / Ove M
Citera
2011-06-02, 13:19
Bannlyst
Random request: Vad heter tecknerskan?
Citera
2011-06-02, 13:41
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Random request: Vad heter tecknerskan?

Det borde vara Birgitta Wennerling du tänker på.

Tillägg: bilden finns naturligtvis hos Portnoy: http://fbportnoy.webs.com/apps/photos/photo?photoid=31089805
Senast redigerad av TinFoilBob 2011-06-02 kl. 13:45. Anledning: Tillägg
Citera
2011-06-02, 14:27
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Skämtar du med oss Heheho? . Sitter inte SS fortfarande häktad för våldtäkt eller är han redan på fri fot?

(hmm, helskumt, nu är uppgiften borta...skojar nån med mig...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in