Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-01, 17:42
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Även sympatiska människor måste försörja sig.
sant, han har fått en verklig snurr på sina besök i usa på olika radiostationer.
Citera
2019-05-01, 17:48
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
sant, han har fått en verklig snurr på sina besök i usa på olika radiostationer.
Vilka radiostationer är det?
Ska leta lite.
Rätt flumiga stationer, här är en:

BBS Radio started in 2004 and incorporated as BBS Network, Inc. in 2006, being one of the first networks in the world to provide professional live and remotely engineered talk radio broadcasting services.

We have a diverse variety of thought provoking shows ranging from Yiddish art to clean energy, metaphysics to science, political commentary to alternative health, ufos and beyond.

Guest, Ole Dammegard on BBS Radio
https://bbsradio.com/guestson/guest-ole-dammegard

Guest, Ole Dammegard, Author, International speaker, former journalist, musician ... Ole has appeared as an International speaker in the USA, UK, Germany, the ...
Senast redigerad av Gothus 2019-05-01 kl. 17:59.
Citera
2019-05-01, 17:51
Medlem
hehehos avatar
Pourqui pas, tidning om MOP och brabant:
https://www.scribd.com/document/263249927/Olof-Palme-Tueurs-Du-Brabant
Citera
2019-05-01, 17:53
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Det finns ingen systematik i valet av offer. Om man undantar något
slags psykiatrisk förklaring så återstår att syftet var terrorism.

Bombdådet i Bologna 1980 har likheter förutom metoden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombdådet_i_Bologna

Läget i Italien var spänt med röda brigader och Gladio.
Belgien är en heterogen stat som verkar ha lite problem
med värdegrunden. Det har ju spekulerats i att Italien
och Belgien är exempel på hur Stay behind kan spåra ur.
Alla är inte lika korrekta som Alvar Lindencrona.

Oktoberfest attentatet i München 1980 visar trådar åt samma håll. Här finns också Wehrsportgruppe Hoffman som på många sätt liknar Klara Lidingö FBU med den så ofta bortblömde Åke J Eek
Citera
2019-05-01, 18:05
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vilka radiostationer är det?
Ska leta lite.
Rätt flumiga stationer, här är en:

BBS Radio started in 2004 and incorporated as BBS Network, Inc. in 2006, being one of the first networks in the world to provide professional live and remotely engineered talk radio broadcasting services.

We have a diverse variety of thought provoking shows ranging from Yiddish art to clean energy, metaphysics to science, political commentary to alternative health, ufos and beyond.

Guest, Ole Dammegard on BBS Radio
https://bbsradio.com/guestson/guest-ole-dammegard

Guest, Ole Dammegard, Author, International speaker, former journalist, musician ... Ole has appeared as an International speaker in the USA, UK, Germany, the ...

https://www.byggnadsarbetaren.se/vi-avlyssnade-byggjobbare/

Om det finns ett intresse av att övervaka vissa byggprojekt, så behövs någon som finns "på plats", tänk dig SIS "Passhandläggare", eller Kalle Benckert som Aeroflot agentur. Ett färdig-spänt nät som fångar upp filtrerar en ström av individer.

Lev Morozovs anknytning till SÄPO , Försvaret och byggbranschen bör sättas i ljuset av detta. I ovanstående artikel utvecklar SÄPO-mannen Bengt Nylander ämnet.
Citera
2019-05-01, 18:20
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Det finns ingen systematik i valet av offer. Om man undantar något
slags psykiatrisk förklaring så återstår att syftet var terrorism.

Bombdådet i Bologna 1980 har likheter förutom metoden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombdådet_i_Bologna

Läget i Italien var spänt med röda brigader och Gladio.
Belgien är en heterogen stat som verkar ha lite problem
med värdegrunden. Det har ju spekulerats i att Italien
och Belgien är exempel på hur Stay behind kan spåra ur.
Alla är inte lika korrekta som Alvar Lindencrona.

Jo, jag kommer naturligtvis till samma slutsats. Det här var terror. Med "det här" menar jag då Brabantmorden.

Vid sidan av dem härjade flera kriminella gäng (Haemers, de Staercke m fl) i Belgien vid denna tid + Westland New Post och andra.

Det var helt enkelt ett h-es skjutande lite varstans.

Såg en intervju med en man som jobbat med informationsinsamling åt WNP. Den finns på Youtube och heter nåt i stil med "right wing in belgium". Mannen som berättade sa att organisationen fanns i 9 europeiska länder med en ledare i varje grupp.

Grupperna visste inget om varandra. Informationsinsamlarna visste inte vad informationen skulle användas till. Det hela var alltså mkt välorganiserat. Clandestine var ordet sa Bill.

Varje medlem i WNP hade förutom sitt vanliga dopnamn även tyska alias.

Det problematiska med den belgiska soppan är att den - precis som Palmemordet - i släptåg fått en förskräcklig massa tilltrasslade rykten och spekulationer utan egentlig förankring i några bevis.

Att Brabantmorden var politiskt initierade betraktar jag personligen faktiskt som en sanning även om hard evidence lyser med sin frånvaro.

Vissa Stay Behind-grupper användes, tror jag, för politisk terror. Exempel: Belgien och Italien.

Den italienske domaren Felice Casson lyckades bevisa att det fanns en hemlig paramilitär organisation i Italien som utfört terrordåd och att denna organisation var sammankopplad med säkerhetstjänsten, vissa delar av militären, politiker, näringslivsfolk m fl. Det var en av fotsoldaterna - Vicenzo Vinciguerra - som började prata. Skandalen var ett faktum och här fanns då även Stay Behind (Gladio) i Italien med i den hemliga organisationen.

Vad har då de belgiska och italienska exemplen med Palmemordet att göra?

Jag vet inte och det vet ingen annan heller som står utanför och betraktar spektaklet. Men den högerextrema terrorn i Belgien och Italien skedde ungefär samtidigt med Palmemordet och var utan tvekan riktad mot sovjetiskt inflytande i Västeuropa.

Det vill säga precis den beskyllning som riktades mot Palme, att han ska ha varit sovjetisk inflytelseagent eller nåt i den stilen.

Att den starkt Palmekritiske svenskkopplade Armfelt fanns i Belgien vid denna tid och kan kopplas till WNP, CIA, MI6, Nato, Stay Behind, Interdoc, WACL m fl borde i alla fall höja något ögonbryn i Palmeutredningen tycker man.

Den svenske WACL-ordföranden Birger Hagård var också moderat riksdagsman vilket inte heller framstår som helt ointressant.

För att förebygga påståenden om att jag nu "politiserar tråden" vill jag understryka att jag inte försöker göra det utan endast redovisar det jag vet om utvecklingen i Belgien och Italien under 80-talet. Och finns faktiskt i verkligheten kopplingar till grupper i Sverige som förekommit flitigt i debatten om Palmemordet, exempelvis WACL och Stay Behind.
Senast redigerad av Basfakta 2019-05-01 kl. 18:25.
Citera
2019-05-01, 18:21
Medlem
Jobbade Åke J Ek på polishögskolan 1986 eller gjorde han något annat ?

Var enligt en uppgift i tråden vän med Armfeldt.
Jag antar det finns kopplingar till Wallingatan 34 mm.
Ledare för svenska WACL från 1988.

Finns det någon fastslagen koppling mellan "Leongruppen" och Åke J Ek och är det någon som känner till något om Lleongruppen, verksamhet, personer brukade man använda walkietalkie och övervaka folk osv?
Citera
2019-05-01, 18:34
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
JCD
I Sydafrika var Mossaden också mer än hemma. Tiens, sonen till Jean-Claude Darville talar inte bara Igala (språk från Nigeria) utan också hebreiska, skulle han ha gått Israel med sin pappa?

Beträffande Patrick Haemers pappa (Achille) och hans kontakter med Sydafrika sätter jag en slant på att länken mellan far och son Haemers och Sydafrika var Robert Jacobs, dvs den man som fungerade som "reservpappa" åt Patrick under dennes uppväxt. Robert Jacobs var en belgisk nazist med mycket goda Sydafrika-kontakter under apartheidtiden.
Citera
2019-05-01, 18:36
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
https://www.byggnadsarbetaren.se/vi-avlyssnade-byggjobbare/

Om det finns ett intresse av att övervaka vissa byggprojekt, så behövs någon som finns "på plats", tänk dig SIS "Passhandläggare", eller Kalle Benckert som Aeroflot agentur. Ett färdig-spänt nät som fångar upp filtrerar en ström av individer.

Lev Morozovs anknytning till SÄPO , Försvaret och byggbranschen bör sättas i ljuset av detta. I ovanstående artikel utvecklar SÄPO-mannen Bengt Nylander ämnet.
Har du gått till botten med detta?
Tänker du på vem som var ansvarig på byggarbetsplatsen vid mordplatsen och vilka arkitekter som var inblandade?

Det var ju isande kallt så värmestugor var på sin plats. Byggbodarna eller korvkiosken. Finns det flera förslag? Bilar?
Senast redigerad av Gothus 2019-05-01 kl. 18:51.
Citera
2019-05-01, 18:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jobbade Åke J Ek på polishögskolan 1986 eller gjorde han något annat ?

Var enligt en uppgift i tråden vän med Armfeldt.
Jag antar det finns kopplingar till Wallingatan 34 mm.
Ledare för svenska WACL från 1988.

Finns det någon fastslagen koppling mellan "Leongruppen" och Åke J Ek och är det någon som känner till något om Lleongruppen, verksamhet, personer brukade man använda walkietalkie och övervaka folk osv?

Åke J Eek trotsade gängse befordringsgångar när han utsägs till kommissarie på RPS senhösten 1986. Frågan är snarare vilka han inte hade kopplingar till. Att Åke och hans kumpaner inom Klara Lidingö FBU mellan varven övervakade Olof Palme får anses som klarlagt.
Senast redigerad av mvagrippa 2019-05-01 kl. 19:01.
Citera
2019-05-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Chassinummer/motornummer? Nu frågar du mig saker som jag tyvärr inte vet något om. Jag uppfattade bara att "de siffror som identifierar bilen" hade slipats bort - var dessa siffror nu fanns.

Ja, nog tyder detta på planering. Haemers-ligan utförde många rånmord och flydde ofta med polisen i hälarna. Ett riktigt mördargäng som inte drog sig för någonting som det verkar.
Någonstans har jag läst att den utbrunna bilen i Nacka identifierades som stulen någon månad innan mordet.
Hur polisen nu lyckades med detta?

Om bilen användes i Palmemordet finns naturligtvis en logik i att bränna den, men jag kan inte komma på vad vinsten med att slipa bort chassi och motornummer kan vara när bilen via dessa nummer inte borde kunna spåras till tjuven/gärningsmännen.
Att åka fast i en poliskontroll med identifierbar stulen bil, eller bil med nedslipade nummer borde väl vara ungefär lika illa?

Kanske är det bara jag som är trög, men vad skulle anledningen vara?
Citera
2019-05-01, 19:43
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jo, jag kommer naturligtvis till samma slutsats. Det här var terror. Med "det här" menar jag då Brabantmorden.

Vid sidan av dem härjade flera kriminella gäng (Haemers, de Staercke m fl) i Belgien vid denna tid + Westland New Post och andra.

Det var helt enkelt ett h-es skjutande lite varstans.

Såg en intervju med en man som jobbat med informationsinsamling åt WNP. Den finns på Youtube och heter nåt i stil med "right wing in belgium". Mannen som berättade sa att organisationen fanns i 9 europeiska länder med en ledare i varje grupp.

Grupperna visste inget om varandra. Informationsinsamlarna visste inte vad informationen skulle användas till. Det hela var alltså mkt välorganiserat. Clandestine var ordet sa Bill.

Varje medlem i WNP hade förutom sitt vanliga dopnamn även tyska alias.

Det problematiska med den belgiska soppan är att den - precis som Palmemordet - i släptåg fått en förskräcklig massa tilltrasslade rykten och spekulationer utan egentlig förankring i några bevis.

Att Brabantmorden var politiskt initierade betraktar jag personligen faktiskt som en sanning även om hard evidence lyser med sin frånvaro.

Vissa Stay Behind-grupper användes, tror jag, för politisk terror. Exempel: Belgien och Italien.

Den italienske domaren Felice Casson lyckades bevisa att det fanns en hemlig paramilitär organisation i Italien som utfört terrordåd och att denna organisation var sammankopplad med säkerhetstjänsten, vissa delar av militären, politiker, näringslivsfolk m fl. Det var en av fotsoldaterna - Vicenzo Vinciguerra - som började prata. Skandalen var ett faktum och här fanns då även Stay Behind (Gladio) i Italien med i den hemliga organisationen.

Vad har då de belgiska och italienska exemplen med Palmemordet att göra?

Jag vet inte och det vet ingen annan heller som står utanför och betraktar spektaklet. Men den högerextrema terrorn i Belgien och Italien skedde ungefär samtidigt med Palmemordet och var utan tvekan riktad mot sovjetiskt inflytande i Västeuropa.

Det vill säga precis den beskyllning som riktades mot Palme, att han ska ha varit sovjetisk inflytelseagent eller nåt i den stilen.

Att den starkt Palmekritiske svenskkopplade Armfelt fanns i Belgien vid denna tid och kan kopplas till WNP, CIA, MI6, Nato, Stay Behind, Interdoc, WACL m fl borde i alla fall höja något ögonbryn i Palmeutredningen tycker man.

Den svenske WACL-ordföranden Birger Hagård var också moderat riksdagsman vilket inte heller framstår som helt ointressant.

För att förebygga påståenden om att jag nu "politiserar tråden" vill jag understryka att jag inte försöker göra det utan endast redovisar det jag vet om utvecklingen i Belgien och Italien under 80-talet. Och finns faktiskt i verkligheten kopplingar till grupper i Sverige som förekommit flitigt i debatten om Palmemordet, exempelvis WACL och Stay Behind.

Armfelt skall inte underskattas, byggde upp mycket av stay-behind i norra europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in