Citat:
Ursprungligen postat av
Gothus
Hur vet man det?
Om jag minns rätt i hastigheten stoppades bilen, en vit Mercedes, av norsk polis i Oslo hösten 86. I bilen fanns två kriminella söner till.en högt uppsatt amerikansk militär verksam i Belgien. Kan ev ha varit någon Nato-gubbe.
Sönerna umgicks med Patrick Haemers och hans rånmördarliga.
Haemers hade anmält bilen försvunnen men tog tillbaka sin anmälan.
De kriminella amerikanska grabbarna hade kört bilen från Sverige till Norge. Om de och bilen befann sig i Sthlm vid tiden för Palmemordet är högst oklart.
Denna info har jag fått genom att traggla mig igenom hundratals belgiska sidor om Brabantmorden 82-85.
Anledningen till det var att någon/några här i tråden skrev om belgarna och då blev jag intresserad.
Det finns ju en koppling till Sverige via Wedins kompis Armfelt. Den sistnämnde var verksam i Belgien och Holland och vän med svenske WACL-ordföranden Birger Hagård. Armfelt anklagade Palme för att gå Sovjets ärenden.
Det är inte bevisat att det var Haemers och hans kumpaner som mördade folk i Belgien..Misstankarna riktas istället mot säkerhetstjänsten och belgiska Gladio.
En polis i en specialstyrka (Chris Bonkoffsky) erkände på sin dödsbädd för några år sedan att han varit med och skjutit oskyldiga. Totalt dog 28 personer och många fler skadades.
Från Palmekvällen finns ju en uppgift om en vit Mercedes och en röd Golf ungefär vid Norrtull direkt efter mordet. Förarna bytte plats och körde i hög fart norrut resp söderut. Den ena föraren var en kvinna. Den vita Mercedes från Belgien vi talar om ägdes av en kvinna, nämligen Haemers flickvän Denise Tyack.