Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-23, 18:14
Medlem
SGDFs avatar
(FB) Palme - Landsförrädaren Löfven

Här har ni vad jag pratar om. Många hot, till slut springer han på fel kille. Betyder det automatiskt att alla som uttalat sig konspirerar?
Citera
2019-03-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej haha, jag skriver ingen bok.

GM har i detta fall inte observerats i trappan, men vid räcket.

Ett problem här, som jag är väl medveten om, är att det inte går att bevisa. Är ingen idé att gå in här i detalj då, men har man som jag hört detta i sin helhet, råder inte för mig, några som helst tvivel om när och vem som har observerats.

Jag vet att det är kontroversiellt att göra sådana här påståenden utan att ge något som stödjer det, men det går inte.

Däremot är det detaljerat berättat och en hel del av det går ännu att "rekonstruera" på platsen.

Man får förkasta det om man vill, men jag litar till 100% på min "källa".

Är förhörsprotokollen med Samson och Robrandt hemligstämplade? Eller har de släppts?

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/palme-vittne-tr%C3%A4der-fram-i-media-det-var-inte-christer-pettersson-3291647
Citera
2019-03-23, 19:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Är förhörsprotokollen med Samson och Robrandt hemligstämplade? Eller har de släppts?

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/palme-vittne-tr%C3%A4der-fram-i-media-det-var-inte-christer-pettersson-3291647

Tror inte de är släppta.

För övrigt är mina uppgifter inte Robrandts.

Detta är andra uppgifter.
Citera
2019-03-23, 20:09
Medlem
Citat:
Tror inte de är släppta.

För övrigt är mina uppgifter inte Robrandts.

Detta är andra uppgifter.

Okej. Litet beroende på vad din informant säger så kan ju vittnesmålen ge stöd åt varandra.
Citera
2019-03-23, 20:18
Medlem
Citat:
Nej haha, jag skriver ingen bok.

GM har i detta fall inte observerats i trappan, men vid räcket.

Ett problem här, som jag är väl medveten om, är att det inte går att bevisa. Är ingen idé att gå in här i detalj då, men har man som jag hört detta i sin helhet, råder inte för mig, några som helst tvivel om när och vem som har observerats.

Jag vet att det är kontroversiellt att göra sådana här påståenden utan att ge något som stödjer det, men det går inte.

Däremot är det detaljerat berättat och en hel del av det går ännu att "rekonstruera" på platsen.

Man får förkasta det om man vill, men jag litar till 100% på min "källa".

Tack för ett givande inlägg i denna tråd!
Det är inte alla inlägg som är det.

Med all information jag har läst vill jag sammanfatta detta till att det är mycket teorier och idéer om vem som mördade Palme. Den ena mer fantasirik än den andra. Enligt mig finns där ett scenario som har lite substans. Stig Engström teorin.

Du skriver att du har egna källor och information om mördaren på krönet av trappen. Skulle du säga att det stärker eller försvagar Stig Engström teorin?

Hoppas på ett utvecklade svar!
Citera
2019-03-23, 20:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Okej. Litet beroende på vad din informant säger så kan ju vittnesmålen ge stöd åt varandra.

Nej, det gör de inte
Citera
2019-03-23, 20:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Tack för ett givande inlägg i denna tråd!
Det är inte alla inlägg som är det.

Med all information jag har läst vill jag sammanfatta detta till att det är mycket teorier och idéer om vem som mördade Palme. Den ena mer fantasirik än den andra. Enligt mig finns där ett scenario som har lite substans. Stig Engström teorin.

Du skriver att du har egna källor och information om mördaren på krönet av trappen. Skulle du säga att det stärker eller försvagar Stig Engström teorin?

Hoppas på ett utvecklade svar!

Signalementet på mannen vid trappräcket är mycket likt det Delsborn ger.
Citera
2019-03-23, 21:20
Medlem
Citat:
Signalementet på mannen vid trappräcket är mycket likt det Delsborn ger.

Delsborn ger att ett mycket tidigt signalement på mördaren som stämmer väl in på SE. ”Något klumpig” torde ochså stämma in.

Tolkar det som att det styrker SE teorin!
Citera
2019-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Delsborn ger att ett mycket tidigt signalement på mördaren som stämmer väl in på SE. ”Något klumpig” torde ochså stämma in.

Läste precis återigen Delsborns vittnesmål. Klumpig gång (SEs reumatism?). Mördaren stod och tvekade och vajade med överkroppen efter skotten för att han inte visste var han skulle ta vägen (till skillnad mot alla konspirationsteoretiker som menar att GM och hans crew hade planerat flyktvägen innan skotten föll).

Mössan/huvudbonaden som liknar den SE bar vanligtvis.

Delsborn skulle jag säga är bästa vittnet för hela händelseförloppet. Han såg vad som hände direkt innan och direkt efter skotten. AB var för packad, IM för långt ifrån, Chevamannen för otydlig, Jeppson såg för lite för sent, tjejen i Haages bil för långt ifrån, Lisbeth för chockad och i fel position.
Citera
2019-03-23, 21:33
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Jag kan inte utefter de uppgifter jag fått peka på någon enskild individ.
Citera
2019-03-23, 21:34
Medlem
KaptenHundkexs avatar
Vad anser ni om Claes Hedbergs bok och teori kring Palme-mordet? Är han ute och cyklar helt i den konspiratoriska terrängen eller finns det något som talar för hans resonemang?

https://www.youtube.com/watch?v=NmuiApBVklU
Citera
2019-03-23, 21:36
Medlem
Till alla SE tvivlare:

Om man seriöst är ute efter att hitta löningen på Palmemordet så vill jag påstå att man aldrig får låsa fast sig vid en teori. Då gör man nämligen samma misstag som de flesta andra gjort under 33års tid.

Jag har därmed ingen ”favorit” kandidat till mördare.

Dock så finner jag dom tidiga vittnesmålen väldigt intressanta. Mycket pekar på en person som till det yttre liknar SE!

SE stämplar dessutom ut från jobbet 23.19 och är bevisligen inom brottsplatsens absoluta närhet.

Jag knappt vänta på att PU redogör vem dom kommit fram till! Enligt mig är det ingen högoddsare om dom säger SE!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in