2019-04-28, 14:40
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
CIA hade ju en del kopplingar till Ustasja som fungerade som stay-behind där. Koppling till UDBA är okänd för mig.
Ja det är väl det som börjar bli uppenbart. Mordet ska beskyllas på Kroater och CIA.
UDBA och Mossad hade gemensamma intressen.
Citera
2019-04-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Kan israel vara inblandade eftersom de pratade israeliska de två som var här
Eller kan de kretsar vara inblandade där två välkända medlemmar låtit tillverka
vykort som visar när de gör Hitlerhälsning på judiska kyrkogårdar?
Citera
2019-04-28, 15:46
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Det är exakt just detta som det handlar om. Nu börjar det gå upp ett ljus även för dig. Missnöjet i vissa kretsar.
Citera
2019-04-28, 16:13
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att det fanns en "gyllene triangel" där han ofta var utan livvakt tror jag på, men har du någon källa på att Palme hade bestämt att livvakterna inte fick befinna sig inom denna triangel?

Att Olof Palme avsade sig livvaktsskydd inom den ”Gyllene Triangeln” har både medarebetare, Polis och familjemedlemmar vittnat om. Att detta stred mot grundläggande skyddstänkande för politiker med en hotbild emot är också oomtvistat. I nedanstående länke ger livvakten John-Erik Hahne sin syn på detta faktum.

http://runeberg.org/palmenytt/1993/0122.html
Citera
2019-04-28, 16:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Höger och vänster var relevant på 70- och 80-talen åtminstone, men nu blir det alltmer pro-Greta eller anti-Greta. Det är märkligt hur de grupperingar som hatade Palme nu hatar Greta. (Ingen regel utan undantag).

https://tommyhansson.wordpress.com/tag/greta-thunberg/

Sättet du jämför kritiken mot Greta Thunberg med palmehatet är närmast svagsint. Att kritisera hennes grovt förenklade klimatkritk är inte hat, det kallas fri debatt, något som skys som pesten inom en del ideologier.

Mot OP förekom ren hatpropaganda , förtal och organiserad lögnspridning. Det har inte Greta råkat ut för.
Citera
2019-04-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Det var en blandning palmehatare uppbackade av två israleliter som dök upp
Citera
2019-04-28, 17:46
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Det var en blandning palmehatare uppbackade av två israleliter som dök upp
Möjligt men bevisläget känns lite urvattnat..
Citera
2019-04-28, 18:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Sättet du jämför kritiken mot Greta Thunberg med palmehatet är närmast svagsint. Att kritisera hennes grovt förenklade klimatkritk är inte hat, det kallas fri debatt, något som skys som pesten inom en del ideologier.

Mot OP förekom ren hatpropaganda , förtal och organiserad lögnspridning. Det har inte Greta råkat ut för.
Jag tänker på de grupper som försöker karaktärsmörda henne. Och deras kopplingar.
Citera
2019-04-28, 18:38
Medlem
Jag förstår jag var som andra säker på att CP var mördaren han tog ju okså på sig mordet ända in i döden,idag vet jag att det inte var han
Han ville bara ha uppmärksamhet,det har hänt mycket sen då,jag är den första att beklaga att jag var så säker sedan har det kommit fram saker som gör att jag känner mig säker.
Citera
2019-04-28, 18:42
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Jag förstår jag var som andra säker på att CP var mördaren han tog ju okså på sig mordet ända in i döden,idag vet jag att det inte var han
Han ville bara ha uppmärksamhet,det har hänt mycket sen då,jag är den första att beklaga att jag var så säker sedan har det kommit fram saker som gör att jag känner mig säker.

Strax före midnatt, bara någon halvtimme efter mordet blir Torsten Lennström vid Stäketbron omkörd av en Mercedesbil i sportvagnsklassen.

Vilka körde en sån bil?
Inte Christer väl?
Citera
2019-04-28, 19:02
Medlem
Nejj jag vet träffade Gert fylking på en boksignering han gav mig detaljer som var tro värdiga när man tex sköt med tingatröms 357 vid sommarstugan i skövde därför trodde jag på det spåret.
Citera
2019-04-28, 19:09
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Strax före midnatt, bara någon halvtimme efter mordet blir Torsten Lennström vid Stäketbron omkörd av en Mercedesbil i sportvagnsklassen.

Vilka körde en sån bil?
Inte Christer väl?
Citat:
Nejj jag vet träffade Gert fylking på en boksignering han gav mig detaljer som var tro värdiga när man tex sköt med tingatröms 357 vid sommarstugan i skövde därför trodde jag på det spåret.
Mille Markovic, Dragan Joksovic, Kauklija verkade gilla Mercedes. Ratko Djokic brukade tidvis köra olika bilar, bland annat en bepansrad Mercedes.
Senast redigerad av Gothus 2019-04-28 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in