Citat:
Eklund deltog 28/2 15.00-01.00 tillsammans med 4 polismän i en spaning mot SC. Eklund satt i en bil i korsningen Tegnérgatan/Luntmakargatan och i en holk vid SCs bostad.
22.30 återsamlades gruppen om 5 poliser på narkotikaroteln och avbröt spaningen då inget observerats.
22.30 återsamlades gruppen om 5 poliser på narkotikaroteln och avbröt spaningen då inget observerats.
Blev dessa poliser aldrig förhörda om de sett Christer P, Sigge C eller några andra underliga rörelser eller personer under den tid de satt och spanade?
Enligt Thure Nässen avvek en knarkspanare tidigt, menade han hela gruppen och att någon från gruppen skulle ha suttit i gärningsmannnens flyktväg eller var det en enskild person som slutade före resten av gruppen?
Ljuger Thure Nässen eller talar han sanning?
Thure Nässen "Hördes i Palmeutredningen
Palme-gruppen startade 2014 en utredning mot Thure Nässén och han kallades in för förhör. Men då var det inte den pensionerade Palmespanarens förhörsmetoder eller eventuella manipulationer som avhandlades. Palmegruppen var i stället intresserad av Thure Nässéns relation till "Hinsehäxan" Lillemor Östlin samt en tidigare båtolycka som han och en poliskollega var inblandad i.
– Jo det är riktigt, de skulle höra mig "upplysningsvis". Men de pratade om helt andra saker så jag funderade på det lite, de pratade om vad vi hade sett och gjort, säger Thure Nässén.
Frågade de om dina förhörsmetoder?
– Aldrig. Jag har haft goda relationer och jag har varit noga med att delge alla förhörda personer vad de är misstänkta för."
https://www.expressen.se/nyheter/palmespanarens-svar-har-varit-sa-javla-arlig/