Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Frågan är inte om Palme borde ha engagerat sig i den ena eller andra industrin utan ifall vissa tyckte att han borde ha gjort det. Även om det inte var så i just detta fall så fanns det säkert andra industrier där man tyckte så.
Att ständigt angripa folk leder bara till att ogenomtänkta texter om "ointressanta" teorier fyller tråden.
DE som ville ha planekonomi av sovjetisk modell håller nog med. Annars får man nog säga att sossarna lyckades ganska väl med sin strukturomvandlingspolitik i en ekonomi som den Svenska.
I nuläget tror jag att (ljusets hastighet) är slutligt avförd och att vi kanske kan ägna oss åt det av intresse som återstår i den mån vi har tillräcklig information att göra det. Vi får väl hoppas att PU har ett lite bättre läge.
Ett stort antal sådana hypoteser är ju numera förpassade till soptippen och inga återstår.
PU verkar ju ha hamnat i någon slags mindre konspiration där de inte rett ut rolllerna men ser något som gör dem optimistiska.
Låt oss tala om det som faktiskt kan leda framåt. T ex diskussion vilka som kan ha haft position att skydda Säpotrion och fördröja rapporterna om övervakning av OP och kanske hitta personkopplingarna till dimridåerna kring WT personer och knarkspaningen för att faktiskt hitta en trovärdig förklaring till vad som faktiskt hände och vilka som var inblandade så långt det går.
Många frågor finns. T ex vilka som ingick i spaningen mot Sigge om några av dem hade tillgång till vapen av rätt typ etc.
PU verkar nu ha landat i någon begränsad konspiration där de vädrar lösningen men inte har rollerna klara och bevis nog att väcka åtal men menar att även om man inte lyckas så kommer man att avslöja det det vet för allmänheten att bedömma själva. Det bör alltså vara bevärande omständigheter i allra högsta grad. Nyckelinformation.
Vittnena kring mordplatsen tror jag vi har tröskat och där går det inte att se någon konspiration trots att många försökt. Alltså finns lösningen i för oss osynliga uppgifter under sekretess. Eller har jag fel där?