2010-09-10, 21:08
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nej på den tiden måste det ha varit CIAs läromästare Mossad som förstod att jag måste vara beskyddad av Stasi eftersom jag rörde mig så självständigt som 17-åring i Östberlin men sedan också blev utsatt för långa förhör. Min plötsliga uppsägning från hemlig tjänst i det militära och senare placering på SVT där alla tydligen var totalövervakade har först i dagens läge fått sin förklaring.
När Stasis register över folk man haft kontroll över beslagtogs av CIA fanns där anteckningar om något tusental svenskar som CIA tolkade innan uppgifterna delgavs Säpo eller KSI. I breven min fru fick från en överordnad Robert Halliday under sin tid i amerikansk säkerhetstjänst finns en kryptisk hänvisning till någon hemlig uppgift om mig som skulle kunna gå att utnyttja. Varför grannar varit så märkvärdigt rädda för mig och hur jag sedan kunde bli rättslös och förlora bostaden utan motivering behöver jag därmed inte längre fundera över.
EAP vet jag heller inget mer om än vad jag nu har kunnat läsa på nätet. Lustigt att du frågar men samtidigt avslöjande för vilka källor som styr.
/ Ove M

Ove vad vill du egentligen?...De flesta försöker resonera ,källhänvisa etcetra då man märker att andra inte är med på noterna,eller har andra hypoteser.Du svamlar bara på, blandar namn och platser,du är insatt i namn och plats floran,men jag förstår inte vad du vill med dina inlägg.Om du nu tycker att vi är på fel tankespår,var vänlig och lämna källhänvisningar och inte enbart uppgifter från dina samtal med tredje part ,som du ibland hänvisar till och som vi inte kan kontrollera.
Om det finns sanning bakom det som du påstår,varför inte skriva en bok?!
Citera
2010-09-11, 00:26
Medlem
ja37viggens avatar
På sidan http://www.operandus.n.nu/ hävdar skribenten att Dekorimamannen släpps av från en röd Alfa Sud. Vet ni nåt om denna bil, jag har aldrig stött på den i när jag gjort min läxa. Det är bara i denna text jag sett det. Hur kan man vara så säker på bilens fabrikat/modell samt dess kulör. Vet den här skribenten nåt som inte "De kända storkatterna" i palmeärendet vet?
Citera
2010-09-11, 00:34
Medlem
ja37viggens avatar
Månne om CP skadade sig av en olyckshändelse (vilket torde vara mest sannolikt) eller om någon annan tillfogade honom skadorna genom yttre trauma mot skallen?
Citera
2010-09-11, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
På sidan http://www.operandus.n.nu/ hävdar skribenten att Dekorimamannen släpps av från en röd Alfa Sud. Vet ni nåt om denna bil, jag har aldrig stött på den i när jag gjort min läxa. Det är bara i denna text jag sett det. Hur kan man vara så säker på bilens fabrikat/modell samt dess kulör. Vet den här skribenten nåt som inte "De kända storkatterna" i palmeärendet vet?

Nån som gissat utifrån spridda uppgifter utan att ha ordentlig källkontroll. Vissa uppgifter verka helt tagna ur luften andra lossryckta ur sin context åter andra felaktiga. Helheten fantasifull med haltande logik. T ex om CP från början var tänkt patsy så varför tog det då så lång tid att ens börja på det spåret. Kulorna är utan tvekan mordkulorna dvs är det faktafel. Att ta bort de riktiga och förfalska andra som tekniskt stämmer är omöjligt att genomföra.

Slutsats. Det finns ingen anledning att ta det med något allvar. Volvon kanske...
Citera
2010-09-11, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
Månne om CP skadade sig av en olyckshändelse (vilket torde vara mest sannolikt) eller om någon annan tillfogade honom skadorna genom yttre trauma mot skallen?

Motiven i sådant fall borde varit bråk med nån fyllepolare som urartat men det borde ju ha observerats då dessa gubbar inte direkt var diskreta. Mindre trovärdigt ändå att någon som var övertyga om att han var skyldig tog chansen att ge honom vad han förtjänade. I sådant fall ligger journalisten Håård och hans vapendragare Donald "nyttig idiot" Forsberg från militära underrättelsetjänstens kloak som trakasserade och förföljde Christer vid det tillfället och som var de som påstod att han ville erkänna för sonen vilket var deras vanliga lögner.... som de upprepade som mantran i städig "jakt" på CP.

Att ens nämna Håårds namn smakar illa i munnen. Desinformatör och lögnare utan motstycke inom kvällspressen.
Citera
2010-09-11, 11:45
Medlem
ja37viggens avatar
[quote=uddis(s)].... som de upprepade som mantran i städig "jakt" på CP.
QUOTE]
Jag minns den sista dokumentären med CP som gjordes av ett utländskt tv-bolag. De stod vid mordplatsen och CP hade på sig en påkostad beige/naturfärgad skinnjacka med teddy krage eller nåt - då han fick frågan om vem som mördade OP sa han att det måste vara högre krafter än honom.
Citera
2010-09-11, 14:09
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s) #9101
Det var lite så jag tänkte för en massa år sedan. En förklaring skulle kunna ha varit att GM använde en sk Derringer (tvåpipig med endast två skott) det skulle förklara kulornas avvikelser och att ej fler skott avlossades vilket ju kan vara viktigt att förstå för att förstå skedet samt den skottordning som vittensmålen pekar mot. I jakten på detta stötte jag på en av världens skickligaste tekniker som utbildar FBI:s experter. Han fastslog först att det inte fanns någon derringer som kunde stämma med spåren på kulorna men upplyste mig också om att detta var ett OVANLIGT TYDLIGT "skolexempel" på just fenomen som uppstår vid kortpipiga vapen vilket han bekräftade efter att ha granskat foton på de faktiska kulorna.

Därvid stod händelseförloppet klart. GM missar OP med första skottet (som därvid snuddar LP) och fullföljer därefter mordet vilket tolkas av något vittne som bråk eller tumult.

Här säger du det själv. FBI besvarade ledande frågor lika illa som Ormastad och Sonny Björk. Kulorna var i verkligheten så avvikande från varandra att man inte säkert kunde fastställa om de kommit ur samma eller ens samma sorts pipa. Din teori i övrigt att det första skottet skulle ha varit vådaskott av en annars sansad och yrkesskicklig hitman finner jag härmed lika ogrundad.
Fyndplatserna och de faktiska spår man sopade bort på mordplatsen talar mer för att kulorna avlossades från två olika håll så som första vittnena menade och LP först sa innan hon av Säpo blev upplyst om att Mårten satt som gisslan hos CIA efter att mentalt ha blivit kidnappad under Harwardvistelsen till OPs förtvivlan.
Detta var just den stora tragedi som till varje pris måste döljas gissar jag. CIA med sina infiltratörer och psykologiska krigföring mot Sverige hade då alla möjligheter att utnyttja situationen och spela ut Säpo och andra myndigheter mot varandra. Min egen faktiska erfarenhet liknande den som Guillou beskrivit talar för resten av min övertygelse.
/ Ove M
Citera
2010-09-11, 14:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Som sagt, antingen är du galen eller så driver du med oss.
Om du nu inte driver med oss så rekommenderar jag dig söka upp snurrhuset för behandling. Om de frågar dig vilket som är ditt problem så säger du bara att du lider av paranoida vanföreställningar.

Dessa tongångar upprepar sig varje gång en anonymt sammansvuren flock vill avleda från kärnfrågan. Jag tar det som bekräftelse på att saken blivit inringad. Av stilen att döma tillhör ni samma gäng pensionerade folkspioner i maskopi med Gunnar Ekberg såsom Sveriges Öga och Öra.
Era täckanställningar kors och tvärs med odeklarerade inkomster genom livet räcker tydligen inte för den pension ni anser er vara värda och därför har ni väl bestämt er för en fejkad lösning av Palmemordet kan man förstå. Att tvinga fram erkännanden från kolleger som ändå kommer att dö är säkert inget problem för er. Sedan inbillar ni er nog att kunna få 50 milj. och folkets tacksamhet att dela på. Äckligt!
/ ve
Citera
2010-09-11, 15:42
Medlem
ja37viggens avatar
Citat:
Era täckanställningar kors och tvärs med odeklarerade inkomster genom livet räcker tydligen inte för den pension ni anser er vara värda och därför har ni väl bestämt er för en fejkad lösning av Palmemordet kan man förstå. Att tvinga fram erkännanden från kolleger som ändå kommer att dö är säkert inget problem för er. Sedan inbillar ni er nog att kunna få 50 milj. och folkets tacksamhet att dela på. Äckligt!
/ ve
De 50 miljonerna är inget som kommer nån FB:are till dels. Dessutom skulle ju den här tråden läggas ner och vem vill det
Citera
2010-09-11, 15:49
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Kulorna var i verkligheten så avvikande från varandra att man inte säkert kunde fastställa om de kommit ur samma eller ens samma sorts pipa. Din teori i övrigt att det första skottet skulle ha varit vådaskott av en annars sansad och yrkesskicklig hitman finner jag härmed lika ogrundad.
Fyndplatserna och de faktiska spår man sopade bort på mordplatsen talar mer för att kulorna avlossades från två olika håll så som första vittnena menade och LP först sa innan hon av Säpo blev upplyst om att Mårten satt som gisslan hos CIA efter att mentalt ha blivit kidnappad under Harwardvistelsen till OPs förtvivlan.

Som vanligt tar du uppgifter från luften.

Det är fastställt att de upphittade kulorna avlossades med samma typ av vapen. Bomdata är överensstämmande. FBI reserverade sig för möjligheten att de avlossades med två olika vapen av den anledningen att det inte alls vore omöjligt; rent teoretiskt skulle de ha kunnat avlossas med två olika vapen av samma typ. Dock, kontrasterad den tekniska undersökningen med obduktionsprotokoll och vittnesuppgifter så måste det anses bevisat att bara ett vapen användes, den frågan hade FBI överhuvudtaget inte blivit tillfrågade att uttala sig om, åtminstone inte officiellt.

Det är lätt att falsifiera en hypotes med två skyttar, varav en uppe på ett tak. Det räcker med att konsultera V. Langes (via BKA och SKL, oberoende av varandra) dokumentation om 20 cm+-10 cm för skottet på OP och 70-100 cm för skottet på LP, uppgifter som togs fram genom provskjutningar av samma typ av kulor.

Det finns inte en enda uppgift som tyder på att den ena av kulorna skulle ha avlossats från två olika vapen. Ändå slår du fast denna helt falsifierade hypotes som en bergfast sanning. Tur att du inte är mordutredare.
Citera
2010-09-11, 16:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
GW.. Wall... Jallai.... Borgnäs... jag... ett brett spektrum som faktist bidragit till att sprida ljus och gud vet vilka mer är styrda av CIA?!

Du har inte någonsin tillfört denna diskussion i tråden något av relevans eller substans men du rycker ut så fort nätet dras kring vartåt det tekniska lutar med ditt svammel. Om någon här är styrd så är det kanske du. Dina sammansvärjningar känns väldigt mycket EAP logik. Sprang du runt och spanade med dina kriminella och Palmefientliga kompisar på den CIA styrde OP kanske?

Ge mig bara minsta belägg för att GW.. Wall... Jallai.... Borgnäs eller du själv inte på något sätt blivit vilseledda av CIA så skulle jag bli dig evigt tacksam. Jag har annars måst konstatera att t o m Guillou råkat ut för falska angivelser som tvingat honom att misstro Palme och till sist även måst ta avstånd från bästa vänner likt GW. Dessa förstår jag nu kan endast ha psykopererats från samma källa.
Tre av de vänner jag engagerade mig mest i förra året tvärvände plötsligt då de obeoende av varandra menade sig veta att jag varit i maskopi med värsta fienden Säpo Bonnier eller Must. Entydigt gemensamma faktorn för dessa galna angivelser är CIA.
Min vän Ivan v Birhan är övertygad om att t o m EAP är styrt av CIA fast jag nog var tveksam. Om så kan jag iofs tänka att exv. VG mycket väl kunde ha varit avsedd som nyttig idiot om bara inte Ivan råkat komma i vägen för planerna och talat honom tillrätta. Denna okontrollerade kontakt medförde sannolikt att Östlings mannar drog sig ur som annars lämpligt sammansvurna hitmen. Tro vad ni vill!
/ Ove M
Citera
2010-09-11, 16:23
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ge mig bara minsta belägg för att GW.. Wall... Jallai.... Borgnäs eller du själv inte på något sätt blivit vilseledda av CIA så skulle jag bli dig evigt tacksam.
/ Ove M

Men du Mollvik, det faller ju på åklagaren att bevisa de anklagades skuld. Fixar du det?

Vi ska vara glada över att man vare sig i romersk eller germansk rätt kör med omvänd bevisbörda.

Kan du bevisa att du inte är terrorist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in