Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nej på den tiden måste det ha varit CIAs läromästare Mossad som förstod att jag måste vara beskyddad av Stasi eftersom jag rörde mig så självständigt som 17-åring i Östberlin men sedan också blev utsatt för långa förhör. Min plötsliga uppsägning från hemlig tjänst i det militära och senare placering på SVT där alla tydligen var totalövervakade har först i dagens läge fått sin förklaring.
När Stasis register över folk man haft kontroll över beslagtogs av CIA fanns där anteckningar om något tusental svenskar som CIA tolkade innan uppgifterna delgavs Säpo eller KSI. I breven min fru fick från en överordnad Robert Halliday under sin tid i amerikansk säkerhetstjänst finns en kryptisk hänvisning till någon hemlig uppgift om mig som skulle kunna gå att utnyttja. Varför grannar varit så märkvärdigt rädda för mig och hur jag sedan kunde bli rättslös och förlora bostaden utan motivering behöver jag därmed inte längre fundera över.
EAP vet jag heller inget mer om än vad jag nu har kunnat läsa på nätet. Lustigt att du frågar men samtidigt avslöjande för vilka källor som styr.
/ Ove M
När Stasis register över folk man haft kontroll över beslagtogs av CIA fanns där anteckningar om något tusental svenskar som CIA tolkade innan uppgifterna delgavs Säpo eller KSI. I breven min fru fick från en överordnad Robert Halliday under sin tid i amerikansk säkerhetstjänst finns en kryptisk hänvisning till någon hemlig uppgift om mig som skulle kunna gå att utnyttja. Varför grannar varit så märkvärdigt rädda för mig och hur jag sedan kunde bli rättslös och förlora bostaden utan motivering behöver jag därmed inte längre fundera över.
EAP vet jag heller inget mer om än vad jag nu har kunnat läsa på nätet. Lustigt att du frågar men samtidigt avslöjande för vilka källor som styr.
/ Ove M
Ove vad vill du egentligen?...De flesta försöker resonera ,källhänvisa etcetra då man märker att andra inte är med på noterna,eller har andra hypoteser.Du svamlar bara på, blandar namn och platser,du är insatt i namn och plats floran,men jag förstår inte vad du vill med dina inlägg.Om du nu tycker att vi är på fel tankespår,var vänlig och lämna källhänvisningar och inte enbart uppgifter från dina samtal med tredje part ,som du ibland hänvisar till och som vi inte kan kontrollera.
Om det finns sanning bakom det som du påstår,varför inte skriva en bok?!
ve