Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
På länken som boboslacke visade från Wikipedia är där ÖVERVÅNING!
Kolla på ALLA bilder!
O på första bilden från gatan, det du säger är vindsvåning, är där inte fönsterlöst utan där är ngt slags ljusinsläpp!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gamla_apoteket,_Hedemora

Ja du även om du av någon anledning fått ett uppslag så är det ju samma sak som det som PU kollat upp och då betyder det att det skulle vara mycket märkligt att PU ger dig det så att du kan fantisera kring det. Det finns hundratals sådana tips som visat sig grundlösa. Där man kan fantisera fritt utan att det finns något bakom. Det är ju ganska uppenbart att du inte kollat upp ens det utan bara tagit det som sanning. Du visste inte ens vilket hus det var utan googlade utan minsta kunskap i detta nu. Någon hjälper dig att det finns en övervåning. Inte sagt lägenhet.

Med andra ord är det klarlagt att du inte kollat upp ett skit utan att du plockar bland detaljer för att bygga en teori. Ett uppslag som du inte kollat upp ens grundläggande..... fantasier om Mockfjärdsvapnet som låg på bottnen av en sjö och att Svarten kände dem och alla andra kriminella i sin generation samt att Svarten tog livet av sig och att du påstår att det var för att PU berättat för dig att de jobbade med honom som GM.

En mycket tunn fantasi utan faktakoll men ändå deklarerar du att du vet och att PU skall presentera det.

PU har klart deklarerat att det inte jobbar på det sättet utan utifrån mordplatsen och tekniska analyser (som kanske visar att ett vapen som mockfjärdsrevolvern inte ens är aktuell). Dessutom jobbar man med kompletterande vittnesförhör och att begära ut hemliga personuppgifter från MUST arkiv samt att identifiera WT-personer. Idag vet vi att WT-personerna ej är identifierade men vilk de bör vara och ända från start vet vi att någon lyssnade på en hemlig operation ända fram tills mordet skedde som visar att det inte kan stämma att operationen var avslutad. Den skulle omfatta 22 personer och var en knarkspaning. Samma enhet som falskeligen påstods avbruten avr de som förfalskade uppgifter kring CP och med begränsad framgång drev det.

Inget av detta tyder på att det finns någon som helst substans och bilden stärks av att de nic som kastar i alla riktningar och inte konstruktivt medverkar i att följa upp det som några av oss och ganska säkert PU jobbar med understödjer dig. DE som aldrig gjort det men som understött sådana som du gång på gång.

Du har för oss visat att du inte har någon kunskap kring Svarten och inte ens har koll på basuppgifterna. Du fantiserar fritt och hakar på sådant som du tror kan stödja dig men du står som Kejsaren utan kläder ganska avklädd.
Citera
2018-03-30, 10:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Klicka på länken o du hamnar på Google Streetview för den första, gå sen utmed Luntmakargatan så ser du flera stycken till slutet av gatan då två stora obelisker pryder ingången till Luntmakargatan.
...
Edit: här är Obeliskerna i video https://www.bitchute.com/video/a5QeNUj38pPh/

Det är inte obelisker, det föreställer luntor (Luntmakargatan), dvs brinnande vekar som luntmakare gjorde. De är dessutom inte resta av gatukontoret eller trafikverket eller vad du skrev, utan av privata fastighetsägare i området - det står t.o.m. ingraverat på en av luntorna.
Citera
2018-03-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är inte obelisker, det föreställer luntor (Luntmakargatan), dvs brinnande vekar som luntmakare gjorde. De är dessutom inte resta av gatukontoret eller trafikverket eller vad du skrev, utan av privata fastighetsägare i området - det står t.o.m. ingraverat på en av luntorna.

Kommer mycket fantasifoster i tråden igen. Det hör väl till sakens natur att vissa dras hit för att bekräfta sina privata myter snarare än seriöst intresse.

Vi har ett antal namn kring Knarkspaningen (identiteter) redan. Någon som har fler?

Någon som vet fler namn kring den enhet som DF jobbade inom. De lär ju vara pensionärer de flesta vid det här laget och i vart fall ej aktiva så det skadar inget pågående arbete?
Citera
2018-03-30, 12:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Poliser hade inte behövt göra inbrott för att komma in i Palmes bostad. Jag kanske har fel, i så fall får någon gärna rätta mig och förklara varför.

Men du argumenterade att ett mord i hemmet skulle utesluta en ensam galning. Jag menar att det inte är självklart att ett mord i hemmet skulle utesluta en ensam galning, som tagit sig in via inbrott eller någon typ av bedrägligt beteende (det är inte självklart att en galning nödvändigt helt saknar förmåga till viss planering och förslagenhet att närma sig sina offer. Det finns åtskilliga tokskallar i alla delar av världen som stalkat och lyckats komma nära sina offer på ganska utstuderat metodiskt sätt).
Citera
2018-03-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
Jag hade faktiskt inte sett det där! Jag är ju lite av en nybörjare på mop. Flera av de bilagor jag fick ut hårt maskade verkar redan finnas omaskade där i arkivet. Några tror jag inte finns där.

Mitt mål var egentligen inte att få ut så många handlingar som möjligt utan att undersöka varför det finns flera originaldokument. Jag hoppades att jag genom att motivera min begäran med att det "inte borde föreligga några hinder eftersom handlingarna redan finns ute lättillgängligt på nätet" få dem att antingen lämna ut det kompletta protokollet vilket skulle ta död på rätt många dumma teorier eller genom att vägra lämna ut vissa uppgifter erkänna att det dokument de har inte är identiskt med det som ligger ute på nätet. Nu fick jag ut hårt maskade protokoll och får känslan av att de inte medvetet undvikit min snillrika snarara utan bara missat den!

Finns det någon här som kan förvaltningsrätt? Kan myndigheter hävda sekretess på redan offentliga och allmänt lättåtkomliga uppgifter? Jag ska mejla dem igen och be dem ompröva, alternativt fråga om de kan intyga att de protokoll som redan finns ute inte är falska.

Jo, samma uppgift kan vara föremål för olika sekretessregler för sekretessreglerna är utformade till att gälla specifika verksamhetsområden. Inom en och samma myndighet kan en uppgift vara offentlig inom det ena verksamhetsområdet medan det är sekretess i annat verksamhetsområde. Exempelvis Skatteverket, inom verksamhetsområdet folkbokföringsuppgifter så är adresser offentliga så länge det inte finns särskilt beslut om sekretessmarkering för specifik person. Inom beskattingsverksamheten är enskilda personers adressuppgift föremål för sekretess.

Förundersökningar har en egen sekretessgrund, så där kan finnas uppgifter som är offentliga hos andra myndigheter i andra sammanhang. Sedan kan delar av förundersökningar bli offentliga i den mån de dryftas när åtal väcks. De delar som inte går till åtal är inte givet att sekretessen hävs.
Citera
2018-03-30, 13:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag är normalt inte "occult" i mina resonemang men som fd medlem frimurarna vet jag hur central obelisken är i "hermetisk" filosofi och lite (mycke) konstigt är det att de hamnade just där.

De lär inte vara resta av trafikverket utan av en grupp affärsmän och fastighetsägare för att snygga upp omgivningen.

Jag är inte heller Occult jag avskyr den där skiten men när samma symbolism dyker upp konstant så är det ju högst rimligt att de hade nått med saken o göra och inte bara en slump.
Kolla hur det ser ut från Tegnérgatan https://goo.gl/Gmw18j (Google Streetview) med obelisker som två pelare, som stiga in i ett offer-rum eller nått.

Två pelare är väl också Masonic symbolism?

Har du varit frimurare? Vilken grad då? Vad betyder de där obeliskerna för dom egentligen? Har aldrig fattat det.

Jo, jag vet de är företagare i området. (Men skrev Trafikverket).
Bonniers håller till där. Men hade vart intressant vilka fler de kan tänkas va. Och om de har/hade nån Lodge i området.
Jag tror mördaren tog till vänster från Luntmakargatan och där hade nån plats att gömma sig på. Alternativt kunde ta sig under trappan upp till Malmskilnadsgatan på nått vis.
Citera
2018-03-30, 13:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Anders Leopold skriver i Palmerummet på facebook.
Han sågar mötesteorin.

"MÖTESSCENARIOT
GLÖM DENNA ABSURDA TEORI

Under min journalisttid på först Aftonbladet och senare Expressen lärde jag känna Olof Palme privat. Att en enda sekund tro att han skulle gå till ett möte med en x-person, dessutom utan livvakt, under en period då han hotades från flera håll, är en så absurd tanke att de som fortfarande tar upp detta har inget begrepp om vad mordet på Olof Palme handlar om och bör söka sig andra vägar. Inte lägga av, det är viktigt att vi inte gör det, men gräv ner detta sanslösa scenario. Dessvärre har min kollega Gunnar Wall, som så suveränt skildrat Palmemordet i flera böcker, varit en av de som födde denna vanvettiga idé."
Mötesscenariot är en konsekvens av Nicola F:s korrigerade berättelse om var han mötte paret Palme, som är lika fel som hans första berättelse. Jag tycker dessa två bilder från Palme-utredningen väl illustrerar var Nicola F i själva verket mötte paret Palme. Var han själv var, när han såg paret Palme komma gående.

http://oi63.tinypic.com/t5ohsh.jpg
Senast redigerad av 299792458 2018-03-30 kl. 13:57.
Citera
2018-03-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Mötesscenariot är en konsekvens av Nicola F:s korrigerade berättelse om var han mötte paret Palme, som är lika fel som hans första berättelse. Jag tycker dessa två bilder från Palme-utredningen väl illustrerar var Nicola F mötte paret Palme.

http://oi63.tinypic.com/t5ohsh.jpg

Kommer inte mötesscenariot från IMs och i viss mån ABs uppgifter om att de uppfattat som att LOP och GM var ett sällskap precis innan OP sköts?
Citera
2018-03-30, 14:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kommer inte mötesscenariot från IMs och i viss mån ABs uppgifter om att de uppfattat som att LOP och GM var ett sällskap precis innan OP sköts?
Nej, enligt NF:s berättelse fattas det x antal sekunder och då kan man anta att OP stannat någon stans under den tiden, men NF:s berättelse är inte sann.
Citera
2018-03-30, 14:05
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, mötesscenariot är baserad på idén att GM och paret Palme hade tid (40-50 sekunder) att prata tillsammans.
Citera
2018-03-30, 14:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, mötesscenariot är baserad på idén att GM och paret Palme hade tid (40-50 sekunder) att prata tillsammans.

Även att vittnet Anders D säger att han såg mördaren och paret Palme stå och prata med varandra.

Citat:
Anders Delsborn var 28 år och körde taxi åt Järfälla taxi på fredagskvällen den 28 *februari 1986. Vid korsningen Sveavägen-Tunnelgatan stannade han för rött ljus. I det första förhöret med *honom som hölls av polisen en timme senare berättade Delsborn att när han tittade åt vänster såg han ”tre personer, ett par och en man, stå och samtala med varandra” vid korsningen på östra *sidan av Sveavägen.

”Mannen, som Delsborn något senare såg avlossa ett skott mot paret, stod vänd med ryggen mot husfasaden, medan paret stod vänt med ryggen mot Delsborn”, står det i förhörsprotokollet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article16102122.ab
Citera
2018-03-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej, enligt NF:s berättelse fattas det x antal sekunder och då kan man anta att OP stannat någon stans under den tiden, men NF:s berättelse är inte sann.
Mötesscenariot är egentligen en teori om att Palme lurats till platsen under förevändningen av ett möte.
Tidsuppehållet som bygger på NF:s vittnesmål är egentligen bara en tillbyggnad på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in